סקירה: מחשב דו מסכי – גם מרהיב וגם חכם

דגם ZenBook Duo UX8406 החדש של אסוס הוא מחשב כפול מסכים, שמציע ביצועים, עיצוב וייחודיות בחבילה אחת

ZenBook Duo UX8406 - מצב עבודה שולחני.

למרות שיש כבר בשוק כמה מחשבים שמציעים מסכים כפולים, וגם אם מוסיפים לתמונה את המחשבים עם המסכים המתקפלים כדוגמת ThinkPad X1 Fold 16 Gen 1 של לנובו, שהסקירה הראשונה הגלובלית שלו פורסמה באנשים ומחשבים, עדיין מדובר בסוג של נישה, שרק התרחבה במעט עכשיו, עם ההשקה בישראל של המרהיב של אסוס.

ZenBook Duo UX8406 - עיצוב מרהיב.

ZenBook Duo UX8406 – עיצוב מרהיב. צילום: יח"צ

אולי לא מדובר במחשב ייחודי, כי כבר יש מחשבים דומים לו בשוק, אבל הוא מצליח להוכיח שוב עד כמה השימושיות של נייד כפול מסכים יכולה להיות גבוהה, והוא מצליח לעשות את זה בכל זאת עם כמה היבטים ייחודיים, שמחזקים את השימושיות והנוחות שלו עוד יותר.

למעשה, בהיבט מסוים מדובר באבולוציה של סדרת ה-ZenBook Duo, שהושקה לראשונה לפני כמה שנים עם שני מסכים  – אחד בגודל מלא ואחד מתחתיו בגודל חלקי – וכעת מדובר בשני מסכי OLED בגודל 14 אינץ' כל אחד שמספקים רזולוציה משותפת של 19.8 אינץ' כשהם פתוחים לחלוטין. ואלו מסכים נהדרים כל אחד בפני עצמו, עם צבעים נהדרים, שחורים עמוקים במיוחד, ניגודיות נהדרת וגם רזולוציה גבוהה של 3K, המלווה בקצב רענון טוב של 120 הרץ, וכאמור, כל אחד בפני עצמו.

אחד הדברים הייחודיים הוא המקלדת הדקיקה מאוד שבאסוס החליטו שמקום המנוחה שלה הוא על המסך התחתון גם כשהמחשב סגור, כך שאין בעיה להוביל אותה ממקום למקום. היא לא רק דקיקה, היא גם בגודל מלא עם משטח שליטה מספיק גדול ונוח, והיא יכולה להתחבר באמצעות חיבור פינים אל החלק התחתון של המחשב, כאמור, או באמצעות חיבור Bluetooth.

מגוון של מצבי עבודה

האפשרות לנתק את המקלדת ממקומה משתלבת יחד עם רגלית אחורית מובנית וחזקה כדי לספק כמה וכמה מצבי עבודה, כרגיל במחשב מהסוג הזה. יש מצב שולחני, כפי שבאסוס מכנים זאת, שבו שני המסכים של עומדים זה לצד זה, ואז עובדים עם המקלדת האלחוטית. יש מצב שבו שני המסכים פתוחים לחלוטין זה מעל זה. יש גם מצב מחשב נייד "רגיל", שבו המקלדת יושבת על המסך התחתון ועובדים רק עם המסך העליון, ומצב נייד כפול מסכים שבו עובדים עם המקלדת הווירטואלית בחלק התחתון והיישומונים המלווים אותה בשיטת תן לאצבעות לעשות את זה במקום העכבר שלך כשהמקלדת הפיזית בתיק או בכל מקום אחר.

אפשר כמובן לעבוד בלי מקלדת, ואז יש משמעות רבה מאוד לתוכנה שמאפשרת מחוות שונות כדי להשתמש במסכים. למשל, לחיצה עם שש אצבעות פותחת את המקלדת הווירטואלית. לחיצה עם שלוש אצבעות פותחת משטח שליטה וירטואלי עם לחצני עכבר. אם עושים זום עם חמש אצבעות על חלון פתוח הוא נפתח על מלוא שני המסכים ביחד.

מסכים נהדרים כל אחד בפני עצמו, עם צבעים נהדרים, שחורים עמוקים במיוחד, ניגודיות נהדרת וגם רזולוציה גבוהה - ZenBook Duo UX8406.

מסכים נהדרים כל אחד בפני עצמו, עם צבעים נהדרים, שחורים עמוקים במיוחד, ניגודיות נהדרת וגם רזולוציה גבוהה – ZenBook Duo UX8406. צילום: יח"צ

בנוסף, עם פונקציה שנקראת App Switcher – תחילת גרירה של חלון עם האצבעות פותחת תפריט, שבו אפשר "להטיל" את החלון למסך העליון או התחתון, לפתוח אותו כאמור לגודל מלא על שני המסכים, או להשתמש באפשרויות של Windows 11 כדי לחלק את המסך לאזורים שונים.

ואפשר בעת השימוש באצבעות לבחור מצב עבודה נוסף, והוא לשעתק מסך אחד לשני אבל בצורה מסובבת, לעבוד עם פתיחה מלאה של המסכים ל-180 מעלות, ובכל צד יכול לעבוד מישהו אחר בשיתוף פעולה מלא עם כל אפליקציה או מסמך שפתוחים על המסך.

מישהו אמר בינה מלאכותית?

Windows כמובן מגיעה כיום עם Copliot מוטמע היטב, שמצטרף ליישומי בינה מלאכותית אחרים שמציעה אסוס, כמו השתקת רעשים דו צדדית על ידי שימוש בבינה מלאכותית, וגם כאלה שמשתמשים ב- -NPU שבב הבינה המלאכותית החדש שמשולב במעבדי ה-Meteor Lake של אינטל, כשהמחשב המסוים הזה מגיע עם המעבד החזק ביותר שמציע בינתיים יצרנית המעבדים בדור הנוכחי לניידים, וזהו Core Ultra 9 185H.

בכלל, אסוס לא חסכה במחשב הזה בתצורה, ויש 32 גיגה-בייט זיכרון RAM יחד עם 2 טרה-ביט זיכרון אחסון, והשבב הגרפי המובנה המבוסס על ארכיטקטורת ה-Arc של אינטל ומציע שיפור ביצועים משמעותי מאוד לעומת שבבי הדור הקודם שהיו במעבדי החברה.

המחשב מגיע גם עם סוללה יחסית גדולה של 75WHr, שמספיקה בקלות לעבודה משרדית למשך יום שלם, ויש גם תמיכה בטעינה מהירה שמבטיחה 60% טעינה בכ-50 דקות בלבד. החבילה כוללת גם עט אלקטרוני, שעוד יותר מחזק את המעמד של המחשב הזה כמחשב שיקסום ליוצרי תוכן – ועם מחיר יחסית סביר לתצורה, שעומד על כ-11,500 שקלים, ועוד פחות אם מגיעים כמובן לאילת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים