אוזניות אלחוטיות: Encok W01 של בייסאס

מי לא מסתקרן בנוגע לאוזניות האלחוטיות ומתעניין בשכמותן? צבי קצבורג ערך סקירה של מוצר מהזולים והפשוטים בתחום, וחזר עם מסקנות

הנוכחות של האוזניות נטולות החוטים בחנויות הפיזיות ובחנויות האונליין הולכת וגדלה. ההיצע באמת עצום, ונראה שהוא רק הולך וגדל מרגע לרגע.

הפעם החלטתי לצלול אל עבר החלק הנמוך יותר של השוק העמוס הזה, שמנעד המחירים שלו, בלשון המעטה, גדול מאוד: מאוזניות אלחוטיות מקצועיות שמגיעות מחברות שמתמחות באוזניות עבור חובבי המוזיקה, ברמה הגבוהה ביותר, ומגיעות גם לארבע ספרות על פתקית המחיר, ועד אוזניות שמגיעות מחברות ששמן לא ממש מתגלגל על כל פה, אפילו לא בסין, ושעולות כמה עשרות שקלים לכל היותר.

Encok W01, של חברה צעירה יחסית שעונה לשם בייסאס, הן אוזניות אלחוטיות ללא חוטים שמגיעות, כאמור, מהקצה הנמוך של השוק. עם זאת, קשה לומר שהחברה לא השקיעה בהן מחשבה – מהקופסה, הפשוטה אך המאוד פרקטית וייצוגית, דרך העיצוב – ומובחן היטב שבייסאס מנסה להקנות להן אפילו סוג של מראה יוקרתי.

אבל מעבר לכך, כבר אחרי כמה דקות של שימוש בלבד, מורגש היטב הפער ביניהן לבין האוזניות היותר יקרות, שנמצאות מהצד השני של המשוואה, אלו שגם מוגדרות כחכמות: הן פשוטות מאוד, ולמרות שהן מצוידות בכפתור נוח מאוד לשימוש, הוא לא עושה הרבה מעבר לדברים הבסיסיים ביותר: הפעלה/עצירה של המוזיקה, העברת שיר קדימה, מענה לשיחה, דחיית שיחה והשתקת שיחה – טוב, גם כיבוי והפעלה, למרות שלא ממש יש בכך צורך לאורך השימוש. יש גם אפשרות לבצע לחיצה ארוכה כדי להפעיל את המסייעת הווירטואלית בטלפון – בבדיקות שלי Google Assistant, והיא אפילו הצליחה בדרך כלל להבין מה אני רוצה – אבל מעבר לחיפוש היא לא ממש שימושית.

שליטה בעוצמת הקול? באמצעות הטלפון. תפקוד חכם, כמו עצירת המוזיקה כשמוציאים מהאוזן? אולי בגלגול הבא. כפתור מגע? לא, כפתורים פיזיים לחלוטין. התראות על מצב סוללה? ראו תשובה אחת קודמת: Encok W01 הן אוזניות שמביאות את הפעילות הבסיסית שצריך אל האוזניים, ולא גרוש עם חור יותר – הן אפילו זהות לחלוטין, ומכיוון שהן גם מתפקדות אותו דבר, כנראה שגם לא ממש משנה אל איזו אוזן תחדירו כל אחת מהן, במיוחד במקרים בהם רוצים להשתמש באחת בלבד כדיבורית.

אוזניות אלחוטיות שלא יפלו בזמן ג'וגינג. אילוסטרציה: BigStock

אוזניות אלחוטיות שלא יפלו בזמן ג'וגינג. אילוסטרציה: BigStock

צלילים מוצלחים ושימוש נוח בכל פעילות

אבל כשמפסיקים לחפש את מה שאין, מתגלות אוזניות שמציעות, בוודאי ברמת המחיר שלהן, איכות לא רעה בכלל בהרבה מאוד היבטים. קודם כל הצימוד ממש קל. הן בדרך כלל כבר מוכנות לצימוד מרגע שמוציאים אותן ממארז ההטענה שלהן, כך שהצימוד מאוד פשוט. אם הצימוד לא מבוצע מיד, או במקרה שרק אחת מהן מתחברות לטלפון, פשוט מבצעים עליהן לחיצה קצת ארוכה יותר. לאחר מכן הוא מתרחש באופן אוטומטי בכל פעם שהן זמינות לעבודה.

שנית, הן מציעות מבנה פשוט שמותאם היטב לאוזן והן יושבות בנוחות, טוב ויציב גם במשך שעות ארוכות של פעילות כמו הליכה, ריצה או התעמלות. לא היה חשש לרגע שהן ייפלו מהאוזן. הן גם הציעו, למרבה הפתעתי, איכות קולית טובה מאוד, במיוחד למי שכמוני אוהב מוזיקה עתירת בסים. אמנם אין אפליקציית עזר, כמו במקרה של האוזניות בחלק העליון של השוק, אבל גם כברירת מחדל הן מספקות היענות טובה לאורך רוב מנעד הצלילים, פחות אבל בצד של הטרבל. אני גם לא מציע לבחון אותם בעוצמה מלאה – חבל לפגוע באוזניים.

והן מספקות עוד משהו שיש כאלה שאוהבים אותו ויש כאלה שלא, והוא כמובן גם תלוי במידה מסוימת בעוצמת המוזיקה, וזה סינון קולות סביבתי מוצלח מאוד. אל תתפלאו אם מישהו יפעיל את כל עוצמת הגרון שלו כדי לתפוס את תשומת הלב של חושי השמיעה שלכם.

מבחינת דיבורית, הדעות היו חלוקות. חלק מהשיחות עברו חלק לחלוטין, בחלק אחר התלונות היו רבות מאוד, והמרחק מהטלפון לא ממש השפיע, כי הן תומכות בבלוטות' 5.0, שמאפשר חיבור ודיבור במרחק של עד עשרה מטרים.

מבחינת שימושיות הן עבדו בדרך כלל לא בעיות. פה ושם הייתה קטיעה קלה של המוזיקה, אבל זו תופעה מוכרת לכל מי שמשתמש באוזניות אלחוטיות, והיא לא בלעדית ל-Encok W01 דווקא. עם זאת תופעה שהובחנה בזמן משחקים וסרטים היא השהייה קלה בקול המגיע לאוזניות, קלה מאוד, אבל כאמור מורגשת.

האוזניות, שגודלן כ-15 מ"מ, שוקלות 5 גרם בלבד, מה שתורם להרגשה הנוחה בעת השימוש בהן גם למשך זמן ממושך, ובבדיקות שלי הן החזיקו אפילו יותר מ-6 שעות האזנה למוזיקה, כפי שהחברה התחייבה. הן מצוידות בסוללה של 60mAh והמארז שלהן, שנראה מגושם משהו והוא אפילו די כבד, מציע עוד 2,000mAh נוספים – וגם אם בפועל זה אומר רק עוד 10 הטענות נוספות, זה אומר שאפשר לצאת לכמה ימים לשטח בלי לחשוש.

Encok W01 עולות כ-27 דולרים בלבד בחנויות הסיניות, ומי שרוצה רק מוזיקה באיכות יחסית טובה, יכול להיות בטוח שהן יספקו לו את הפתרון הזול שהוא מבקש.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים