Galaxy Watch Active: שעון חכם וספורטיבי במיוחד

השעון החכם החדש של סמסונג, בהשוואה לקודמו ה-Gear S3, נראה עדין, כמעט שונה לחלוטין, והוא דק יותר ומסורבל הרבה פחות ● זו כנראה גם הסיבה שהחברה החליטה לשנות את שם המותג ולעבור להשתמש ב-Galaxy Watch

Galaxy Watch Active. האם בשורת ניטור הסוכר בסם תגיע בדגם הבא? צילום: יח"צ

שוק השעונים החכמים, כך מספרים, הרגיש התעוררות יפה ברבעון הראשון של 2019, אבל כנראה בגלל שברחבי העולם אוהבים בעיקר את מה שמציעה אפל לשוק הזה. עם זאת, מדובר בשוק מגוון ועמוס יצרניות גדולות כקטנות. סמסונג, כמו בכל שוק שבו היא פועלת, לא שוכחת מדי פעם לעדכן את המוצרים שהיא מציעה כשהפעם, במקרה של Galaxy Watch Active שהושק במקביל לסדרת טלפוני ה-Galaxy S10 שלה, השינוי הוא בעיקר עיצובי.

למה הכוונה? השעונים הקודמים, בסדרת ה-Galaxy S3 היו שעונים מסיביים למדי, ולאו דווקא בגלל המסך שלהם: הם התאפיינו בגלגלת מסיבית מסביב לשעון שבאמצעותה, בסיבוב עם כיוון השעון ונגדו, המשתמשים עברו בין המסכים השונים.

שעון לענוד ברציפות – אפילו במים ובשינה

Galaxy Watch Active בהשוואה ל-Gear S3 נראה עדין, כמעט שונה לחלוטין, וכנראה זו גם הסיבה שהחברה החליטה לשנות את שם המותג ולעבור להשתמש ב-Galaxy Watch. הטבעת נעלמה, כך שכעת עוברים בין המסכים באמצעות החלקת האצבע על מסך המגע.

המסך עצמו, שגם מוגן בזכוכית ההגנה Gorilla Glass 3.0, קטן לגודל של 1.1 אינץ'. כתוצאה משני הדברים הללו עוביו של השעון עומד על 10.5 מ"מ בלבד ומשקלו כ-25 גרם, ושוב – בלבד. מי שכבר התנסה עם שעונים חכמים יודע שמדובר בשני היבטים מפתיעים לטובה שמאפשרים לענוד אותו ברציפות ללא הפסקה, כמעט בלי להרגיש אותו, גם תוך כדי שינה.

למעשה, אפשר גם לענוד אותו במקלחת, בבריכה ובמקומות מלאי מים אחרים בלי כל חשש. הוא תומך ב-IP68, וזה אחד ההיבטים הבולטים הנוספים שהוא מציע כחלק מהחבילה, וכחלק מהמיקוד שלו בפעילות.

בטח לא חשבתם שסתם הוסיפו את המילה Active?

בהתאם לכך, הוא תומך במגוון רחב של פעילויות ספורטיביות, כולל שחייה כנרמז לעיל, ובזכות הקלות שלו הוא לא מפריע באף פעילות. האפשרות להעביר כמה שירים לזיכרון האחסון שלו, שעומד על 4 גיגה-בייט, ולצמד אליו אוזניות בלוטות' גם אומרת שניתן לצאת עמו לפעילות בלי להיגרר עם הטלפון, מה שמקל כמובן על החיים הספורטיביים עבור אלו שיש להם משקל משמעותי בחיים המלאים שלהם.

עם זאת, תרשו לי להביע הסתייגות קלה לגבי רמת הדיוק, לפחות של הצעדים. בהשוואה מול השעון החכם היום יומי שלי פעם הראה ה-Galaxy Watch יותר צעדים, פעם פחות צעדים, ולפעמים בהפרשים די משמעותיים, ולשני הצדדים. אומר רק שזה יותר כדי ללמוד את סדר הדברים בגדול, כנראה, וזה לא השעון החכם היחיד שכנראה לא לגמרי אפשר לסמוך עליו בהיבט הזה.

המסך עצמו מציע רזולוציה של 360×360 פיקסלים והתצוגה שלו נקייה מאוד, ברורה מאוד, אבל לא מספיק בהירה כדי לצפות בה בקלות בתנאי שמש חזקה, וכנראה שאם בסמסונג היו חשובים על זה עד הסוף הם היו מקדישים לנקודה הזו תשומת לב רבה יותר.

השעון תואם לרצועות 20 מ"מ סטנדרטיות. הוא מגיע עם רצועה קצרה כברירת מחדל, אך יש ארוכה יותר בקופסה, שמתאימה היטב גם לידיים רחבות הרבה יותר – כן מילה מכובסת לשמנות. החלפת הרצועה קלה יחסית: כל מה שצריך לעשות זה להזיז מתג קטן על הרצועה עצמה לשחרור, וגם בתהליך ההחזרה. קצה הרצועה נכנס מתחת לרצועה עצמה בנוחות, ואין 'גומייה' שתקרע ותלך לאיבוד בקצה.

ממשק נוח מאוד לשימוש

מערכת ההפעלה והממשק, מעבר לכך שכעת מזיזים אותו ביד ולא עם הגלגלת, זהים ומבוססים על Tizen 4.0. זהו ממשק נוח מאוד לשימוש, ברור ומסודר, עם מסך עבור כל אפליקציה פעילה ועם מיקרופון ועוזרת קולית שאפילו הצליחו להבין אותי, באנגלית, ולהשאיר עבורי תזכורות שונות.

עם זאת יש במערכת הזאת חסרון אחד גדול: אין רמקול וצריך לסמוך על רטט בלבד. זה רע, במיוחד עבור משתמשים כמוני שמשאירים את הטלפון בתיק ומסתמכים על הצלצול בשעון כדי להכניס את הדיבורית לאוזן. זה כמובן גם רע עבור מי שרוצה להשתמש בשעון כשעון מעורר, אלא אם רטט יכול להספיק כדי להעיר אתכם.

ההתקנה והצימוד לטלפון קלים ויש לבצע אותם באמצעות Galaxy Watch שמוגשת בעברית מלאה ותקנית ויחד עם השעון, ומספקת הדרכה של צעד אחר צעד, לכל האורך, כולל עוד התקנה של שתי אפליקציות משלימות. הורדת אפליקציות נוספות וערכות נושא מהחנות של סמסונג דורשת התחברות לחשבון סמסונג.

עם סוללה של 230mAh הוא מחזיק מעמד יותר מיום בקלות, וההטענה שלו קלה מאוד עם משטח Qi שפשוט מניחים אותו עליו. במחיר של 890 שקלים מדובר בשעון חכם שבזכות העיצוב שלו מתאים גם למי שרוצה על היד משהו אלגנטי, וכאמור, עוד יותר אם משלבים בחיים גם פעילות ספורטיבית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים