מה עובר על סטארט-אפיסט שחזר מעזה ומקים מחדש את המיזם שלו?

דור קורניאנסקי וניצן חצרוני היו ב-7.10 ערב גיוס ראשוני לסטארט-אפ שהקימו, וגויסו למלחמה ● קורניאנסקי סיפר בראיון לאנשים ומחשבים איך הם מניעים מחדש את המיזם אחרי החזרה מהמילואים ומהן התוכניות לעתיד

דור קורניאנסקי, ממייסדי Gadi ai.

המלחמה התאפיינה, ועודנה מתאפיינת, באחוז גבוה יחסית של אנשי מילואים מענף ההיי-טק. ביניהם היו יזמים צעירים, שערב ה-7 באוקטובר הקימו סטארט-אפ, וחלקם היו בשלבים מתקדמים של גיוס ראשוני. המלחמה עצרה את הכול, וכעת, לאחר שהם חזרו מהמילואים, הם מנסים להתניע את הפעילות של המיזם מחדש, שלא לומר לשקם אותו – מה שמגיע עם לא מעט קשיים.

אחד מהם הוא דור קורניאנסקי, בן 33 ממודיעין, שיחד עם חברו, ניצן חצרוני, הקים את הסטארט-אפ Gadi ai. השניים הם בוגרי התוכנית השמינית של האקסלרטור 8200 impact. שניהם סיימו לא מכבר שירות מילואים ארוך – קורניאנסקי בחיל הים וחצרוני במגלן. Gadi ai היא המיזם השני שקורניאנסקי וחצרוני הקימו. המיזם הראשון, GreenDays, הוא בתחום האנרגיה, והוא נפגע פחות מהמלחמה.

לדברי קורניאנסקי, "אחרי סוכות היינו אמורים להתחיל סבב גיוס ושיחות עם משקיעים למיזם החדש, Gadi ai. ב-8 באוקטובר בצהרים הייתה אמורה להיות לי פגישה עם אנג'ל שאני מאוד מעריך. בשל המצב, במקום פגישה פיזית התקשרתי אליו. דיברנו במשך שעה על מה שקורה והוא נתן לי טיפים מהניסיון שלו בניהול תוך כדי מצבי חירום. הוא סיפר לי שהוא היה מעורב במזימים שנקלעו למצבי חירום ואחר כך חזרו לפעול – וכך עודד אותי והכניס אותי לפרופורציות".

"ברור שכששני השותפים למיזם מגויסים, אין יותר מדי מה לעשות", ציין. "בנוסף, הבנו שהשוק לא מחכה לנו. אבל לא הייתה ברירה, היינו חייבים להילחם ולעשות את זה הכי טוב. בחודשים הראשונים של המלחמה לא קידמנו כמעט כלום בסטארט-אפ. לא הייתי מספיק מרוכז לעשות את זה וזה הרגיש לי בזבוז זמן".

בין חופשה קצרה אחת מהמילואים לשנייה, כשלא נסע לים, קורניאנסקי טיפל בענייני המיזם, שלח מיילים וסגר פינות. "חצרוני, השותף שלי, הוא איש המפתח בחברה, והוא לא היה מחובר כמעט שלושה חודשים. לא רציתי להטריד אותו, היה חשוב לי יותר שישמור על עצמו ועל החיילים שלו", אמר. "הפעם היחידה שהחלטתי לצלצל אליו הייתה כשקיבלנו בשורה משמחת תוך כדי המלחמה: זכינו במענק מכובד של כ-200 אלף דולר מהמדען הראשי של משרד האנרגיה, אחרי מאמצים רבים שהשקענו כדי למלא את הטפסים, עוד לפני המלחמה. למזלי, כשהגיעה ההודעה בדיוק הייתי עם טלפון פתוח, וזה נתן לנו רוח גבית ומעט עידוד".

קח אותנו לרגעים שהיית אי שם, בשיא הלחימה. מה עובר לך בראש בנוגע למיזם שלכם, שנמצא בראשיתו?
"לקח לי הרבה זמן לקלוט את גודל האירוע. אין ספק שכשאתה שם, במלחמה, הכול מקבל פרופורציות. נכון שהיינו צריכים להתחיל את הכול מההתחלה מיד אחרי שחזרנו מהמילואים, לגייס משקיעים, אבל זה לא הדבר הכי חשוב. יותר חשוב לסיים את המלחמה ולהחזיר את החטופים. כך הרגשנו שנינו, וזה מה שהחזיק אותנו".

באילו קשיים אתם נתקלים עכשיו?
"הקושי עכשיו הוא לחזור לעניינים ולהניע מחדש את המיזם. אחרי תקופה כל כך ארוכה במילואים אתה מרגיש ממש כמו בסדיר וצריך לעשות סדר בבלאגן בראש. למזלנו, אנחנו עטופים במנטורים ואנשים טובים, וממשיכים קדימה בכל הכוח. אנחנו ממשיכים מאיפה שעצרנו, טרם המלחמה, ומתחילים סבב גיוס פרה-סיד, שיתווסף למענק שקיבלנו ממשרד האנרגיה".

דור קורניאנסקי (משמאל) וניצן חצרוני, ממייסדי Gadi ai.

דור קורניאנסקי (משמאל) וניצן חצרוני, ממייסדי Gadi ai. צילום: שגיא שי

איך נעשה החיבור לאקסלרטור impact 8200?
"מישהו שהתייעצתי איתו סיפר לי על תוכנית ההאצה, ואמר לי שזה יכול להתאים לי. הגשתי בקשה והתקבלתי למסלול של חמישה חודשים. זכינו שם להמון עזרה, נפגשנו עם מנטורים וקיבלנו רעיונות חדשים איך לפתח סטארט-אפים. הבנו שלא ידענו הרבה דברים שחשוב לדעת כאשר פותחים מיזם טכנולוגי חדש. בגלל ההשתתפות בתוכנית, שינינו את הרעיון שאיתו הגענו ואת הטכנולוגיה למימושו, והלכנו לכיוון אחר".

מה היית מצפה מהמדינה שתעשה לסיוע להיי-טק ולסטארט-אפים?
"היא צריכה לעזור יותר לסטארט-אפים כמונו, שנמצאים בתחילת הדרך, ולא רק לאלה שמסוגלים למצוא משקיעים פרטיים. אנחנו האקזיטים של עוד 10 שנים, והממשלה חייבת למצוא דרכים לעזור יותר לאנשים כמונו, שעזבו משרות בחברות גדולות עם שכר נאה כדי להשקיע ביזמות. לאנשים כמונו אין בימים אלה מקור הכנסה קבוע, מלבד מה שקיבלו על ימי המילואים. הם עובדים תמורת המינימום האפשרי, ויש להם משפחות לפרנס. אז נכון, לא הקמתי מיזם כדי לקבל כסף מהמדינה, אבל נקלענו לסיטואציה שאף אחד לא חשב עליה, מה גם שלמדינה יש אינטרס שיהיו בישראל חברות סטארט-אפ כמו זו שחצרוני ואני הקמנו".

מה עם התוכניות שהממשלה פרסמה לסיוע לחברות צעירות?
"אף אחת מהתוכניות האלה לא התאימה לנו. ברשות החדשנות יש אנשים נפלאים. כתבתי מייל לדרור בין, המנכ"ל, אבל מהתשובות שלו הבנתי שהם מנסים לעזור, אבל הם מוגבלים. כדי לקבל את המענקים אתה צריך לגייס כספים משלך, וזה כמובן לא היה אפשרי כשהיינו בעזה. מצבנו יחסית טוב, כי יש לנו מיזם אחר שעובד, אבל יש הרבה מאוד אחרים שאין להם משאבים כדי לשרוד".

מהן התוכניות שלכם לעתיד?
"להקים צוות, לגייס כספים ולפרוץ גם לשווקים בחו"ל. אנחנו בקשר עם משקיעים, גם בחו"ל, ומשתדלים להיות אופטימיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי גרינברג

    שני החברים נפלאים, דור וניצן, עבדנו יחד כתף לכתף באקסלרטור. שמחתי לשמוע על המענק שקיבלו ועל התחלה של מיזם חדש, זה נותן כוח למיזמים נוספים כמו שלנו eBBack Inventory רוח גבית. מאחל ליזמים המשך הצלחה, אני מאמין שזו הדרך, לא לעצור, גם בימים לא פשוטים אלו של מלחמה במקביל, עם אמונה וחיוכים [ראה תמונה של החברים] כל הדרך. אין תחליף להתמדה.

אירועים קרובים