גילי שלזינגר-מורן, One1: "הארגונים מטפלים ביותר מדי מידע ולטכנולוגיות הקיימות אין מענה לכך"

"כאשר משתמשים ביכולות אחזור וניתוח מידע מתקדמות בעולם ה-Big Data, מצליחים לקבל ערך גבוה כתוצאה ממכירות טובות יותר, לצד שיפור ברווחיות התפעולית של הארגון", אמרה שלזינגר-מורן בפאנל שנערך בנושא במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 ● מוטי שגיא, פורטינט: "נוזקות הן הבעיה החמורה ביותר בעולם אבטחת המידע כיום. המדובר גם ברמת התחכום שלהן וגם בכמותן"

"אנחנו מרגישים שינוי מגמה בתחום ה-BI. מפרויקטים קלאסיים, הכוללים ניתוחי מידע סטנדרטיים, אנו עוברים לפרויקטים רבים בתחום ה-Big Data. זאת, מאחר והארגונים הגדולים מטפלים היום ביותר מדי מידע, והטכנולוגיות הקיימות אין מענה לכך", כך אמרה גילי שלזינגר-מורן, סגנית נשיא לשיווק ב-One1. שלזינגר-מורן אמרה את הדברים בפאנל בנושא אבטחת מידע ו-BI, שנערך במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 – פורום הבכירים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים בסוף השבוע האחרון בעיר בוקרשט שברומניה.

שלזינגר-מורן ציינה, כי One1 מטמיעה פרויקטי Big Data באמצעות כלים כגון Greenplum של EMC ו-DMX של Syncsort. לדבריה, "כאשר משתמשים ביכולות אחזור וניתוח מידע מתקדמות בעולם ה-Big Data, מצליחים לקבל ערך גבוה כתוצאה ממכירות טובות יותר, לצד שיפור ברווחיות התפעולית של הארגון".

לגבי תחום אבטחת המידע, אמרה שלזינגר, כי "אבטחת מידע נכונה בנויה ממספר מעגלים, כאשר הראייה צריכה להיות בדומה להגנה על בסיס צבאי: הגנה חיצונית והגנה פנימית. היום אנו רואים שההגנות החיצוניות לרוב חלשות ולכן נפרצות. לכן, אותם האקרים מצליחים להגיע לתוך הארגון ולגרום לנזקים". לדבריה, ב-One1 מייצגים תשעה פתרונות אבטחה שונים, רובם פתרונות כחול-לבן.

ליאת הדר-שרביט, קומסק. צילום: קובי קנטורליאת הדר-שרביט מקומסק אמרה בפאנל, שכדי להיערך לעידן הסייבר וההתקפות השונות, נדרשים שלושה שלבי תכנון: "הקמת מערך הגנה מפני התקפות על האינטרנט – שלב שכבר קיים, הקמת מערך הגנה ממוקד על הדטה-סנטר, ונקיטת פעולות למזעור הנזק למקרה ובו כבר פרצו לארגון".

הדר-שרביט התייחסה גם להנחיה שפורסמה על ידי הרשות להגנת מידע, המתייחסת לנושא הגנת מידע אישי, ואמרה כי "ההוראה מבוססת על Best Practices בעולם אבטחת המידע. היא עושה שכל בארגונים מונחי רגולציה בתחום, וככל הנראה תעשה מהפכה לא קטנה אצל ארגונים קטנים יותר, שעד היום לא הטמיעו כהלכה את נושא אבטחת המידע. כמו כן, משלבת הרגולציה התייחסות להצפנת המידע והגנה במקרה שהוא נגנב".

בנוסף, התייחסה הדר-שרביט גם לנושא ה-MDM ואמרה, כי "נראה שרוב השוק הישראלי עדיין עומד על הגדר וטרם קיבל החלטה. האם יש חברה שיכולה לספר על התקנה של פתרון בהיקף גדול של מאות ואלפי משתמשים? נראה שלא".

מוטי שגיא, יועץ בכיר אבטחת מידע, פורטינט מוטי שגיא מפורטינט (Fortinet) אמר, כי "נוזקות הן הבעיה החמורה ביותר בעולם אבטחת המידע כיום. המדובר גם ברמת התחכום שלהן וגם בכמותן. ב-2005 כמות הנוזקות הייחודיות בעולם עמדה על פחות מ-2 מיליון, ב-2009 הנתון עמד על 12 מיליון ואילו ב-2011 היא הגיעה ל-19.5 מיליון נוזקות ייחודיות. כיום אף פלטפורמת IT אינה חסינה מפניהן", קבע שגיא.

ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן. צילום: קובי קנטורשגיא הוסיף ואמר, כי למרות שישנם מספר רב של מוצרים בשוק, הם מספקים בעיקר הגנה על "איומי האתמול" ופחות על "איומי ההיום והמחר". לדבריו, "לפעמים הפרטים הקטנים הם שיסייעו לאיום להיכנס לתוך הרשת. לכן, יש לשים דגש על יכולת ניטור, סינון מוצפן ויכולת חסימה לפי סוג קובץ, ולא רק לפי סיומת".

ינאי מילשטיין מקבוצת אמן אמר, כי עולם ה-Big Data קורם עור וגידים. לדבריו, "לאינפורמטיקה (Informatica) יש חיבוריות שעובדת עם כל מכונות ה-Big Data הנפוצות, כולל חיבוריות לרשתות חברתיות".

הפאנל נערך במתכונת שבה המנמ"רים הפנו שאלות לספקים. משתתפים נוספים בו היו ארז פלג – מנכ"ל אופיסופט, יחיאל גפנר – מנמ"ר שירותי בריאות כללית, ירון מלמד מרשות שדות התעופה, אפרי אקרלינג – מנמ"ר חברת הביטוח אליהו, אילן ינובסקי מדואר ישראל ואופיר זילביגר – מנכ"ל חברת הייעוץ SECOZ.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לרומניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים