הכנסת תדון בשבוע הבא בהפרטת פרויקט להב"ה

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ מאיר שטרית, זימן לשבוע הבא ישיבה דחופה עם נציגי משרד האוצר ואנשי להב"ה, כדי לדון בהשלכות של הפרטת להב"ה וגורלם של העובדים הקיימים ● כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים, שתי החברות שזכו במכרז להפעלת מרכזי להב"ה - ג'ון ברייס ואומגה - מגייסות עובדים חדשים בתעריפים נמוכים יותר משל העובדים הוותיקים ● סאמח עוביד, מנהל להב"ה טייבה: "לא נאמר לנו שהעבודה היא זמנית" ● טל הרמתי, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר: "העניין כולו יצא מפרופורציה"

על רקע הסערה שמתחוללת סביב פרשת מכרז הפרטת 17 מרכזי להב"ה וסכנת פיטוריהם של 26 עובדים שגויסו בסוף השנה שעברה, תקיים ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דיון חירום מיוחד בסוגיה. את הדיון יזם יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מאיר שטרית, שקיבל בשבועות האחרונים עשרות פניות מראשי ערים ותושבים בעיירות הפיתוח המבקשים מהכנסת להתערב.

להב"ה הוא פרויקט תקשוב הפועל בפריפריה ומטרתו היא לצמצם את הפער הדיגיטלי בישראל. כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים, 17 מרכזי להב"ה הופרטו באמצעות מכרז שהממשלה הוציאה בפברואר השנה. במכרז זכו החברות ג'ון ברייס ואומגה, והן אמורות להפעיל את המרכזים ולגייס כוח אדם. העובדים במרכזי להב"ה טוענים כי החברות דורשות מהם לרדת בשכר בשיעורים ניכרים כתנאי לחידוש החוזה איתם. העובדים, שהם עצמם תושבי עיירות הפיתוח, חוששים שיאבדו את עבודתם לטובת עובדים זולים יותר.

סאמח עוביד, מנהל מרכז להב"ה בטייבה, אמר לאנשים ומחשבים, כי הוא גוייס לעבודה בספטמבר שעבר כדי להקים את מרכז להב"ה בטייבה. לטענתו, לא נאמר לו או לאף אחד מעובדיו, כי מדובר בעבודה זמנית. "יש לי עובדת שהתפטרה מעבודתה כדי לבוא לעבוד כאן, ואף אחד לא הסביר לה שמדובר עבודה זמנית", אמר עוביד.

לדבריו "מי שייפגע ממהלך ההפרטה הם העובדים המסורים, שעובדים בתעריפים לא גבוהים, וכעת, על פי תנאי המכרז, הם צריכים לעבוד תמורת פחות כסף".

ח"כ שטרית שלח לפני שבועיים שאילתא בעניין לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אולם לדבריו התשובות שהתקבלו לא מספקות והוא רואה את העניין בחומרה, מפני שמדובר בתושבי עיירות הפיתוח והפריפריה.

שטרית הדגיש, כי "מדובר במפעל יפה, וחשוב מאוד ששר האוצר שטייניץ יקדם אותו, אבל לא יתכן שמדינת ישראל תיתן יד לעבודה זולה של ישראלים שיחליפו ישראלים אחרים".

טל הרמתי, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר, אמר היום לקול ישראל, כי "העניין יצא מכל פרופורציה ויש כאן דיסאינפורמציה מוחלטת". לטענתו, מדובר ב6-7 עובדים לכל היותר, חלקם כבר חתמו על חוזים עם החברות. "לגבי יתר העובדים", אמר הרמתי, "הנחיתי את החברות שזכו במכרז לעשות כל מאמץ להשאירם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלי קריית גת

    כל הכבוד למאיר שיטרית האוצר צריך להבין שיש משפחות אחרי המספרים

  2. בועז

    הויי טל הרמתי.... שוב נכשלת. גם פה!! "הנחתי את החברות"... מי אתה שתנחה. היה מכרז, והחברות מחויבות רק לא. אל תטעה את הציבור ואתנו. בעברית זה יכול להקרא לכאורה, לרמות....ואתה בטח לא רוצה את זה.

אירועים קרובים