"לא הכל צריך לשים על שולחן המנמ"ר"

"ההיצע הטכנולוגי שלנו הביא לכך שאנו רוצים ליצור ערוצי הידברות ישירים גם עם סמנכ"ל התפעול, סמנכ"ל הכספים ומנהל משאבי האנוש בארגונים", אומר טפנינן בראיון ל-DailyMaily ● "אנו נמצאים במסגרת שינוי כולל, בו המיצוב של החברה אינו רק כשל ספקית פתרונות ERP, אלא כמי שמספקת פלטפורמה כוללת", הוסיף סגן הנשיא, שהגיע לארץ לרגל הקמת יחידה לפתרונות המנמ"ר בסניף הישראלי

"עם כל הכבוד למנמ"ר, לא על הכל צריך לדבר רק עימו. ההיצע הטכנולוגי שלנו הביא לכך שאנו רוצים ליצור ערוצי הידברות ישירים גם עם סמנכ"ל התפעול, סמנכ"ל הכספים ומנהל משאבי האנוש בארגונים. אני צופה כי המכירות בערוץ חדש זה תצמחנה בעשרות אחוזים בשנת 2009 – בעולם וגם בישראל". כך אמר ל-DailyMaily יוקה טפנינן, סגן נשיא EMEA למכירות בסאפ העולמית. טפנינן אחראי על הפתרונות ל-"משרד ה-CIO" ביחידה החדשה שהקימה סאפ העולמית, במסגרתה היא מתמקדת בהרחבת פעילותה במשרדי המנמ"ר, לצד פעילות מול סמנכ"לי התפעול והכספים בארגונים. בארץ הוקמה בימים אלו יחידה מקבילה במשרדי סאפ בישראל, וכאחראי עליה מונה אייל דורון, איש מיקרוסופט ונס טכנולוגיות בעברו.

לדברי טפנינן, "אנו נמצאים במסגרת שינוי כולל, בו המיצוב של החברה אינו רק כשל ספקית פתרונות ERP, אלא כמי שמספקת פלטפורמה כוללת, המטפלת גם בניהול שרשרת ההפצה, בניהול קשרי לקוחות, ב-BI וב-MDM". הוא הוסיף, כי "סאפ סייעה ומסייעת לארגונים בעולם לשנות את הפלטפורמה הטכנולוגית שלהן, על מנת לתת מענה תחרותי טוב יותר, תוך טיפול בהיבט הקישוריות בין מערכות ה-IT השונות, וניצול מיטבי שלהן, וקשירת כל אלו – לתהליכים עסקיים. נקודת המפתח היא אינה טכנולוגית – אלא מיקוד התהליך העסקי, ממנו תבוא התשובה לתחרות, משם תצוץ הגמישות הנדרשת, ובהכרח – משם יבוא המענה למצב הכלכלי העולמי".

הפתרון של החברה, אמר טפנינן, הוא פלטפורמת SAP NetWeaver, "זוהי התשתית הטכנולוגית של סאפ לשנים הקרובות. זאת, לצד שימוש וניצול ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA), ובניית היישומים הנילווים לה, לרבות יישומים שאינם סאפ".

הדגש, לצד הגמישות העסקית, ציין האורח, הוא ביכולת תגובה ויכולת גידול במתן השירותים הטכנולוגיים לטובת העסק. "הגדולה של סאפ היא בגמישות ובעובדה שזוהי הפלטפורמה הפתוחה היחידה בשוק – דבר המאפשר לה לאמץ כל טכנולוגיה ולהפוך כל מוצר חדש לחלק אינטגרלי מהמערכת הכוללת".

הוא הוסיף, כי חלק נכבד מהמוצרים החדשים שאומצו על ידי החברה, משלימים את ליבת פלטפורמת NetWeaver לפתרון אינטגרטיבי המתקדם ביותר. "רכיבים חדשים אלו, נועדו לספק אינטגרציה רחבה, שמטרתם להעניק עבור הארגון ראיה כוללת ומקיפה על הפתרון העסקי הכולל", אמר, "סאפ הוסיפה יכולות טכנולוגיות חדשות, על מנת לתת פתרון אינטגרטיבי מתקדם בעבור לקוחותיה. מטרת סאפ היא להעניק, באמצעות פלטפורמת NetWeaver, ערך גבוה ב-TCO נמוך. זאת, לצד סביבת עבודה שלמה לארגון".

השירות הנכון – למשתמש הנכון

"הכל קשור לשירותים עסקיים, ליכולת להגיב לשינויים בשוק, ליצירת תחרות טובה יותר", אמר טפנינן, "לא מושם שום דגש על מוצר חדש, רק על שירותים ותהליכים. השינוי התרבותי-הארגוני בא, בין השאר, בשל יצירת קישוריות ושיתופיות במידע, מיקוד של הטכנולוגיה על מוכוונות עסקית, יכולות ליצור זריזות, גמישות והסתגלות לשינויים – אג'יליות, וקבלת תובנות רבות יותר מהנתונים הארגוניים". כך, אמר, השירות הנכון מגיע למשתמש הארגוני הנכון ובמהירות, יש לו יותר תובנות עסקיות, וחל שינוי במסגרות העבודה, כמו גם בניצול ערוצי תקשורת רבים, באינטרנט ומחוצה לו.

מה המשמעות של הקמת "משרד ה-CIO"?
"אני אחראי על הפתרונות ל-'משרד ה-CIO' ביחידה החדשה שהקימה סאפ העולמית, במסגרתה היא מתמקדת בהרחבת פעילותה במשרדי המנמ"ר, וסמנכ"לי התפעול והכספים. בארץ הוקמה בימים אלו יחידה מקבילה במשרדי סאפ בישראל.

המשמעות של הקמת היחידה היא שסאפ בוחנת את כל הטכנולוגיות המוצעות בדגש עסקי, ולא טכנולוגי. הטכנולוגיה לכשעצמה – אינה רק 'של' המנמ"ר. ישנם תהליכים ארגוניים רבים, שניתן למכן אותם והקשר שלהם למנמ"ר הוא לא העיקר. לכן אנו רוצים להעמיק את הקשר עם מנהל התפעול בארגון, לדוגמה. המטרה היא לתמוך בעסק, וזה נעשה בתוך הארגון בהיבט של שיחה בין המנמ"ר לבין הסמנכ"לים האחרים, ומחוצה לו, בכך שאנו נציע פתרונות ישירות לאותם סמנכ"לים. לא הכל צריך לנחות על שולחן המנמ"ר, אנו יכולים לסייע לו מול דרג ההנהלה".

מה הצפי לפעילות היחידה בארץ?
"האחראי על היחידה במשרדי סאפ בישראל הוא אייל דורון. אנו מציעים באמצעות היחידה החדשה פתרונות שונים, עם פלטפורמת ליבה, אשר מסביבה לא חייבים להיות כלל רכיבי סאפ. כך, למשל, בפרויקט שבוצע לאחרונה בצים, שולבו כלי BI שאינם של סאפ עם הפלטפורמה. למרות זאת, כבמקרים אחרים, אנו מספקים שירות ותמיכה מקצה לקצה. NetWeaver 'מדברת' עם כל בסיסי הנתונים, ויש לה 2,500 מקשרים (קונקטורים) ליישומים לא-סאפיים. בנוסף, ניתן לממשק את הפלטפורמה גם ליישומים פנימיים, פרי פיתוחם של הארגונים.

הטמעת הארכיטקטורה הזו יכולה להביא לחסכון תפעולי שנתי של 15%-20%, כאשר החזר ההשקעה מגיע תוך שנה. אני מעריך שבשל פתיחת 'משרד ה-CIO' בישראל, נביא לגידול במכירות בעשרות אחוזים בשנת 2009. אני בפירוש רואה בשוק הישראלי פונטציאל לגידול, למרות המיתון העולמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים