יבמ חוגגת 100

לציון ה-16 ביוני 1911, היום בו מציינת יבמ את הקמתה, ערכה החברה שלל פעילויות ברחבי העולם ● כך, למשל, הציגה יבמ בפני עיתונאים את לואיס לאמאסון - אחד הגמלאים הוותיקים ביותר שלה אשר עודו בחיים - בן 105 ● כמו כן, יו"ר ומנכ"ל יבמ, סם פלמיסאנו, וצוות ההנהלה הבכיר של יבמ, התכבדו בסוף השבוע בצלצול בפעמון המציין את פתיחת המסחר בבורסה של ניו יורק

יבמ (IBM) חגגה בסוף השבוע מאה שנה להיווסדה בשורת פעילויות בכל רחבי העולם. ב-16 ביוני 1911 מוזגו שלוש חברות שעסקו בין השאר ביצור ושווק מאזניים ומכונות חיתוך בשר, לחברה בשם CTR שכעבור מספר שנים שינתה את שמה ליבמ. השאר, כמו שאומרים, הוא היסטוריה…

לציון האירוע, הוציאה יבמ לאור בסוף השבוע ספר בשם "להפוך את העולם לטוב יותר: הרעיונות שעיצבו את המאה ואת החברה". במקביל, העלתה החברה לאינטרנט סדרת סרטונים בשם "ברווזי בר" (Wild Ducks), המציגה לקוחות של החברה שרשמו הצלחות עסקיות בזכות נכונותם לחרוג מהמוסכמות ולאמץ טכנולוגיות חדשות. את הסרט ברווזי בר ביים דייוויד גוגנהיים, זוכה האוסקר על הסרט "אמת מטרידה". כמו כן, יו"ר ומנכ"ל יבמ, סם פלמיסאנו, וצוות ההנהלה הבכיר של יבמ, התכבדו בסוף השבוע בצלצול בפעמון המציין את פתיחת המסחר בבורסה של ניו-יורק.

בנוסף,לציון יום השנה המאה שלה, הציגה יבמ בפני עיתונאים את לואיס לאמאסון – אחד הגמלאים הוותיקים ביותר של יבמ אשר עודו בחיים, כיום בן 105, המתגורר בפלורידה. הוא הצטרף ליבמ בשנת 1933 ועבד בחברה במשך 38 שנים, תוך שהוא מגיע למשרת מנהל איזור אמריקה הלטינית. לדבריו, "יבמ הייתה תמיד אחת החברות הטובות ביותר – והיא מיוחדת בזכות אנשיה".

האירועים והמיזמים לציון 100 שנות יבמ כוללים גם אירוע ההתנדבות רחב היקף, אותו השיקה החברה יום לפני יום המאה שלה. עשרות אלפי עובדים בעשרות מדינות , כולל ישראל, השתתפו בפעילויות התנדבות שונות למען הקהילה – החל מאירוח בני נוער, דרך עבודות שיפוץ במועדוני נוער ומבוגרים ועד הדרכת קשישים בשימוש ברשתות חברתיות וטכנולוגיות שונות.

בשבועות הקרובים תערוך יבמ גם סדרה של כנסים מדעיים המיועדים לעודד את הדיון לגבי עתיד המדע והטכנולוגיה, והאופן שבו ישפיעו על תחומים דוגמת עולם הרפואה, איכות הסביבה ותעשיית עיבוד הנתונים. בספטמבר השנה תכנס יבמ בניו-יורק 700 מנהיגים ומובילים בתחומים שונים, לדיון אודות הדרכים לקידום מודלים חדשים של הנהגה, הנדרשים על מנת לעמוד באתגרי המאה ה-21 בעסקים, בחברה האנושית ובעולם הטכנולוגיה.

במהלך מאה השנים הראשונות לפעילותה, מילאה יבמ תפקיד מרכזי בשינוי פני עולם העסקים, המדע והחברה האנושית. את ההיסטוריה של החברה ניתן להציג כסדרה של אבני דרך מוצלחות – החל מהשקעה במעבדת המחקר הראשונה שלה דווקא בעיצומו של השפל הכלכלי הגדול של ראשית המאה שעברה, דרך פיתוח כונן הדיסק הראשון בעולם שיצר למעשה את תעשיית אחסון הנתונים, ועד לעבודה משותפת עם הממשל בארה"ב, בפיתוח תשתיות לניהול מערכת השירותים הסוציאליים.

לאורך השנים, ביצעה יבמ שורת הימורים גדולים על מודלים חדשים של מחשוב – ובראשם המחשב המרכזי הראשון, IBM System/360, בראשית שנות השישים. היא המציאה את המחשב האישי שהוליד את מהפיכת ה-PC, והשנה חתומים אנשי המחקר והפיתוח שלה על הצלחתו של מחשב העל ווטסון, בעל יכולות מענה לשאלות טקסטואליות, אשר הוכיח את יכולתו בניצחון על שני אלופי האלופים בשעשועון הידע הטלוויזיוני ג'פרדי.

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, מסר, כי לאורך יותר משישים השנים בהן פועלת החברה בארץ, הניחו אנשיה חלקים מרכזיים בתשתית עולם טכנולוגיות המידע בישראל. "יבמ הביאה את המחשבים הראשונים לישראל, היתה הראשונה לפתוח כאן מרכז מחקר וביצעה סדרת רכישות של חברות הזנק ישראליות. כך לגבי הקשר הרצוף וההדוק עם התעשייה המקומית – וכך במיוחד בכל הנוגע להצגת טכנולוגיות של יבמ המשרתות ארגונים מכל גודל ובכל תחומי המשק, והתאמת הטכנולוגיות האלה והשירותים המלווים אותם לצרכים הייחודיים של השוק הישראלי".

לדברי יו"ר יבמ ומנכ"ל החברה, סם פלמיסאנו, "הלקח המרכזי אותו למדה יבמ לאורך מאה שנותיה, אומר כי מי שמבקש להצליח לאורך זמן ולטווח ארוך – חייב לנהל את עסקיו בראייה לטווח ארוך. עבור אנשי יבמ, חשיבה לטווח ארוך אומרת לעבור באופן מתמשך אל העתיד. יבמ שרדה והצליחה לאורך 100 שנה בזכות נאמנותה לערכי הליבה שלה, תוך שהיא נכונה לשנות כל דבר אחר מחוץ לערכים האלה. כך, הייתה יכולה לשנות את הטכנולוגיה, העסקים והחברה האנושית לאורך מאה שנותיה – וכך היא מאמינה כי תוכל להצליח לעשות גם במאה הבאה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים