"ארגון מונע נתונים זה לא רק טכנולוגיות – זו גם תפיסה"

רן רייכברג, סמנכ"ל הטכנולוגיות בוואן טכנולוגיות: "זו הזדמנות עבור כל ארגון שרוצה להיות מונע-נתונים לשנות את כללי המשחק בשוק שבו הוא פועל... מי שיידע להשתמש נכון בנתונים – הוא שיזכה בלקוחות"

רן רייכברג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של וואן טכנולוגיות.

"אנו בעיצומה של מהפכת הדטה, וזו הזדמנות עבור כל ארגון שרוצה להיות מונע-נתונים לשנות את כללי המשחק בשוק שבו הוא פועל, לזכות בתשומת לב ולרכוש לקוחות חדשים. ארגון שכזה נדרש לא רק לפתרונות טכנולוגיים לטיפול בנתונים, אלא גם לשינוי תפיסתי מאוד גדול, הנוגע בתרבות הארגונית. אם המהלך מצליח, הארגון יידע לפעול על בסיס הנתונים ולא על בסיס הנחות או תחזיות אמורפיות. מי שיידע להשתמש נכון בנתונים – הוא שיזכה בלקוחות", כך אמר עם רן רייכברג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של וואן טכנולוגיות.

רייכברג מונה לתפקידו בינואר האחרון. "כשהגעתי לתפקיד", אמר, "זה היה בתקופה שבה ארגונים נדרשו לחשוב כיצד להתמודד עם המצב החדש של האטה כלכלית, פחות דרישה לטכנולוגיות, ויותר חיפוש אחר פתרונות מתאימים יותר למצב, כאלה שיניבו התייעלות – או הכנסות ממקורות חדשים. פה נכנס הצורך בחידוד תפקיד המנמ"ר.ית: עליו.ה להעניק לארגון ערך אמיתי, לא עם פתרונות ש'נחמד שיש' – אלא שיביאו ערך".

"ארגונים חכמים", הסביר, "יודעים לקחת לתוך תהליך הפיתוח את מומחי התוכן ולשלב אותם בצוות הפרויקט. זו גישה נכונה, המתחברת לעולם האג'ילי, כי היא מביאה להשגת מטרות במהירות ולתוצאות טובות יותר, כאשר ניתן להמשיך ולשפר תוך כדי תנועה".

"אנו מבצעים פרויקטי דאטה בארגונים רבים בארץ", ציין, "על מנת לסייע להם להפוך לעסקים מונעי נתונים. כך, ערכנו באחרונה פרויקט רחב היקף בחברת טכנולוגיה ישראלית-גלובלית, המפתחת ומשווקת פתרונות IoT בשוק הגלובלי – על פני יבשות ומדינות שונות, בעלות תרבות וכלכלה שונה. הפרויקט אפשר לחברה להכיר את הלקוחות הסופיים שלה ואת ההתנהגות שלהם עם הפתרונות באופן מעמיק הרבה יותר, ובהתאם – להציע להם רכיבים ומוצרים משלימים".

"לקוח אחר", הוסיף, "הוא אחת מחברות הביטוח המובילות בארץ. היא ביקשה לדייק ולשפר את הפעילות שלה למול לקוחות פוטנציאלים וקיימים".

"בכל אחד מהארגונים שעבדנו איתם, העסק צמח במהירות גבוהה יותר ותפס נתחי שוק. זאת – בזכות היכולת למנף בצורה מרבית את הנכס החשוב שלהם – הנתונים, ולהצליח לבצע באמצעותו תהליכי קבלת החלטות טובים יותר בכל דרגי הניהול והתפעול".

תחום נוסף שבו אנו פועלים", ציין, "הוא התאום הדיגיטלי. זהו שכפול של אובייקט מהעולם האמיתי. אנו יודעים להביט עליו במקביל לקיום שלו במציאות. הוא יכול להיות רכיב הנדסי מורכב, כגון מנוע מטוס, גנרטור, רכב, רובוט, או חדר מיון בבית חולים. התאום הדיגיטלי מסייע לנו בעת עריכת פרויקט שיש בו גם מבנה וגם תהליכים, למשל בניית תשתית לאומית של מבנה, כביש, או מנהרה. התאום הדיגיטלי משפר את ביצוע שלבי הפרויקט, למשל – בשלב התכנון מביאים קובצי תכנון, והם מפורטים כאילו היו הדבר האמיתי. כך, ניתן לאסוף דאטה מתאומים דומים – למשל בכביש דומה: כמה מכניות נוסעות, מתי יש פקקים, האם ישנן חסימות ועוד".

"נושא התאומים הדיגיטליים מצוי בחיתוליו בישראל"

לדברי רייכברג, "נושא התאומים הדיגיטליים מצוי בחיתוליו בישראל, אף שהוא רלוונטי לגופי תשתיות, לארגוני רפואה הרוצים לדמות תהליכים טיפוליים, או לערים חכמות הרוצות לתכנן התמודדות בכל מיני מצבים, כגון בנייה של מסילת רכבת או הופעת בולען".

"על המנמ"רים.יות כיום יש השפעות אדירות שלא היו בעבר. בנוסף, בתוך הארגון יש עוד גורמים שנוגעים בתחומים שבאחריותו. על מנת שהם יצלחו את המסע שלהם ויצליחו בתפקידם, עליהם לגשר, לקשר ולתקשר איתם וביניהם, כך שהפתרונות הנכונים יגיעו בדרך הנכונה למשתמשים", סיכם רייכברג, "השנה וגם ב-2024 נאיץ את הפעילות שלנו בעולם פרויקטים מבוססי נתונים לטובת השגה של ניצחונות מהירים אצל הלקוחות. כך הדאטה ישרת את הארגון והמשתמשים יפיקו ממנו יותר תועלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים