חשיפה לטכנולוגיות חדשות = קידום האסטרטגיה הארגונית

כך לדברי עדית שרויטמן, יועצת אסטרטגית בתחום ה-AV וה-IT, בפאנל "עתיד העבודה", - שהיה חלק מכנס AV-TLV 2023 - שעסק באתגרי התכנון השונים בתחום עם ראייה ליישומים עתידיים

עדית שרויטמן, יועצת אסטרטגית בתחום ה-AV וה-IT

"המטרה כיום היא לקדם את האסטרטגיה הארגונית ולעזור לארגון להגיע ליעדיו. מבחינתנו זה אומר חשיפה לטכנולוגיות חדשות, וזה כולל גם, בהיבטים שלנו, שירותי ענן שהפכו לחלק מהעבודה ההיברדית, שהגענו אליה בעקבות תקופת הקורונה. האם זה צריך להיות אוטומטי? לא בטוחה, כי השאלה היא גם מה החברה עושה בענן. חלק מהשירותים הללו גם מספקים הרבה מאוד גמישות, וזו עוד סיבה לעבור להשתמש במה שמציע הענן". כך אמרה עדית שרויטמן, יועצת אסטרטגית בתחום ה-AV וה-IT, למאות המקצוענים בשוק המולטימדיה שהגיעו לכנס AVTLV 2023.

הכנס, שנערך בשבוע שעבר בלאגו בהפקת אנשים ומחשבים, כלל מספר פאנלים בהנחיית אביעד כהן מאתר המולטימדיה AVmaster, ושרויטמן דיברה בפאנל "עתיד העבודה", שבו התבקשו הדוברים לדבר על אתגרי התכנון השונים בתחום עם ראייה ליישומים עתידיים.

"בכל פרויקט שאנו עושים תמיד יישב גם מנהל הסייבר, ולא משנה באיזו מערכת מדובר, ורק אחרי אישור שלו יוצאים לדרך. היו בהחלט אפליקציות שישבו בענן, שלא היה להן מספיק אבטחת מידע, וויתרנו עליהן, כשבנוסף, לכל ארגון יש רמת אבטחה ורגולציה משלו, שקובעת במה ניתן להשתמש", היא הוסיפה.

חוויה אישית

אודי יצחייק, פסיכולוג ארגוני וסמנכ"ל משאבי אנוש, סיפר שיש הרבה יותר דגש כיום, עם ראייה קדימה, על החוויה האישית, שהשתנתה מאוד עבור אנשים רבים ובהרבה מאוד מקומות עבודה.

"סביב הראייה האישית, אנשים בתקופת הקורונה ביצעו חריקת בלמים ושאלו את עצמם מה הם עושים הלאה בעבודה שלהם. התמודדות עם המוות גרמה להרבה לעשות חישוב מחדש שהוביל לגל של התפטרויות, בעיקר בקרב בני דור ה-Y ודור ה-Z, כשבמקביל די הרבה אנשים הורידו הילוך גם אם נשארו לעבוד. דבר זה הוביל לחישוב מחדש גם של המנהלים, וכעת רואים ארגונים יותר שטוחים עם פחות לימודים, לימודים לאורך חיים ארוך יותר עד כל החיים, קריירות קצרות, כולל כמה קריירות זו אחר זו, שילוב של עבודה כשכיר יחד עם פרילנס, כולל כמה תחומים במקביל כדי לממש את עצמם – והכל יותר גמיש ויותר מהיר, ואתה צריך לספק להם מערכות שהם ילמדו לתפעל מהר וטוב בלי צורך בהרבה הכשרה", הוא אמר.

אודי יצחייק, פסיכולוג ארגוני וסמנכ"ל משאבי אנוש.

אודי יצחייק, פסיכולוג ארגוני וסמנכ"ל משאבי אנוש. צילום: ניב קנטור

לסגור את הפער בין הידע והמיומנויות

גדי רחלזון, מנכ"ל אינקרמנטום שירותי פיתוח עסקי, סיפר על האתגרים שצריכים להתמודד איתם בדרך אל המטרה. "המסר החשוב ביותר שאני יכול לדבר עליו הוא הצורך לסגור את הפער בין הידע והמיומנויות. ארגונים פונים אלי כדי ללמוד איך להניע את העסק קדימה, ואת זה עושים באמצעות תהליכים עסקיים. יש פער לעיתים גדול מאוד בין הרצון של הארגון לקחת את עצמו קדימה לבין היכולת שלו לממש את זה בשטח. גם אם אתה רוכש טכנולוגיה מאוד יקרה, ייתכן שלא תביא אותה לידי ביטוי כי המומחה איננו. מערכת הידע צריכה לחלחל את זה כלפי מטה. מצד שני, כיום הטכנולוגיה בבית לעיתים הרבה יותר מתקדמת ממה שמוצאים בארגון, והשאלה שעובדים שואלים היא למה אי אפשר לממש את מה שאנחנו חווים בבית. זו דרישה הפוכה ממה שהיה פעם, וצריך לתת לכך מענה. הרעיון הוא לגשר על פערי ידע וזה האתגר הכי גדול שאתה מלווה כשאתה רוצה לקדם להמרה דיגיטלית", קבע רחלזון.

גדי רחלזון, מנכ"ל אינקרמנטום שירותי פיתוח עסקי

גדי רחלזון, מנכ"ל אינקרמנטום שירותי פיתוח עסקי. צילום: ניב קנטור

מולטימדיה – משהו שמשולב עמוק בחיי היום יום של הארגון

עופר עוז, יועץ טכנולוגי ואינטגרציות ITC מורכבות, מנכ"ל טריפל טי, אמר כי, "עולם המולטימדיה משתנה מאוד. פעם היו שמים צגים כדי לומר הנה, יש לי. זה השתנה לגמרי. אם פעם היו אומרים שתחום המולטימדיה מסתכם במטריצות ומסמכים, כעת מדובר במשהו שמשולב עמוק בחיי היום יום של הארגון, אם בצגי מידע, אם בכניסה לארגון, אם בשלטים שמופיעים לפי הצורך תוך כדי תנועה, עם כלים חכמים שיודעים לספק תובנות לארגון וגם לקשר אותו. עם זאת, כל טכנולוגיה חדשה שנכנסת צריכים לבדוק שהיא מתאימה לארגון ומוסיפה, ולא חסרים 'פילים לבנים'. אסור גם לשכוח שהוא מסייע לשיתוף עם אנשים שנמצאים בקצוות העולם באותה סביבה. לא רואה דרך אחרת שבה ארגונים מבוזרים יכולים לעבוד כיום, וזה יותר ויותר מצוי בהווי הארגוני, וזה אפילו חוסך הוצאות בסופו של דבר", הוא סיכם.

עופר עוז, יועץ טכנולוגי ואינטגרציות ITC מורכבות, מנכ"ל טריפל טי

עופר עוז, יועץ טכנולוגי ואינטגרציות ITC מורכבות, מנכ"ל טריפל טי. צילום: ניב קנטור

התאמת חלל העבודה

האם קיימים פערים בתוך הארגון בהיבט של מימוש מרחבי העבודה החדשים? בוודאי שכן אמרה שירלי זמיר, מנהלת סטודיו לעיצוב שנושא את שמה. "יש הפרש בין מה שהלקוח רוצה לבין מה שהוא צריך, והתפקיד שלנו הוא להבין מה הוא באמת צריך, ולהעביר את זה לרמה גבוהה של הבנה ומימוש. צריך לקחת בחשבון שכל אחד שונה מהשני, ויש גם שוני גדול מאוד בין סוגי עובדים עם סוגי עבודה שונים, וזה אומר שצריכים כיום הרבה מאוד מרחבים מעבר למרחב גדול שבו יושבים האנשים: יש מקום לישיבות של הארגון, תאים להתמקדות אישית, עבודה עם כוס קפה וכדומה, וזה דברים שלא היו קיימים קדם הקורונה. התאוצה של העבודה ההיברידית גדולה וזה מוביל לכך, שהמטרה העיקרית היא שלכל עובד יהיה כמה שיותר נעים בחלל העבודה", היא אמרה.

שירלי זמיר, מנהלת סטודיו לעיצוב

שירלי זמיר, מנהלת סטודיו לעיצוב. צילום: ניב קנטור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים