סופטבנק השקיעה בקיוריס – המפתחת ניסויים בתרופות ללא פגיעה בבע"ח

השקעת הסיד הנוספת בחברה - בהובלת זרוע ההשקעות של התאגיד היפני, המיוצג בישראל על ידי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן - הרחיבה את המימון הכולל ל-37 מיליון ד', אחרי תוספת הון בגובה תשעה מיליון דולר

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר ומנהל הפעילות של קרן סופטבנק.

חברת המדטק הישראלית קיוריס (Quris) – שפיתחה מנגנון חדשני מבוסס בינה מלאכותית (AI) שעשוי לשבש את תחום התרופות העולמית – הודיעה אתמול (ג') כי השיגה מימון נוסף בגובה תשעה מיליון דולר – מה שמביא את סך המימון בסבב הסיד שלה ל-37 מיליון דולר.

"אנו מאמינים שיכולת החיזוי המוקדמת שקיוריס מפתחת מביאה להשפעה פוטנציאלית אמיתית על תעשיית התרופות העולמית", אמר יוסי כהן, ראש השב"כ לשעבר שכיום מופקד על ניהול פעילות ההשקעות של התאגיד היפני הענק בישראל.

כהן הוסיף ואמר כי "בעזרת היישום החדש של הבינה המלאכותית, ד"ר בנטביץ' וצוותו יכולים לחסוך את העלויות האדירות של תרופות שנכשלו בניסויים קליניים, ובכך ליצור עסק בישראל בעל ערך כלכלי משמעותי".

מעניין לציין כי כהן – הידוע כמקורב מאוד לבני הזוג שרה וביבי נתניהו – עלה לכותרות באופן עקיף באחרונה אחרי שנודע כי גיא שיקר, שאשתו בגדה בו עם כהן כשהיה ראש המוסד, מככב כעת בעונה החדשה של "הישרדות".

לשבש ואולי לייתר את הפרוצדורה האכזרית והלא יעילה. ניסוי תרופות בבעלי חיים.

לשבש ואולי לייתר את הפרוצדורה האכזרית והלא יעילה. ניסוי תרופות בבעלי חיים. צילום: אילוסטרציה. BigStock

"תחום צעיר ומבטיח, שכבר החל לייצר חדי קרן משמעותיים"

השקעה הנוספת הגיעה בהובלת זרוע ההשקעות של תאגיד סופטבנק המכונה SoftBank Vision Fund 2, לצד משקיעים פרטיים ומוסדיים קיימים כמו GlenRock Capital, iAngels, Welltech Ventures ו-Richter Group. ההון הנוסף עתיד לעזור ל-קיוריס לקדם את פלטפורמת ה-Bio-AI שלה, להגדיל את הצוות שלה, לחזק שיתופי פעולה בתעשייה, ולהאיץ את השיבוש שהיא מתיימרת לחולל בתחום מחקר התרופות.

לקיוריס יש פלטפורמת חיזוי קלינית מבוססת Bio-AI, המדמה ניסויים קליניים על ידי מינוף מערכת פטנט, תוך שימוש ברקמות שמקורן בתאי גזע ושבינה מלאכותית ממונפת כדי לדמות תגובה אמיתית של גוף האדם לתרופות. בכך מציעה החברה אמצעי לעקוף את ההסתמכות על ניסויים, המתבצעים כיום כחובה בפרוטוקול, בבעלי חיים. ניסויים אלו הם מחויבים בחוק כדי שהתרופות יוכלו להגיע למדפי הפארם. כיום כבר קיימת בתחום הפרמקולוגיה הכרה כי הניסויים הקיימים על בעלי החיים גם נמשכים זמן ארוך מאוד ומורכבים לביצוע, גם אינם מדויקים כי מדובר בכל זאת בגוף ביולוגי השונה מגוף האדם, וכן הם הולכים ונחשבים כלא ראויים מוסרית בעידן הנוכחי בגלל פגיעתם הקשה בחיות. 

הטכנולוגיה של Quris – שפותחה בשיתוף עם מכון המחקר NYSCF (ר"ת של New York Stem Cell Foundation) – גם שמה לה למטרה למנוע את שיעור הכישלון היקר של תרופות שלא עברו את הניסויים הקליניים, כשלים שמביאים להפחתת התשואות, גורמים למחירי הצרכן להמריא ומשפיעים לרעה על תהליך הייצור.

ד"ר אייזק בנטביץ', מייסד ומנכ"ל קיוריס, אמר: "המערכת האקולוגית של סופטבנק כוללת מקבץ מרשים של חברות המובילות את תחום הבינה המלאכותית לפארמה. כשותף להשקעה, זה נותן להם נקודת מבט ייחודית על התחום הצעיר והמבטיח הזה, שכבר החל לייצר חדי קרן משמעותיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים