מה הקשר בין המונדיאל לתפיסה החדשה לניהול פרויקטים?

כמו תפיסת הטוטאל פוטבול, שלפיה על כל שחקן לדעת למלא כמה תפקידים, כך גם תפיסת ניהול הפרויקטים המודרנית ● שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects, מסביר

שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects.

המונדיאל הוא תמיד פרויקט אחד גדול. בוודאי זה שהסתיים לפני יומיים בקטאר, שנערך בהשקעה כספית של פי כמה וכמה ממונדיאלים אחרים, והעבודה והפרויקטים בו היו בהתאם. אלא שיש גם קישור מהמונדיאל והכדורגל לניהול פרויקטים, ולדברי שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects, זה בא לידי ביטוי בתפיסת הטוטאל פוטבול, שקונה לה אחיזה בעולם הכדורגל, מצד אחד ובתפיסת ניהול הפרויקטים פוסט עידן הקורונה מהצד השני.

שרגל, לשעבר נשיא PMI – העמותה לניהול פרויקטים בישראל, הציג את התפיסה המעניינת שלו בכנס השנתי של עמותה זו. לאחר שסקר בקצרה את ניסיונו העשיר, בן ארבעת העשורים, בניהול פרויקטים, הוא הציג סקר שהצביע על כך שכל מדדי עבודת הצוות בעידן האג'ילי השתפרו פלאים לאחר מגפת הקורונה.

מה שמנהלי הפרויקטים יכולים ללמוד ממאמני ומשחקני הכדורגל

תפיסת הטוטאל פוטבול גורסת שקבוצה בנויה על כל השחקנים ולא בעיקר על כוכב כמו מסי, רונאלדו או אמבפה, ושכל שחקן צריך להיות מסוגל למלא יותר מאשר תפקיד אחד. למשל, אם הוא בעיקר מגן – הוא צריך לדעת להיות גם חלוץ. כך צריך להיות, ובמקרים מסוימים גם קיים, בפרויקטים – לדברי שרגל: כל משתתף בו, בין אם הוא בדרגה ניהולית ובין אם הוא עובד, צריך לדעת למלא כמה תפקידים בפרויקט. כלומר, לא רק שנדרש מנהל פרויקט מעולה, אלא נדרש גם צוות אג'ילי ו-ורסטילי, שחבריו יודעים לבצע יותר מאשר משימה אחת.

מהי התפיסה הפרויקטלית האג'ילית?

שרגל סקר בדבריו גם את התפיסה הפרויקטלית האג'ילית, של תנועות בקצבים מהירים, עם תוצרים בסבבי פיתוח איכותיים, קצרים ומהירים, ובקרת איכות מהירה. גם כאן יש זיקה בין ניהול פרויקטים למונדיאל, משום שגם בגביע העולם בכדורגל ראינו תכנון אדפטיבי של מאמנים, ערנות גבוהה לסביבה הדינמית ולשינויים שמבצעת הקבוצה / הנבחרת היריבה, צורך בגמישות ברמה מאוד גבוהה – הן בקרב המאמנים והן בקרב השחקנים, היערכות מהירה לשינויים בפריסתם על המגרש, תוך כדי משחק. הוא הקביל בין זה לבין תפיסת ה-7P של ה-SAS ותפיסת ה-5P של אריות הים (Navy Seals).

הדובר המליץ למנהלי פרויקטים ובכלל לארגונים להעמיק את יכולות התכנון, ההתמדה והחשיבה החיובית שלהם, לבנות צוות מנצח ולהיות נחושים ללכת קדימה (Never Give Up and Always Move Forward – אף פעם אל תוותר.י ותמיד תלך.כי קדימה). "זה שנכשלת באירוע מסוים לא אומר שאתה כשלון, זה רק אומר שיש לבצע פעילויות לתיקון ולהמשיך לשעוט", אמר.

כמו כן, שרגל דיבר על חשיבותה הגבוהה של עבודת הצוות: "חוק הטרמפולינה אומר שכדי לייצב אותה, עליך להקיף את עצמך בשישה אנשים שאיתם תדע.י לעבוד בצוות ושעליהם תסמוך.תסמכי. זה נכון מאוד לגבי ניהול פרויקטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים