"הענן – שונה מכלל ה-IT, ויגדיר מחדש את התעשייה"

"ככל שהגישה לטכנולוגיה מתקדמת תהיה נפוצה יותר, ככל שכל היבט של החיים יכלול נתונים שניתן לנתח – נראה זרם של חדשנות, והוא יגדל ב-2023", אמר ד''ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון

ד''ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון.

"הענן שונה מהותית מה-IT שבעולמות המחשוב המסורתי. הוא א-סינכרוני ומונחה אירועים בבסיסו. ככזה, הענן יביא להאצה משמעותית של הגלים הגדולים הבאים של חידושים טכנולוגיים", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון.

ד"ר ווגלס, המכונה "כוכב הרוק של ה-IT", היה אחד מדוברי המפתח בכנס AWS re:invent 2022, שענקית הענן ערכה לפני ימים אחדים בלאס וגאס, בהשתתפות נציגים מעשרות אלפי לקוחות ענקית הענן ושותפיה העסקיים. בדבריו הוא סקר את ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחומים שונים – שלרובן אחראי במידה רבה מחשוב הענן.

עם או בלי קשר למונדיאל שמתקיים בימים אלה, ד"ר ווגלס התייחס בדבריו לתרומה של הענן לתחום הספורט ולענפיו השונים. "בשנה הקרובה", אמר, "טכנולוגיות הענן יגדירו מחדש את התעשייה, עם ניתוח ותובנות שנוצרו מציוד לביש, הזרמות תכני וידיאו (סטרימינג) וחיישני IoT, שיהפכו לרכיב חשוב כמעט בכל ענף ספורט ויעצימו את הענפים השונים. כמו שמוזיקה ו-וידיאו משולבים, כך הספורט יהפוך לזרמי נתונים בני ניתוח כדי לקבל החלטות בזמן אמת. ספורט הוא חלק מהמרקם האנושי, הוא חוצה זמן, תרבויות וגבולות פיזיים. בעתיד הקרוב, כל היבט בכל ענף ספורט יעבור מהפך דיגיטלי – מכדורסל לנוער ועד קריקט מקצועי. דמיינו מצב בו מאמן משתמש בראייה ממוחשבת ובנתונים ביומטריים שמנותחים בענן, בזמן אמת, כדי להחליט על החלפת שחקנים שתביא לניצחון".

עוד תחום שבו הענן יביא בקרוב לגל של חדשנות הוא האנרגיה החכמה, ציין. "טכנולוגיות יביאו לשיפור באופני הייצור, האגירה וצריכת החשמל", אמר ד"ר וואגלס והוסיף כי "אנחנו בעיצומו של משבר אנרגיה נוסף, והאמרת העלויות וגישה אמינה לאנרגיה הן בעיות גלובליות, שמשפיעות על כולם. אלא שכיום, בניגוד למשברי אנרגיה בעבר, יש כמה טכנולוגיות שמבשילות, שיסייעו לטפל במשבר כמו שלא היה מעולם".

לדבריו, "האנושות מייצרת די והותר אנרגיה מתחדשת. האתגר הוא באחסון ובאספקת האנרגיה לפי דרישה. הענן מאפשר לקדם את המדענים והחוקרים העוסקים בתחום".

האם הפתרון לבעיות בשרשרת האספקה קרוב?

"הטכנולוגיה תשנה את שרשראות האספקה", חזה ד"ר ווגלס. "בשנה הקרובה, אימוץ של טכנולוגיות כמו ראייה ממוחשבת ולימוד מעמיק יביאו להזנקת תחום שרשרת האספקה קדימה. ההתקדמות בעולם זה תהיה עם ציי כלי רכב בלי נהג, ניהול מחסנים אוטונומיים ושימוש נרחב בהדמיות". הוא הוסיף כי "זה יתחיל בייצור הסחורה עצמה. ההיקף של חיישני האינטרנט של הדברים במפעלים יגדל, ולצידו, לימוד מכונה ישמש מפעלים לא רק כדי לחזות כשלים במערכות הייצור והתפעול, כי אם גם למנוע אותם. פחות זמן השבתה פירושו ייצור עקבי".

כנס re:invent 2022 של AWS.

כנס re:invent 2022 של AWS. צילום: יח"צ

לדבריו, "משלוח המוצרים הללו ברחבי העולם הוא אתגר אחר לגמרי. רשתות הובלה דיגיטליות, שפועלות בענן, יחצו מדינות, אפילו אוקיינוסים, ויספקו נתונים בזמן אמת. אלה יאפשרו למובילים לבצע אופטימיזציה של נתיבי השילוח היעילים ביותר, ולשנות מסלול בתגובה לאירועים בלתי צפויים, דוגמת תקלות בציוד ושיבושים הנגרמים ממזג אוויר".

המיינסטרים החדש: שבבים מותאמים אישית

ד"ר ווגלס העריך ש-"שבבים מותאמים אישית יהפכו למיינסטרים. השימוש בשבבים ייעודיים יגדל במהירות ב-2023. כתוצאה מכך, קצב החדשנות יואץ, כאשר עומסי העבודה ינצלו את אופטימיזציית החומרה שממקסמת את הביצועים – תוך הפחתת צריכת האנרגיה וצמצום העלות".

לדבריו, "סיליקון מותאם אישית וחומרה מיוחדת צברו, במהירות, אחיזה בעולם הטכנולוגיה הצרכנית-פרטית. אנחנו עדים להאצה משמעותית לכך בכל דבר – ממחשבים ניידים, דרך טלפונים סלולריים ועד לרכיבי מחשוב לביש. כל אלה הניעו זינוקים משמעותיים בביצועים, עם ייצור ואימוץ של סיליקון מותאם אישית". "אלא", סייג, "שלמרות האימוץ המהיר בתחום הצרכני, עד כה הדבר לא היה נכון עבור יישומים ומערכות עסקיות, שבהן לתוכנה ולחומרה יש מחזורי עדכון ארוכים יותר. זה ישתנה במהירות בשנים הקרובות, עם חיסכון בעלויות ושיפור בביצועים – שבתורם, יובילו ליותר ניסויים, יותר חדשנות, יותר אימוץ ובסופו של דבר, יותר סיליקון מותאם אישית לעומסי עבודה ספציפיים אחרים".

"או להתפתח – או למות"

ד"ר ווגלס ציין כי "עולם א-סינכרוני מוביל למערכות המשולבות באופן רופף. נדרש להדק אותן ולשלבן באופן עמוק, על מנת שארכיטקטורת המחשוב שנוצרת תוכל – והיא גם צריכה – להתפתח בקלות", אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות של ענקית האי-קומרס. "עלינו להתקדם בכל מצב, בלי קשר למה שיקרה בעולמנו. היתרון של מערכות שמשולבות באופן רופף הוא שבדרך זו אפשר לחבר אותן יותר, תוך שימוש ברכיבים נטולי שרת, היכן שרוצים, וכך אפשר לקדם ולפתח את הארכיטקטורה. התפתחות הזו חשובה ביותר כאשר את.ה חושב.ת על המערכות שלך. זה או להתפתח – או למות". לדבריו, AWS ולקוחותיה הארגוניים משתמשים בתבניות ארכיטקטוניות חדשות, כדי לבנות יישומים הניתנים להרחבה, שיסבלו פחות מתקלות.

"בענן", הסביר ד"ר ווגלס, "אפשר להרכיב אירועים, ניתן לתפור דברים יחד, כדי ליצור יישום גדול יותר. לא רק קל יותר להרכיבם, אלא גם מתקבלת יכולת לתמרן אירועים שזורמים ב-'צינור' שלך".

לסיכום הוא אמר כי "העובדה שיש כמה משברים עולמיים שמעסיקים אותנו מאירה את החשיבות של זיהוי המקומות שבהם ניתן למנף את הטכנולוגיה כדי לפתור את הבעיות האנושיות המאתגרות הללו. הגל הבא של חדשנים וממציאים, למשל, כבר בונה פתרונות לייעור מחדש של כדור הארץ. ככל שהגישה לטכנולוגיה מתקדמת תהיה נפוצה עוד יותר, ככל שכל היבט של החיים יכלול נתונים שניתן לנתח – נתחיל לראות זרם של חדשנות, והוא יגדל ב-2023".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים