"דרושה ממשלה יציבה, שתטפל בבעיות של ההיי-טק"

"יציבות פוליטית היא דבר שנדרש גם לקידום ההיי-טק", אמרה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, בוועידה לקידום ה-IT והעסקים מבית אנשים ומחשבים - יומיים לפני הבחירות

ח"כ אורית פרקש הכהן. צילום ארכיון.

"נדרש שתהיה ממשלה יציבה, שתמשיך להתעסק בבעיות של ההיי-טק, כפי שעשינו בממשלה היוצאת", כך אמרה היום (א') שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי). לדבריה, "יציבות פוליטית היא דבר שנדרש גם לקידום ההיי-טק".

פרקש הכהן דיברה במסגרת הוועידה לקידום ה-IT והעסקים של ישראל מבית אנשים ומחשבים, שמתקיימת במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהנחיית דפנה ליאל, הכתבת והפרשנית הפוליטית של חדשות 12.

השרה דיברה על הצורך בהורדת הרגולציה על ההיי-טק. "הממשלה היוצאת התחילה בפירוק הרגולציה בתחום המזון, בהורדת חסמים של יבוא. אני מקווה שזה מה שיקרה בממשלה הבאה, בכל מה שקשור להיי-טק. אני מציעה שנתעסק בהורדת רגולציה ולא בהורדת עבירות מספר החוקים", אמרה, במה שנראה כ-"עקיצה" לבנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ', שהגה את תוכנית Restart למערכת המשפט, שבמסגרתה תבוטל עבירת המרמה והפרת האמונים.

"הממשלה מבינה טוב יותר את המשמעות של ההיי-טק לכלכלה"

לדברי פרקש הכהן, "הייתי שרה בממשלות האחרונות, בתקופות של בעיות ואתגרים כלכליים, וראיתי שאסימון מאוד גדול נפל לממשלה מבחינת המשמעות של ההיי-טק לכלכלה. הממשלה מבינה טוב יותר את המשמעות שלה. בנוסף, בממשלה הבינו שיצאנו בצורה טובה מהקורונה הרבה מאוד בזכות ההיי-טק".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"11% מהאוכלוסייה מועסקת בהיי-טק, הענף מהווה 50% מהיצוא, ההכנסה מהמיסים שהענף משלם ב-2021 הייתה פי שלושה מהציפיות – זאת המשמעות של ענף שמהווה קטר של המשק", ציינה. פרקש הכהן הדגישה בנוסף את החשיבות של החיבור בין המו"פ לתעשייה.

"צריך להרחיב עוד יותר את משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה"

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה הרחיבה בדבריה על פעילות המשרד בתקופתה. "בקצת יותר משנה שאני נמצאת בתפקיד, הובלתי המון דברים במשרד שמובילים לחדשנות, עם שלל השחקנים בשוק ההיי-טק", אמרה. "השלמנו את המהלך של הרחבת תחומי המשרד, ובעיניי צריך להרחיב אותו עוד יותר. הקמתי את הוועדה של דדי פרלמוטר (ועדה לקידום ההון האנושי בהיי-טק, שפרלמוטר, מבכירי ההיי-טק הישראלי, עמד בראשה – י"ה). התעקשתי להקים אותה אל מול גורמים בממשלה, שתהו מדוע בכלל צריך אותה. היא כללה גורמים ממשלתיים שונים, שישבו ובנו תשתית להיי-טק ל-2035, על מנת להכין את ישראל לאתגרים של העשור הבא. ההמלצות העיקריות עוגנו בהחלטת ממשלה, שהעברתי לפני כמה שבועות, לרבות שילוב הפריפריה, נשים, חרדים והחברה הערבית בהיי-טק. בתחום החינוך, ההמלצה היא ש-ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב שליד המועצה להשכלה גבוהה – י"ה) יהיה שחקן מאוד משמעותי".

"כמו כן", אמרה, "השקמו יוזמות חינוכיות, לרבות יוזמת היי-טק קלאס, שבה תלמידים לומדים על הענף, בשיתוף חברות מובילות ויזמים. התוכנית יצאה לדרך כבר בשנת הלימודים הזו, ב-1,000 כיתות ח' וה-2,000 גנים, בדגש על הפריפריה". "רבות מהתגובות היו חיוביות", ציינה פרקש הכהן, "אבל היו הורים שאמרו לנו: מה פתאום הילדים שלנו לומדים היי-טק? זה לא רק לתל אביבים ולמצטיינים? זה חלק מהבעיה. תוכנית נוספת מסייעת לתלמידות ללמוד את תחום ההיי-טק, ולאחר מכן להשתלב בו".

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ישתתף בוועידת האקלים העולמית, שתתקיים השבוע בשארם א-שייח'. "נציג שם את המשמעות של החלטת ממשלה שקיבלנו ועוסקת בחדשנות בתחום האקלים, כולל יעדי מימון וקרנות, וסטארט-אפים בתחומי האקלים שאנחניו רוצים לעבוד אתם", אמרה פרקש הכהן.

לסיכום ציינה השרה כי "ההצלחה של ההיי-טק היא ההצלחה שלנו. התקופה מאתגרת, אבל אנחנו, בממשלה, חושבים לטווח ארוך, כי ההיי-טק הוא לא בועה – יש בו תוכן, טאלנטים ומוח חדשני, שמבוקש בכל העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים