היורופול מתריע: במטאברס יש ויהיו איומי סייבר

משטרת האיחוד האירופי סבורה כי ביקום הווירטואלי האלטרנטיבי, שבו כולנו נגלוש ונבלה בקרוב, ימתינו לנו גם שלל איומי סייבר, וחלקם אף יהיו חדשים, ממש כמו השירות שעתיד להוות את הטרנד העולמי הטכנולוגי הבא

גם בו יהיו סכנות סייבר. המטאברס. אילוסטרציה.

המגמה החדשה בהתפתחות האינטרנט, המטאברס – שהוא סביבה וירטואלית הבנויה מכמה מרחבים תלת-מימדיים משותפים שמתגבשים ליקום וירטואלי כולל – טומנת בחובה לא רק חוויות, אלא גם איומי סייבר חדשים, כך לפי היורופול.

מדו"ח חדש שהוציאה מעבדת החדשנות של המשטרה האירופית, עולה כי המטאברס עלול להוות אבן שואבת למתקפות כופרה, גניבת זהות, הלבנת הון "ועוד הרבה יותר". הדו"ח מצטט נתונים של גרטנר, הצופה שעד 2026, כרבע (25%) מהאנשים יבלו לפחות שעה אחת ביום במטאברס, "והכסף והאנשים שבמטאברס ימשכו גם פושעי סייבר".

בין הסכנות הבולטות: מתקפות כופרה, הלבנת הון ופדופיליה

בפילוח הסיכונים, הדו"ח מזהיר במיוחד מפני כמה איומים. האחד, מתקפות כופרה המתמקדות בהתקנים דוגמת קסדות ומשקפי VR; השני – גניבת זהויות והונאות מבוססות זהות מזוייפת, המתאפשרות על ידי גניבת פרטים ביומטריים של משתמשים ויצירת זיופים עמוקים, כך שיהיו יותר מציאותיים; השלישי – הלבנת הון באמצעות מגוון מטבעות קריפטוגרפיים מבוזרים, או אסימונים שאינם ניתנים לשינוי (NFT); הרביעי – התעללות מינית בילדים וניצול שלהם, לרבות שיתוף תוכן של התעללות מינית, וניצול הטכנולוגיה כדי ליצור קשר פיזי עם קורבנות; החמישי – סיוע לארגוני טרור באמצעות הפצת תעמולה, גיוס מתנדבים והכשרתם; והאיום האחרון – הפצת מידע כזב באופן ממוקד.

למרות הפוטנציאל של פושעי סייבר ואחרים לעשות שימוש לרעה במטאברס, המשטרה האירופית מקווה שהטכנולוגיה החדשה תציע דרכים חדשות להילחם בפשע בצורה יעילה יותר. זאת, בין השאר, על ידי מימוש הפוטנציאל לשיפור שיתוף הפעולה בין צוותי משטרה מרוחקים, תוכניות הכשרה וירטואליות מציאותיות יותר, ושימוש בזירות פשע וירטואליות, כדי לשפר את הבנת השופטים והמושבעים על אירועים מרכזיים במהלך משפט.

אמור לסייע לשמירת האבטחה במטאברס. שיטור מקוון. אילוסטרציה.

אמור לסייע לשמירת האבטחה במטאברס. שיטור מקוון. אילוסטרציה. צילום: BigStock

עוד מציעים מחברי הדו"ח להשתמש במטאברס כדי לשקם פושעים, על ידי יצירת מודעות ואמפתיה לחוויות של הקורבנות.

"לא משנה באיזו צורה מטאברס תפעל בסופו של דבר", סיכמו החוקרים, "ארגוני המשטרה חייבים להתחיל לפעול עם הטכנולוגיה והתפישה החדשה, וליצור קשר עם החברות שיצרו אותה (הכוונה לא רק לפייסבוק ששינתה שמה למטא, אלא גם אפל, מיקרוסופט, גוגל, סמסונג, או אנבידיה, שמכנה את המטאברס אומניברס, וסטארט-אפים רבים הפועלים בתחום – י"ה) – כדי להפוך את היקום הווירטואלי למקום בטוח יותר, כבר מההתחלה.

אנו ממליצים לסוכנויות אכיפת החוק לבחון את התפתחות המטאברס ולהתחיל לעשות צעדים ראשונים וניסיונות עם שיטור מקוון. עשייה שכזו תעזור לארגונים להישאר מעודכנים בנושא ותאפשר להם להעריך את ההתפתחויות בצורה מדויקת, כדי שהם יוכלו לענות על האיומים מיד עם הופעתם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משתמש עתידי

    כוחות הבטחון של המטאוורס, חזק! מסכים לגמרי שככל שיכניסו פיקוח מוקדם יותר כך יהיה קל יותר למנוע הדרדרות. תחפושות בשנת 2050: שוטר מטאוורס, שומר NFT, רופא דיגיטלי

אירועים קרובים