הישראלים קונים פחות מחשבי PC; הנפגעים העיקריים: הלפטופים

לפי נתוני IDC חלה ירידה במכירות המחשבים בישראל ברבעון האחרון ● מדובר בירידה קלה של כ-1.7% במכירות כלל המחשבים בארץ, אך מכירות המחשבים הניידים לבדן ירדו ב-7%

ירידה בהשקעות היי-טק בישראל.

הטלטלות שעוברות יצרניות המחשוב האישי באופן גלובלי מורגשות גם כאן, בחלקה המקומית הקטנה. לפי הנתונים המקדמיים של IDC, שהגיעו לתיבת הדואר של אנשים ומחשבים, חלק ירידה קלה של כ-1.7% במכירות של כלל המחשבים ברחבי ישראל ברבעון המסתיים בספטמבר 2022, אך בגובה של 7% אם לוקחים בחשבון רק מחשבים ניידים, וזאת במונחים של שנה לשנה. בסך הכל נמכרו ברבעון הפיננסי השני של 22/23 כ-203,000 מחשבים, כ-115,000 מהם מחשבים ניידים.

השוק הישראלי, כך נדמה באופן כללי ובהתאם כאמור למגמה הגלובלית אם כי בעוצמה קצת נמוכה יותר, משלם כעת היטב על תקופת המכירות של כל הבא ליד בעת הסגרים הגדולים של הקורונה, אז כל היצרניות לא עמדו בביקוש של השוק, בעיקר הפרטי.

אחת המגמות הבולטות היא ההשתנות מרבעון לרבעון בשנה וחצי האחרונות פחות או יותר של החברה שמובילה את טבלת חמש הגדולות, לנובו, ובעיקר בשוק הניידים, בו נמכרו ברבעון השלישי הפיזי של השנה, השני מבחינה פיננסית, כ-115,000 יחידות בסך הכל, מול 120 אלף יחידות ברבעון הקודם לו, ומול 123 אלף יחידות ברבעון המקביל בשנה שעברה.

דל, לנובו, אפל, אסוס, HP – מי מכרה כמה ומה?

סיפקה את הנתונים העכשוויים. IDC

סיפקה את הנתונים העכשוויים. IDC

ברבעון הזה שלטה לנובו ביד רמה בשוק הניידים, עם נתח של 38.1% מול 28.9% ברבעון הקודם. אסוס, שהובילה את הרבעון הקודם עם 29.8%, צנחה ל-15.1%, כמו גם HP, שברבעון הפיזי הראשון של השנה שלטה בשוק עם 39.8% ואז צנחה ל-13%, ועכשיו עלתה שוב חזרה קלות. דל נמצאת במקום השני עם 22.7% – עלייה יפה מול 17.6% ברבעון הקודם ו-18.7% ברבעון המקביל בשנה שעברה.

כשמכניסים לתמונה גם את המחשבים הנייחים ותחנות העבודה, השינויים עדיין מורגשים אך באופן מתון יותר. גם בסך הכל מובילה לנובו את השוק ברבעון הפיננסי השני של 22/23, עם 33.3% מול 33.8% ברבעון הקודם ו-30.9% לפי שנה, והיא מקדימה את דל עם 28.7% ועם ירידה קלה מול 30.3% לפני שנה. HP שמרה על נתח השוק מול הרבעון הקודם, עם 17.3%, ואסוס גם היא, באופן כללי, התרסקה מ-17.1% ל-9.5% במונחים של רבעון לרבעון, אך זה היה רבעון שיא, כי בהיבט שנתי זהו פחות או יותר נתח השוק שלה בשנה האחרונה.

אפל, בניידים כמו באופן כללי, עלתה קלות מבחינת נתח שוק בשנה האחרונה, מ-2.4% ל-3.5%, אך במספרים בפועל זה בעצם אומר עלייה במכירות של כ-50% במונחים שנתיים. עם זאת בישראל היא לא מצליחה להדביק את האחוזים הגלובליים שלה.

מה שבעצם אפשר ללמוד מהתמונה מהנתונים הללו של IDC הוא שני דברים עיקריים – האחד הוא שהשוק הישראלי קצת יציב מהעולמי, אך כמו בעולם כמות המחשבים הנמכרת נמצאת בירידה משמעותית מאז ימי הסגרים הגדולים של הקורונה. השני הוא שכנראה יש עדיין בעיות ביציבות של המלאי המקומי, כך שחברה שמצליחה להביא לארץ יותר מחשבים ברבעון מסוים בשנה עד שנתיים האחרונות, זוכה לנתח שוק מסיבי הרבה יותר מהממוצע שלה באותו רבעון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים