מיהם עשירי ההיי-טק של ישראל?

רק 3 מ-10 העשירים ביותר בישראל הם אנשי היי-טק - לפי פורבס ● בשני המקומות הראשונים מבכירי הטכנולוגיה - שמות שעשויים להפתיע אתכם ● והיכן מדורגים גיל שויד, פרופ' אמנון שעשוע, משפחת זיספאל ובכירים נוספים?

מי עשיר יותר? ומי פחות?

שני שמות שעשויים להפתיע ממוקמים בראש עשירי ההיי-טק של ישראל: על פי הרשימה של פורבס ישראל, שמדרגת את כלל עשירי ישראל, האנשים העשירים ביותר בענף המקומי הם לא מי שניתן היה לצפות – מנכ"ל אחת מחברות האבטחה והסייבר, העומד בראש אחת מחברות ה-IT הישראליות הגדולות או ראש של שלוחה ישראלית של תאגיד בינלאומי ענק. שני העומדים בצמרת הרשימה הם מייסדים של חברת גיימינג – פלייריקס: איגור ודימיטרי בוכמן. לכל אחד מהם יש הון של 8.1 מיליארד דולר.

ד"ר מרים ושלדון אדלסון (ז"ל) עם חמי פרס (משמאל).

ד"ר מרים ושלדון אדלסון (ז"ל) עם חמי פרס (משמאל). צילום: פלי הנמר

בראש הרשימה הכללית עומדת ד"ר מרים אדלסון, עם 27.5 מיליארד דולר. זאת, עקב העסקים המשותפים שלה ושל בעלה המנוח, שלדון אדלסון, בהם בתי קזינו ועיתונים במקומות שונים בעולם. אחריה נמצאים האחים אייל עופר במקום השני ועידן עופר במקום הרביעי, עם 15.4 מיליארד דולר ו-10.5 מיליארד, בהתאמה, כשביניהם, במקום השלישי, נמצא ויאצ'סלב קנטור עם 14.3 מיליארד. את החמישייה הראשונה סוגר האוליגרך הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ', לשעבר הבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי, ומי שנאלץ למכור את עסקיו במדינות המערב עקב הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה שלה לאוקראינה.

האחים בוכמן מדורגים במקומות השישי והשביעי ברשימה הכללית. אחריהם נמצא יורי מילנר, הבעלים של חברת ההשקעות DST Global, שמשקיעה בעיקר בחברות אינטרנט שצומחות במהירות, עם 7.3 מיליארד דולר.

טדי שגיא.

טדי שגיא. צילום: יח"צ

הבא ברשימה מבין עשירי ההיי-טק הוא טדי שגיא, שמדורג 12 בדירוג הכללי, עם 5.6 מיליארד דולר. שגיא, שבשנה האחרונה התפרסם בעיקר עקב ניסיון ההתנקשות בו בקפריסין, משקיע בחברות טכנולוגיה ונדל"ן. גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, מדורג 18, כשהונו עומד על 3.5 מיליארד. שני בכירי ההיי-טק שמעטרים את העשירייה השלישית הם אורן זאב, הבעלים של קרן ההון-סיכון זאב ונצ'רס, ומשפחת פדרמן, שבין החברות בפורטפוליו שלה נמצאת אלביט מערכות – כל אחד מהם עם הון של שלושה מיליארד דולר.

במקום ה-33 נמצא שלמה קרמר, יזם סדרתי שברזומה שלו נמצאות השתתפות בהקמת החברות צ'ק פוינט (ביחד עם שויד ומריוס נכט), קייטו נטוורקס ואימפרבה, וכן השקעות בחברות ענן וסייבר. הונו נאמד ב-2.2 מיליארד דולר. בני לנדא, הבעלים של קבוצת לנדא ומבכירי תחום הדפוס הדיגיטלי, נמצא במקום ה-39 עם הון של 1.92 מיליארד דולר, ובמקום ה-40, עם סכום דומה, מדורגים בני הזוג קובי ויהודית ריכטר, שהקימו את מדינול, ומכרו את מדקון ואורבוטק.

ניר קלקשטיין מחברת הביו-טכנולוגיה מדיאל ממוקם במקום ה-44 עם 1.71 מיליארד דולר. עוד בעשירייה זו: דודי וירניק וקובי הלפרין מחברת התוכנה לרכב NNG עם 1.67 מיליארד דולר במקום ה-47, ומקום אחד אחריהם – משה ינאי, שמכר את XIV ודיליג'נט ליבמ, והוא הבעלים של אינפינידט, עם 1.63 מיליארד.

פרופ' אמנון שעשוע.

פרופ' אמנון שעשוע. צילום: יונתן הפנר

עוד ברשימה: פרופ' אמנון שעשוע, שמכר את מובילאיי לאינטל, היה בין מקימי אורקם והבנק הדיגיטלי וואן זירו, והוא משקיע הון-סיכון פורה (במקום ה-52 עם 1.5 מיליארד דולר); זיו אבירם, שותפו במובילאיי ובאורקם (במקום ה-54 עם 1.5 מיליארד); צפרא כץ, מנכ"לית אורקל (55, 1.5 מיליארד); משפחת זיסאפל, מקימת והבעלים של קבוצת רד בינת (56, 1.48 מיליארד); אדם נוימן, שהקים את WeWork ואחר כך נאלץ לעזוב אותה (58, 1.4 מיליארד); ומריוס נכט, ממקימי צ'ק פוינט וכיום משקיע בטכנולוגיות רפואיות (60, 1.4 מיליארד).

את העשירייה השביעית פותחים אריה ורבקה בלדגרין, שעיקר עיסוקם בעולמות הפארמה והביו-טק. הם מדורגים במקום ה-61 עם הון של 1.39 מיליארד דולר. גם נועם שטרן פרי ממוקם בעשירייה זו – במקום ה-67. לשטרן פרי, שותפו של קלקשטיין למדיאל, יש הון של 1.16 מיליארד דולר. משפחת פרסול, שבבעלותה אתרי הימורים אונליין, הגיעה למקום ה-71 עם 1.02 מיליארד דולר. מוריס קאהן, שידוע אמנם בגלל דפי זהב והחללית בראשית, אך הוא גם ממייסדי אמדוקס, ממוקם במקום ה-72 עם הון של מיליארד דולר. מיד אחריו ניתן למצוא את שלום מק'נזי, בעל אחזקות בדראפטקינגס, עם 980 מיליון דולר, והמשקיע הסדרתי אביגדור וילנץ, שמכר את גלילאו למארוול ואת אנפורנה לאבס לאמזון, ושהקים את הבאנה לאבס, עם 950 מיליון. ניר צוק, המייסד והבעלים של פאלו אלטו, עם 910 מיליון דולר, ועדי סטרקו ואלון כהן, שהקימו את אפליקציית Houzz לעיצוב הבית, עם 900 מיליון, סוגרים את העשירייה השמינית.

מימין: גיל שויד וניר צוק.

מימין: גיל שויד וניר צוק. צילום: יח"צ וניב קנטור, בהתאמה

אנשי הטכנולוגיה הנוספים ברשימת עשירי ישראל של פורבס ישראל הם: אלי בן ששון ואורי קולודני, השותפים בחברת הקריפטו סטארקוור, במקומות ה-81 וה-82, עם 900 מיליון דולר כל אחד; שי בנון מאלסטיק במקום ה-85 עם 86 מיליון; איתי, רועי ואייל מילרד מאיירון סורס במקום ה-92 עם 750 מיליון; אריאל כהן ואילן טוויג מטריפאקשנס עם 680 מיליון; ורועי מן ממאנדיי, שלאחר הירידה התלולה, של יותר מ-60%, שחוותה בשנה האחרונה יש לו הון של 670 מיליון.

יש לציין שלמרבה הצער, כמו בשנים עברו, גם השנה יש ברשימה הכללית, וברשימת אנשי ההיי-טק בתוכה, מיעוט מבוטל של נשים.

 

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רנטי

    הרנטות מתחילת שנות השישים עשו את שלהם האשכנזים צמחו וצמחו וצמחו והמזרחיים נרמסו ונרמסו מהפער הזה לא תצמח מדינה נורמלית

  2. שחר

    קליקבייט שסוקר אנשי הייטק למרות שרוב העושר לא מגיע מההייטק אלא בתעשייה מסורתית. עוד שנאת הייטק במסווה של כתבה כלכלית. מאכזב מאוד.

  3. ניעי

    אין עשירי הייטק.. לכו לקבלנים ותראו כמה מזומן יש להם.. או לקוסמטיקאיות.. לק גל..ספרים.. באסטונרים בשוק..

  4. מטאטא כביש

    שיתרמו כמה שיותר ויהנו מחייהם. נחמד לשמוע שיש כאלו המייצרים ערך ותעסוקה

  5. מטאטא כביש

    שיתרמו כמה שיותר ויהנו מחייהם

אירועים קרובים