מפתחים "כוכבים": ה-"טלסקופ" של סיסקו – מתוצרת ישראל

הפתרון - שבניגוד לשמו לא מיועד לעולם האסטרונומיה, אלא לניטור תקלות ביישומים ארגוניים בענן - פותח על ידי צוות החברה בתל אביב, שעבר במלואו לסיסקו לאחר שזו רכשה את הסטארט-אפ אפסגון

יוסף ארביב, מנהל מחלקת החדשנות של סיסקו בישראל.

סיסקו הציגה בכנס השנתי שלה, שנערך לא מכבר, פיתוח מקורי, כחול לבן, שעונה לשם טלסקופ. בניגוד למה ששמו מרמז, לא מדובר בפיתוח בעולם האסטרונומיה, אלא זוהי פלטפורמה שנועדה לתת מענה לתהליכי ניטור תקלות ביישומים ארגוניים שמוטמעים בענן. כיום, רמת הניטור שניתנת על ידי הספקים לא מאפשרת לקבל תמונה מלאה בזמן אמת – דבר שמקשה על איתור תקלות ביישומים שפועלים על גבי הענן.

הטלסקופ פותח במחלקת החדשנות של החברה בישראל, בפרויקט שהוביל יוסף ארביב, מנהל המחלקה. מדובר בפלטפורמה אחת, שמאפשרת לקבל מידע מדויק על כל תקלה באחד השירותים – ולתת לה מענה. הפתרון מבוסס על טכנולוגיה שפיתח הסטארט-אפ אפסגון, שנרכש על ידי סיסקו בשנה שעברה תמורת חצי מיליארד דולר. הפעילות של ארביב וצוותו מהווה חלק מפעילות הפיתוח של סיסקו בישראל, הגם שהם מתמקדים בפתרון שפותח באפסגון.

אפסגון הוקמה ב-2018 על ידי ניצן שפירא ורן רבנזפט – שניהם בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל, שממשיכים לעבוד בסיסקו גם כיום. עוד בטרם נרכשה, החברה גייסה 26 מיליון דולר משורה של קרנות. ארביב הוא בעל ותק של 10 שנים בתחום פיתוח התוכנה, והוא הגיע לאפסגון זמן קצר לפני שנרכשה. עד לרכישה הוא והצוות שלו עבדו על פיתוח הפתרון, שזכה להתעניינות רבה כמעט מראשיתו. זאת, לדבריו, משום ש-"הקורונה האיצה תהליכים של מעבר לענן בארגונים השונים, ולכן גם האתגר של יכולת ניטור ואיתור תקלות בסביבת ענן הייתה רלוונטית".

ארביב הסביר לאנשים ומחשבים כי החזר ההשקעה של המוצר נובע מכך שהוא מאפשר לארגונים להגיב במהירות לתקלות בשירותים שמוטמעים בענן, ומאפשר לאנשי ה-IT לדעת במדויק היכן התקלה ולתת מענה במהירות. "לאף אחת מספקיות הענן אין מענה ברמה הזו, ומכאן ההצלחה שצברנו הרבה לפני שסיסקו רכשה אותנו", אמר.

לדבריו, הייחוד של הפתרון נמצא בכך שהוא נשתל כקוד של אפליקציה בענן, ובאמצעות הצלבות של נתונים ניתן לנטר את התקלות ולהעביר את המידע בזמן אמת. "מאחר שחלק גדול מהשירותים של ארגונים גדולים מוטמעים בענן, מהירות ויעילות הניטור שוות הרבה מאוד כסף ומייעלות את העבודה", הוסיף ארביב.

הוא ציין כי במסגרת העבודה על המוצר, אפסגון הצטרפה לקהילת הקוד הפתוח ואימצה את OpenTelemetry – טכנולוגיה שמבוססת על מדידה מרחוק ומהווה סטנדרט עולמי. "לאחר רכישת אפסגון על ידי סיסקו התחלנו לפתח את אפשרות הטלסקופ, ואנחנו משתתפים ותורמים באופן פעיל בפיתוח של קוד פתוח עם חברות מרחבי העולם", הוסיף.

מיזוג מלא, שלא מובן מאליו

יחידת הפיתוח שארביב מנהל עברה באופן אורגני, ועם כל 40 עובדיה, לסיסקו – תופעה שאינה מובנת מאליה במקרים של מיזוגים ורכישות. היחידה אף נהנית מאוטונומיה מסוימת. יצוין כי בדומה למקרים רבים של רכישות סטארט-אפים, מקום העבודה של כלל עובדי היחידה נשאר במשרדים בתל אביב, שלפנים שימשו את אפסגון.

לדברי ארביב, אחד מסודות ההצלחה של החברה והמוצר הוא התרבות הארגונית, "שמטרתה לייצר מחויבות של העובדים למטרה. ואכן, כל העובדים שלנו חדורי מטרה. אנחנו קודם כל אומרים 'כן' לכל רעיון שלהם, כי תמיד, לכל דבר, יש 1,001 סיבות למה לא לעשות אותו. אחר כך אנחנו מתמודדים עם זה".

יוסף ארביב מציג את הפתרון בכנס של סיסקו בלאס וגאס.

יוסף ארביב מציג את הפתרון בכנס של סיסקו בלאס וגאס. צילום: יח"צ

"מאפיין נוסף הוא הפוקוס של הלקוחות", ציין. "אנחנו מאמינים במיקוד של הלקוח, כדי לתת לו פתרונות מלאים, ואני כל הזמן מנסה לחבר את צוות הפיתוח ללקוחות".

לדבריו, "מה שיפה הוא לראות כיצד התרבות הזו מתחברת לתרבות של סיסקו הגדולה, שהיא חברה הרבה יותר ותיקה מאיתנו".

האם הדיבורים על האטה בשוק ההיי-טק מדאיגים את העובדים שלכם ויש חשש לפיטורים?
"אני לא מאמין שיש חשש כזה. לראייה, כרגע יש לנו ארבע משרות פתוחות שאנחנו מנסים לגייס עובדים עבורן. אני מאמין שרמת הפגיעה של המשבר בחברות עם גב חזק כמו סיסקו תהיה נמוכה יותר".

מה השלב הבא?
"הטלסקופ הוא מוצר שמתפתח ומתרחב כל הזמן, והוא ימשיך להיות מפותח על ידי הצוות שלי, עבור סיסקו".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים