פרויקטים של אפל מפותחים ברשות הפלסטינית

אפל מעסיקה בעיר רוואבי שברשות הפלסטינית מעל 60 מהנדסים פלסטינים, השוקדים על הפיתוחים הטכנולוגיים המרכזיים שלה ● הענקית מקופרטינו הודיעה אמש (ג') שהיא ממשיכה להרחיב את מרכזי הפיתוח שלה במזרח התיכון

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה עבור אפל, ובשאר מסרי, מייסד העיר רוואבי, בפגישה עם מהנדסים ישראלים ופלסטינים במשרדי אפל בהרצליה.

אפל הודיעה אתמול (ג') כי היא ממשיכה להרחיב את מרכזי הפיתוח שלה במזרח התיכון, וציינה שבעיר רוואבי שברשות הפלסטינית עובדים כיום מעל 60 מהנדסים על הפיתוחים הטכנולוגיים המרכזיים של החברה.  

ההתרחבות שעליה בישרה אפל מתבססת על הצוות החזק של 2,000 מהנדסים של החברה בישראל כיום, שמפתחים טכנולוגיות שנוגעות בכל מוצרי החברה, כולל גם, אך לא רק, חידושים מרכזיים בתחום השבבים כמו משפחת ה-M1.

בתמונה הימנית: ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה עבור אפל, ובשאר מסרי, מייסד רוואבי, מבקרים במעבדה הנדסית במשרדי אפל בהרצליה. בתמונה השמאלית: הנדסת פלסטינית ומהנדס ישראלי שעובדים יחד באפל, כחלק מהרחבת מרכז המחקר והפיתוח שלה באזור.

בתמונה הימנית: בשאר מסרי, מייסד רוואבי, וג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה עבור אפל, מבקרים במעבדה הנדסית במשרדי אפל בהרצליה. בתמונה השמאלית: הנדסת פלסטינית ומהנדס ישראלי שעובדים יחד באפל, כחלק מהרחבת מרכז המחקר והפיתוח שלה באזור. צילום: יח"צ

אפל בפעולה יחד עם חברת ASAL טכנולוגיות הפלסטינית

על מנת להרחיב את העבודה שלה באזור המזרח התיכון, החברה עובדת בשותפות עם חברת ההיי-טק הפלסטינית ASAL טכנולוגיות, כאשר האחרונה מעסיקה מהנדסים פלסטינים בעיר רוואבי, שעובדים על הפיתוחים של אפל.

השותפות החלה באוגוסט 2018, כשאפל החלה להעסיק את המהנדסים הראשונים שלה ברוואבי. כדי לוודא שהמודל הזה הינו בר-קיימא, היוזמה החלה בקבוצה קטנה של חמישה מהנדסים. בארבע השנים האחרונות, היא גדלה וכוללת 60 מהנדסים, שעובדים על מספר רב של פרויקטים משמעותיים.

עכשיו, כשאפל ראתה שהשותפות מוצלחת, היא, לדבריה, מתכננת להרחיב את ההשקעה שלה באמצעות הרחבת כוח העבודה שעובד על הפרויקטים של אפל בתוך הרשות הפלסטינית.

"באפל, אנחנו מחויבים לגיוון והכללה בכל המרכזים שלנו מסביב לעולם", אמר ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר באפל וראש תחום טכנולוגיות החומרה של החברה. "על ידי יצירת הזדמנויות נוספות למהנדסים פלסטינים, מצאנו דרך לשים דגש על נושא מהותי וחשוב באזור המזרח התיכון, ובאותו הזמן גם לפעול בהתאם לערכי הליבה של אפל. אנחנו יודעים שכדי ששינוי משמעותי יהיה בר קיימא, זה צריך להיות בעל הגיון עסקי. מציאת כישרונות (טאלנטים) ברשות הפלסטינית מרחיבה את היריעה של מהנדסים ראויים ומתאימים לעבודה שלנו, מה שמסייע לצרכים שלנו להמשיך ולהגדיל את פעילות החברה".

"המהנדסים המוכשרים האלו ברוואבי עובדים על שורה של פרויקטים משמעותיים, וחולקים את אותו הלהט ומחויבות למצוינות שאנו רואים אצל כל הצוותים שלנו מסביב לעולם. אנחנו נמשיך ונשקיע ככל שמרכז הפיתוח וההנדסה שלנו באזור יגדל".

לסרוג'י נפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ועדכן אותו על הפעילות של אפל עם ASAL ברוואבי. הנשיא הרצוג הביע את תמיכתו ובירך על היוזמה.

"קריירה משמעותית ומשכורות גבוהות ליותר ויותר פלסטינים בשנה"

את הפרויקט עושה אפל בשיתוף פעולה עם בשאר מסרי, שהקדיש את הקריירה שלו כדי לקדם ולהשקיע בפיתוח של המגזר הפרטי ברשות הפלסטינית. הוא גם המנוע מאחורי העיר רוואבי, עיר בעלת תשתית איכותית שתומכת בחדשנות.

"העבודה שלנו עם אפל מספקת קריירה משמעותית ומשכורות גבוהות ליותר ויותר פלסטינים בכל שנה", אמר מסרי. "רוואבי היא מרכז טכנולוגיה וחדשנות, וחלק מההצלחה שלה מבוסס על מהנדסים כמו אלו שעובדים ב-ASAL טכנולוגיות וקוראים לה בית".

אפל החלה לפעול בישראל לפני מעל עשר שנים, כשהקימה את מרכז הפיתוח במדינה. במהלך העשור החולף, הצוות בישראל גדל ל-2,000 מהנדסים בהרצליה ובחיפה, כשכמה מביניהם לקחו חלק משמעותי בחלק מהפיתוחים המרגשים ביותר של אפל.

נזכיר כי צוותי ההנדסה בישראל לקחו, כאמור, חלק בפיתוחים של הטכנולוגיות הכי חדשניות של החברה, כולל טכנולוגיית חישת העומק, שהיא חלק אינטגרלי בתוכנת זיהוי הפנים של אפל. היום, הפעילות של אפל בישראל כוללות בניינים חדשניים בהרצליה וחיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים