תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » "המנמ”ר נדרש ללהטט בין יציבות וחדשנות"
מימין, קובי כץ, סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע, רפאל, ושלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: יח"צ רפאל

"המנמ”ר נדרש ללהטט בין יציבות וחדשנות"

קובי כץ, מנמ”ר רפאל, שוחח עם שלומי אביב, מנכ”ל VMware ישראל ותיאר בפניו כיצד מערך ה-IT בראשותו, המונה 700 מקצוענים, משולב ותומך בעבודת החברה

מאת 15 ביוני 2021, 11:00 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"האתגר הגדול שלי, ושל כל מנמ”ר.ית, הוא לשלב בין יציבות וחדשנות. אגפי מחשוב ואנשי IT שלא ידאגו לכך – יאבדו מהר מאוד את זכות הקיום שלהם", כך אמר קובי כץ, סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע ברפאל.

כץ השתתף בכנס בכירים שערך הסניף הישראלי של VMware. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באופן וירטואלי בשיתוף אינטל ויבמ.

בשיחה עם שלומי אביב, מנכ”ל VMware ישראל, אמר כץ כי מחזורה השנתי של רפאל עומד על כמעט 3 מיליארד שקלים, כשמחצית מהמכירות הן לצה"ל ולמשרד הביטחון, והמחצית השנייה – ללקוחות בעולם. "לחברה סל מוצרים רחב של מערכות לתחומי לחימה באוויר, בים, ביבשה, בסייבר וגם בחלל. בשנים האחרונות רפאל מפתחת ומייצרת מערכות מורכבות, מערכות של מערכות (SOS), שמורכבות מתת מערכות רבות. מוצרי רפאל הופכים להיות עתירי תוכנה, אלגוריתמיקה ובינה מלאכותית".

מערך ה-IT והמחשוב, ציין כץ, מונה כ-700 מקצוענים, "וייחודיותו באופן שהוא משולב בעבודת החברה. הוא משרת כ-10,000 משתמשים ומפעיל מאות מערכות ושירותים בתחומים שונים. הוא אף תומך ב-ITRE, פעילות שבה אנחנו מספקים תמיכה, הפעלה ואינטגרציה לליבת הפעילות ההנדסית של החברה – לרבות שירותי DevOps, עננים לתשתיות ופיתוח, ניהול והפעלת חוות ענקיות למחשוב מקבילי, אגמי נתונים, כלים ופתרונות למדעני נתונים ב-AI, ועוד". עוד פעילות ייחודית, ציין, "היא בשילוב ה-IT בפיתוח ובהנדסה של מוצרי רפאל. מוצרי החברה מכילים היום יותר ויותר פתרונות IT בתוכם, והתפקיד שלנו לדאוג לשילוב פתרונות וארכיטקטורות IT הטובות והמתאימות ביותר למוצרים, בכל שלבי הפרויקט – פתרונות תקשורת, אחסון, וירטואליזציה, תשתיות ענן, תשתיות בסיסי נתונים, ביג דטה, הגנת סייבר ועוד. כלל הפעילויות נערכות בצורה סינרגטית".

ה-DNA – אימוץ חדשנות

"ה-DNA בפעילות חטיבת ה-IT", אמר כץ, "הוא אימוץ החדשנות. חדשנות היא שם המשחק. אין חודש שבו לא עולות וצצות טכנולוגיות חדשות בכלל תחומי המחשוב, והתפקיד שלנו הוא לעקוב בצורה מהירה ופרואקטיבית אחרי הפתרונות – שחלקם מגיע מחברות מסורתיות ובשלות, דוגמת VMware, וחלקם מחברות סטארט-אפ, לא מעט בארץ. עלינו להחליט אילו פתרונות יהיה נכון לאמץ כדי להביא ערכי התייעלות, חיסכון, פישוט פתרונות, עמידה בדרישות ומענה לצורכי הפרויקטים. לשם כך גיבשנו מנגנונים פנימיים, המטפלים באיתור ובאימוץ מהיר של טכנולוגיות".

"חלק גדול ממוצרי רפאל מסווגים ולא מוכרים לציבור", ציין, "אבל משרתים את צה"ל גם במב”ם, המערכה בין המלחמות, וגם בסבבי לחימה כפי שחווינו במבצע 'שומר החומות', שבו הופעלו אמצעי לחימה רבים של רפאל, לרבות כיפת ברזל. עובדי ה-IT ברפאל לקחו חלק במבצע ותמכו – בזמן אמת וסביב השעון – במוצרי רפאל השונים שהופעלו במערכה".

"תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית ברפאל החל לפני הקורונה", ציין כץ, "לכן היינו מאוד מוכנים. היינו בעיצומו של תהליך שהחל כבר לפני כמה שנים. הקורונה האיצה את התהליך בעיקר בהיבטי הטמעת הפתרונות והאצת השלמות שלהם". לדבריו, "לרפאל אתגרים ייחודיים, שכן טרנספורמציה דיגיטלית נדרשת גם ברשת מסווגת מנותקת, גם ברשת האינטרנט – והעיקר  בחיבור מאובטח בין שתיהן". הוא הוסיף, כי "תשתיות המחשוב וה-IT אפשרו לרפאל עבודה ברציפות תפקודית מלאה גם בימים הקשים ביותר של הסגרים, כולל קשר עם לקוחות בארץ ובחו”ל".

תשתיות XaaS לטובת טרנספורמציה דיגיטלית

"במהלך הקורונה מינפנו תשתיות XaaS לטובת טרנספורמציה דיגיטלית – גם בעבודה באינטרנט וגם ברשתות המסווגות בארגון", אמר. "רפאל עברה במהלך הקורונה לעבודה  וירטואלית כמעט מלאה. הפעלנו פתרונות VC, שחיברו את כל חדרי העובדים בכל אתרי רפאל בארץ, לרבות חיבור לנציגויות ולחברות-בנות ברחבי העולם. עשינו קפיצת מדרגה בפתרונות וידיאו ברשת הארגונית, שירותי מובייל לעובדים, שיפור חווית העובד, מעבר לעננים ציבורים ול-SaaS בשירותים עסקיים וגם לעולמות המו”פ, ועבודה היברידית בין הרשתות, המסווגת לאזרחית, תוך קיום תהליכים עסקיים והנדסיים חוצי-רשתות".

ה-IT: הקטר לתגובה מהירה

לדבריו, "כמה גורמי מפתח אפשרו לנו להגיב בצורה מהירה לשינויים ולצרכים שעלו: תשתיות  ופלטפורמות מאפשרות ומוכנות; קשרים טובים עם ספקים, שאפשרו התארגנות והעמדת פתרונות במהירות;  רמה גבוהה של הון אנושי; אבני בניין תקשוביות קיימות ומוכנות מראש; חיבור תהליכים מהאינטרנט לרשתות הפנימיות – ולהיפך; שיח אפקטיבי ומהיר עם גורמים פנימיים". כך, ציין, "הארגון הגיב מהר מאוד, ויחידת ה-IT נדרשה להיות ה'קטר' – לתגובה המהירה. כל צורך שעלה יושם ברמה הטכנולוגית במהירות. העלינו שירותים חדשים בזמן שיא: שידורי סטרימינג לווידיאו, כלים לשליטה מרחוק על מערכות באתרי לקוחות בארץ ובעולם, הטמעת טכנולוגיות מציאות רבודה, שירותים מבוססי RPA. התבססנו על פתרון Codeless לטובת מענה מהיר ויכולת להכניס שינויים תוך כדי תנועה".

"בעולמות הלא מסווגים", סיפר, "אנחנו נמצאים זה כמה שנים במעבר לעננים, ציבורים ומקומיים, בתפיסת עבודה היברידית. כך, לדוגמה, במהלך הקורונה האצנו את הקמת פתרון Hybridge לעבודה מאובטחת עם ספקים ושותפים מעל רשת האינטרנט בפרויקטים משותפים. הפתרון כלל, בין היתר,  את הענן של VMware מעל vSAN, פתרון HCI כתשתית עננית היברידית ופתרון עבודה מאובטח לספקים, מבוסס תשתית  Horizon VDI. הפתרון מאפשר לנו לעבוד בצורה מאובטחת ומהירה עם מאות קבלני משנה בשרשרת אספקה בתוכנה".

"רפאל", אמר כץ, "מתאימה את מוצריה לעבודה בענן, כך שכל המערכות והפיתוחים יהיו Cloud Native, תוך התאמה לתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית של צה”ל בעננים. מדובר בתפיסה מיוחדת, של שכבות שונות, של עננים נייחים וניידים, המקושרים זה לזה ומממשים את התפיסה החדשה – של פריסת מערכות הלחימה העתידיות והחיבור ביניהן. ה-IT ברפאל הוא גורם משמעותי בכך. בנוסף, אנו מעבים את יכולות ה-AI שלנו במוצרים".

"ככל שעבודה היברידית ופתרונות דיגיטליים הולכים ומתפתחים", אמר, "כך גם משטחי התקיפה גדלים. אנו ממשיכים ומעבים את פתרונות ההגנה שלנו בכמה וקטורים: בסביבות מערכות SaaS, באזורי הענן, בדגש על עבודה עם קונטיינרים ומיקרו-שירותים ובשילוב קוד פתוח במוצרים ובשרשרת האספקה בתוכנה. לא אפרט, אבל יש לנו פעילות רבה בעולם ההגנה בסייבר".

כץ סיים בציינו, כי "ארבע טכנולוגיות יעמדו להערכתי השנה על הפרק: עבודה מהבית, או עבודה היברידית, עם שיתופיות ואבטחת מידע; אינטרנט של הדברים, IoT; החיבוריות של הכל; וטכנולוגיות בינה מלאכותית. כל ארגון צריך לשאול את עצמו היכן הוא יכול לשלב יכולות אלו עבור השאת ערך עסקי".

"המנמ”ר נדרש ללהטט בין יציבות וחדשנות" Reviewed by on . "האתגר הגדול שלי, ושל כל מנמ”ר.ית, הוא לשלב בין יציבות וחדשנות. אגפי מחשוב ואנשי IT שלא ידאגו לכך – יאבדו מהר מאוד את זכות הקיום שלהם", כך אמר קובי כץ, סמנכ"ל מ "האתגר הגדול שלי, ושל כל מנמ”ר.ית, הוא לשלב בין יציבות וחדשנות. אגפי מחשוב ואנשי IT שלא ידאגו לכך – יאבדו מהר מאוד את זכות הקיום שלהם", כך אמר קובי כץ, סמנכ"ל מ Rating: 0

הגיבו