אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי: "המיחשוב הוא הליבה העסקית והלב הפועם של האולימפיאדה"

"הוצאות המיחשוב והתקשורת הן הסעיף התקציבי הגבוה ביותר בכל אולימפיאדה, ובמשחקי בייג'ינג 2008 הן עמדו על 450 מיליון דולרים", אמר גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי ונציג ישראל בוועד ● "אין ערך למשחקים אם הם לא משודרים", הוסיף, "ולכן - הזמינות של המערכות, כמו גם צילום בזוויות רבות ובאיכות גבוהה, הם מהיעדים החשובים שלנו; מדובר בהיקף עצום של שידור טלוויזיוני, המגובה בתשתיות ICT"

"המיחשוב הוא הליבה העסקית והלב הפועם של כל אולימפיאדה. בלעדי ה-IT, אין כמעט ערך למה שמצולם – אם הוא לא משודר. כל סל שמוטבע צריך להיות מתועד, ועליו להישלח כדי להיות משודר ברחבי העולם", כך אמר אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי ונציג ישראל בו.

גלעדי היה דובר המפתח בערב שנערך למנמ"רים בכירים במסגרת בינת אקספו 2010, כנס הלקוחות השנתי של הקבוצה. האירוע נערך בשיתוף C3, מועדון המנמ"רים של אנשים ומחשבים, והתקיים אמש (ב') בווילה בגני התערוכה בתל אביב.

לדברי גלעדי, מתוך התקציב הממוצע של כל אולימפיאדה, העומד על כחמישה מיליארד דולרים, סעיף ההשקעה הגבוה ביותר הוא על תקשורת ו-IT. הוא סיפר, כי באולימפיאדה האחרונה הוקצו לתחום 450 מיליון דולרים. גלעדי ציין, כי החברה שמספקת את שירותי ה-IT לוועד האולימפי היא Atos Origin, וכי הוועד האריך לאחרונה את החוזה אתה עד 2016. מכאן שהחברה הצרפתית-בלגית תספק שירותי IT וטכנולוגיה לאולימפיאדות ב-2012 וב-2016, כמו גם לאולימפיאדת החורף ב-2014. הוא הוסיף, כי לאולימפיאדת בייג'ינג 2008 שלחה החברה 4,000 עובדים, שסיפקו תמיכה אלקטרונית לפני המשחקים ובמהלכם.

גלעדי, שמכהן גם כסגן נשיא רשת NBC האמריקנית למבצעים בינלאומיים, עמד בראש צוות ההפקה של המשדרים מהמשחקים האולימפיים שנערכו בבייג'ינג. הוא סיפר, כי הרשת השקיעה בהפקת שידורי המשחקים יותר ממיליארד דולרים ושידרה כ-3,600 שעות, שבהן השתתפו יותר ממאה מגישים, כתבים ופרשנים. לדבריו, אולימפיאדת בייג'ינג הייתה האירוע הנצפה ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקנית – "34 מיליון אמריקאים צפו במשחקים מדי יום". יצוין, כי גלעדי זכה בפרסי אמי עבור הפקות משדרי המשחקים האולימפיים בברצלונה, אטלנטה, סידני, משחקי החורף בסולט לייק סיטי ומשחקי אתונה. הוא גם מכהן כחבר בוועדה המארגנת של אולימפיאדת לונדון 2012.

גלעדי אמר, כי לאחר ההוצאות על מיחשוב ותקשורת, ההוצאה השנייה בהיקפה בכל אולימפיאדה היא הצילום, וכי באולימפיאדת בייג'ינג עמד סעיף זה על 250 מיליון דולרים. "אין ערך למשחקים אם הם אינם משודרים", אמר גלעדי, "ולכן – הזמינות של המערכות, כמו גם צילום בזוויות רבות ובאיכות גבוהה, הם מהיעדים החשובים שלנו. מדובר בהיקף עצום של שידור טלוויזיוני, המגובה בתשתיות ICT".

גלעדי תיאר את ההכנות רבות השנים שכל עיר שזוכה לארח את האולימפיאדה עורכת לקראתה וציין, כי המיחשוב מסייע גם להיבטים דוגמת שינוי מסיבי במערך התשתיות של המטרופולין הנבנה כמעט מחדש בכל עיר מארחת. כך, אמר, "כל תושב אתונה חוסך כיום חצי שעה בפקקים בשל השדרוג המסיבי בתשתיות התחבורה שבוצעו בעיר בטרם אירוח המשחקים". נהנה נוסף מאירוחם של המשחקים האולימפיים בעיר, ציין, הוא תחום הבריאות. "בכל עיר מתאשפזים במהלך המשחקים פחות ממאה איש, אולם היא נערכת לפניהם לקראת פיגוע המוני ואשפוז של אלפים, מה שמצריך שדרוג התשתיות הטכנולוגיות של בתי החולים בסדרי גודל של עשרות מיליוני דולרים".

יהודה זיסאפל: "ה-IT – יתרון אסטרטגי לכל ארגון חפץ חיים"

הנואם הראשון באירוע היה אלון בן-צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. הוא אמר, כי "אנחנו מצויים בין העשור הראשון והשני של המאה החדשה, ואולי בפתחה של מהפכה. המהפכה הטכנולוגית החלה לפני 150 שנים ומהפכת המידע היא בת שני עשורים, והיא משנה את עולמנו".

יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת, תיאר את התפתחות הקשר שבין האינטגרטורים ללקוחות. לדבריו, היבט התקשורת יהיה חשוב יותר בתצורת מיחשוב הענן, וכי זה אף יגרום להידוק קשר זה. "ה-IT הופך ליתרון אסטרטגי וחשוב בתחרות עבור כל ארגון החפץ חיים", ציין.

דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, תיאר את השינויים שעברה החברה. הוא אמר, כי מחברה סלולרית, שסיפקה שירותים רק בתחום זה, "הפכנו לחברה המספקת שירותים בכל ענף התקשורת. להבדיל ממתחרינו, אנחנו נותנים עוד מגוון שירותים. אנחנו מביאים לסינרגיה בין מוצרים, כך שהלקוח, לדוגמה, יכול למשוך שיחה מהטלפון הקווי לסלולרי ולהפך". הוא הוסיף, כי "נרחיב את השירותים שאנחנו נותנים גם עבור לקוחות עסקיים". אבנר ציין, כי "חלק מהפיתוחים נעשו יחד עם בינת – שהם גם לקוח וגם ספק".

לאירוע הגיעו בכירים מקבוצות בינת וכן שותפיהם העסקיים, ביניהם רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור, דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, וכן מנמ"רים ומנהלי מיחשוב בכירים מכלל מגזרי המשק, לרבות כוחות הביטחון וצה"ל. בין היתר, ניתן היה למצוא בו את צבי טל, תרו; רלי מרידור, דואר ישראל; אריה דרעי, סלקום; יחיאל גפנר, דורון יצחקי ורפי הירש, שירותי בריאות כללית; ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת; אלכס דרוקר, כ.צ.ט.; מוטי לייסט, עיריית בת ים; קובי ביטר, דלק; אורלי ווייסלברג, ברן; דניס חן, המשביר לצרכן 365; דורון קורץ, פלאפון; עופר אהרונסון, מכון וייצמן; דורי אפרת, בנק איגוד; אריאל שקרצי, מעריב-NRG; נאוה טרינצ'ר, חברת חשמל; גדי הולדנגרבר, אודיוקודס; אבי בקשי, מחי"ש – מזרחי טפחות; עצמון מינס, אגד תעבורה; אבי בן חמו, בנק הדואר; מאיר אומפלט, אלביט; דיוויד מאירסון, אלון תבור-תנובה; ושלמה מרקוזה, DHL.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים