הבעלים של דל ו-VMWare בעד הפרדת השתיים

קרן סילבר לייק, האוחזת ב-28.6% ממניות דל, וקרן אליוט - הן בין בעלות המניות שבעד הפיצול בין ענקית ה-IT וענקית הווירטואליזציה ● הסיבה: לסייע לענקית ה-IT להימנע מלשלם מס בהיקף נרחב

ממשיכה למכור נכסים. דל טכנולוגיות

כמה מבעלי המניות הגדולים של דל (Dell Technologies) רואים בחיוב את הפיצול בין דל ו-VMware, זאת, על מנת לסייע לענקית ה-IT להימנע מלשלם מס בהיקף נרחב.

בסוף השבוע דיווחה רשת CNBC כי קרן סילבר לייק (Silver Lake), שאוחזת ב-28.6% ממניות דל, וקרן אליוט (Elliott Management), הן בין בעלות המניות שבעד הפיצול בין ענקית ה-IT וענקית הווירטואליזציה.  

בשבוע שעבר הוול סטריט ג'ורנל פרסם כי דל טכנולוגיות שוקלת למכור את בעלותה ב-VMware, בניסיון להגדיל את שווי השוק שלה. הדיווח הגיע על רקע הנתון שלפיו הטכנולוגיות של שתי החברות שולבו בצורה הדוקה יותר מתמיד, לרבות VxRail – תוכנת ניהול התשתיות, המשולבות באופן הדוק (HyperConverged) עם חבילת הענן שלה.

דל אוחזת ב-81% מ-VMware, המוערכת בכ-50 מיליארד דולרים. שווי השוק של דל עצמה עומד על 36 מיליארד דולרים. נתון זה, לפי האנליסטים, מרמז שהשוק מייחס ערך מועט, או לא מייחס ערך כלל – לעסקי הדטה סנטר והמחשוב האישי של דל. על פי הפרסום מהשבוע שעבר, בדל הוקמו באחרונה קבוצות עבודה על מנת לבחון את האפשרויות סביב הפרידה האפשרית מ-VMware. עוד נכתב, כי אם ייעשה פיצול שכזה, הוא לא יתרחש לפני 2021. בכל מקרה, צוין כי הליך בחינת ההיפרדות מצוי בשלבים מוקדמים שלו.

דל, VMWare ושתי הקרנות לא הגיבו לפרסום.

ב-CNBC צוטט מקור המקורב לבעלי המניות שאמר כי דל תעדיף למסור את מניותיה ב-VMware לבעלי המניות של דל בעסקה פטורה ממס, מאשר למכור את חלקה, מה שעלול לגרום לנטל מס בשווי מיליוני דולרים רבים. עוד נאמר כי הפיצול יביא לכך ש-VMware תשלם דיבידנד גדול במיוחד לדל, וזה בתורו יופנה לכיסוי חלק מהחוב הגדול של ענקית ה-IT לענקית הווירטואליזציה.

עוד פורסם כי הסיכוי למצב ההפוך, בו דל תרכוש את שארית מניות VMWare – שכיום עומדת על 81% – נמוך. זאת כי לשם כך היא תיאלץ להגדיל את חובותיה, שכבר כך עומדים על עשרות מיליארדי דולרים. בנוסף, מהלך שכזה עלול להיתפש באופן גרוע על ידי עובדי ענקית הווירטואליזציה, הרוצים תמריצים הקשורים לצמיחת VMware.

דל הפכה למי שאוחזת ברוב הבעלות של VMware כאשר רכשה בשנת 2016 את EMC, בעסקת ענק בסך 67 מיליארד דולרים. בחלוף שנתיים היא עשתה עסקאות חילופי בעלות על המניות, ואלו זכו לתמיכה מצד סילבר לייק – השותפה של דל – ולביקורת מצד אליוט.

אנליסטים ציינו כי הפיצול יעשה טוב לקרנות ולשתי ספקיות ה-IT, בעוד שללקוחות הארגוניים הדבר לא ישנה. זאת כי הפיצול לא ייגע בהיבטים טכנולוגיים כלשהם, וממילא במקרים רבים פתרונות השתיים משולבים אלה באלה.         

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים