משואת הפרויקט השאפתני: מערכת השו"ב של כיפת ברזל

סוללת כיפת ברזל. צילום: BigStock

רק בתחילת השבוע נוכחנו שוב לדעת עד כמה כיפת ברזל חיונית ומצילת חיים. ארבעה מתושבי יישובי הדרום נהרגו בסבב הלחימה האחרון ולולא המערכת הזאת, היה המספר גדול הרבה יותר, סביר להניח שעשרות.

כיפת ברזל כוללת חמישה רכיבים: מערכת לגילוי הטילים, מערכת שאחראית ליירוטם, מכ"ם של אלתא, קרון תקשורת ומערכת שו"ב. השניים האחרונים הם מתוצרת אמפרסט, שבראשה עומד אחד ממייסדיה, אל"מ (מיל') נתן ברק. עקב היקפי הפעילות של כיפת ברזל, והטכנולוגיה הרבה והמורכבת שיש בה, היא אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר בישראל בשנים האחרונות, ופרויקט השו"ב השאפתני ביותר. התוצרים שלה מראים שבנוסף, ועוד לפני כן, היא פרויקט השו"ב החשוב ביותר בישראל בשנים האחרונות.

גדי דודיאן, מנמ''ר בנק יהב. צילום: ניב קנטור

גדי דודיאן, מנמ"ר בנק יהב. צילום: ניב קנטור

מועמד נוסף: פרויקט החלפת התשתיות בבנק יהב – הבנק ביצע בשנים האחרונות את הפרויקט הכי בולט במערכת הבנקאות בישראל, ובהובלתו של המנמ"ר, גדי דודיאן, חדל מלבסס את שירותי המחשוב שלו על בנק הפועלים והעביר את מערכות הליבה אליו עצמו. הפרויקט בוצע על ידי התאגיד ההודי טאטא (TATA), בין התאגידים הגדולים בעולם, באמצעות החברה הבת שלו – TCS ישראל. דודיאן ואנשיו קצרו שבחים רבים, שהיתרגמו לפרסים לא מעטים, והוא אף נכלל בשנה שעברה ברשימת 100 המנמ"רים הטובים בעולם של ארגון CIO-100.

לרשימה המלאה של המשואות ומדליקיהן לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים