שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ: "מנהיגות טכנולוגית היא יותר ממקצוענות בלבד"

השר, פרופ' דניאל הרשקוביץ, היה אורח הכבוד בטקס סיום של המחזור השני של תכנית "פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע" של נס ישראל ● משה בר שלמה, סגן נשיא בכיר בנס ישראל: "מדינת ישראל דלה במשאבים, והמשאב העיקרי שלה הוא המשאב האנושי" ● מבין 53 הפרויקטים שהוגשו לתכנית, זכה פרויקט מחקר של תלמידים מאשדוד על ננו-רובוטים, שיסייע לחולי סכרת נעורים

"מנהיגות טכנולוגית אינה רק מקצוענות. מנהיג טכנולוגי אינו בהכרח איש המקצוע הטוב ביותר, אלא כזה אשר מתבסס על שלושה דברים מרכזיים: דוגמה אישית, היכולת לראות תמונה כוללת, והכישרון לעסוק לא רק בדברים הגדולים, אלא גם לרדת לפרטים", אמר פרופסור דניאל הרשקוביץ, שר המדע והטכנולוגיה.

פרופסור הרשקוביץ היה אורח הכבוד בטקס הסיום של נערים ונערות, בוגרי המחזור השני של "התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע". התכנית היא פרי שיתוף פעולה של נס ישראל עם רשויות מקומיות בארץ. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (ד') בוואהל סנטר שבקמפוס אוניברסיטת בר-אילן בגבעת שמואל.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

השר הרשקוביץ אמר, כי "מחמם את הלב לראות את הבוגרים של התוכנית. ראיתי חלק מהעבודות שלכם וממש התרגשתי". בהתייחסו לשיתוף הפעולה של נס עם הרשויות המקומיות, אמר שר המדע והטכנולוגיה, כי "נכון הוא שגם הממשלה צריכה לעשות הרבה יותר, אבל המשאבים מוגבלים. מאוד מרגש אותי ומחמם את הלב שחברות מסחריות, כגון נס, אשר מה שאמור לעניין אותן הוא שורת הרווח – מבינות כי השורה התחתונה אינה מספיקה וחשוב מאוד באיזו סביבה אתה עובד ומהי החברה שבה אתה חי".

משה בר שלמה (מב"ש), סגן נשיא בכיר ומנהל המגזר הציבורי, נס ישראל, אמר כי "נס רואה חשיבות עליונה בהכשרת הדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בישראל". לדברי בר שלמה, "מדינת ישראל דלה במשאבים, והמשאב העיקרי שלה הוא המשאב האנושי. אנו פועלים לפיתוחו של משאב זה, בין השאר באמצעות התוכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית".

בר שלמה פנה לתלמידים בוגרי התוכנית ואמר, כי "ראיתי חלק מהעבודות שלכם, וכמי שיש לו ניסיון רב בתחום, התפעמתי מיכולת החשיבה המקורית, מהדרך בה אתם חושבים אחרת. אני בטוח שחלק מהפרויקטים שלכם יגיעו לכלל הבשלה. הצבא ייהנה מכם וגם התעשיה באזרחות". בסיום דבריו הוא שיבח את טובה צירלין, מנהלת תחום החינוך בנס ישראל, שיזמה את הפרויקט ופועלת להנעתו.

תת-אלוף נחום בסלו, קצין תיקשוב ראשי וראש מטה אגף התיקשוב בצבא, אמר כי "היכולת של צה"ל להלחם כגוף אחד, לקבל מודיעין טוב, ולצמצם את חוסר הוודאות – היא רק הודות לטכנולוגיה". בסלו הוסיף, כי "איכות האנשים היא היתרון המובהק של צה"ל ושל מדינת ישראל".

באירוע נכחו ראשי ערים שהתלמידים שלהם השתתפו בפרויקט, תת-אלוף אילה חכים – מפקדת יחידת לוט"ם באגף התיקשוב, בכירים מהמרכז לשלטון מקומי וממערכת החינוך, ומאות בני המשפחה של הבוגרים.

בפרויקט משתתפים כ-300 תלמידים משש רשויות מקומיות: ראשון לציון, רעננה, חולון, מודיעין, ירושלים ואשדוד. תוכנית הלימודים נמשכת שנתיים, במהלכן התלמידים נפגשים עם מרצים ואנשי מקצוע מנס טכנולוגיות, וגורמים נוספים מהתעשיה ומהחינוך. הלימודים מתמקדים בפיתוח מנהיגות אישית ועבודת צוות בתהליכי הפיתוח והמחקר. עוד כוללים הלימודים אתגרים טכנולוגיים מורכבים בתחומי הביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה והנדסת תוכנה. מטרה העל של התכנית היא להקנות לבוגריה את הכלים לביצוע של פיתוחים טכנולוגיים. כמו כן הכינו התלמידים מסמכי אפיון מקצועי של המערכות המוצעות.

התלמידים הגישו בסיום התכנית 53 עבודות. במקום הראשון מבין הפרויקטים זכה פרויקט מחקר על ננו-רובוטים, שיסייע לחולי סכרת נעורים. את הפרויקט אפיינו תלמידים מאשדוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים