רובריק מנפיקה לפי שווי גבוה מהצפוי

זו חברת התוכנה הראשונה אשר מנפיקה השנה ● ההנפקה תעשה לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר, ולא 4 מ' ד' כפי שצפו בפרסומים קודמים

תנפיק. רובריק

זה שנתיים מדווח שרובריק (Rubrik) תהפוך לחברה ציבורית ותצא להנפקה. השבוע, ענקית הגיבוי אכן עושה את המהלך. בניגוד לפרסומים קודמים, לפיהם ההנפקה תהיה לפי שווי של כ-4 מיליארדי דולרים, היא תעמוד על כ-5.4 מיליארד. מדובר בהנפקה הראשונה של חברת תוכנה השנה בארה"ב.

במסגרת ההנפקה, רובריק תמכור 23 מיליון מניות שלה. מחיר המניות יעמוד על בין 28 ל-31 דולר כל אחת, מה שיניב לה תמורה המוערכת בין 644 ל-713 מיליון דולר, והערכת שווי של עד 5.4 מיליארד. עם זאת יצוין כי חלק מהאנליסטים תמחרו את שווי החברה בין 6.2 ל-6.45 מיליארד דולר.

רובריק לא הגיבה לפרסומים בנושא.

רובריק, שמיקרוסופט נמנית על המשקיעים בה, דיווחה כבר כמה פעמים בעבר כי תגיש בקשה להנפקה. זו התעכבה, בין השאר, בשל חקירה של משרד המשפטים האמריקני בנוגע לאיש מכירות לשעבר של החברה החשוד שנטל לעצמו כספים שקשורים לחוזים שנחתמו בינה לבין ממשלת ארצות הברית.

רובריק יושבת בפאלו אלטו שבקליפורניה וגייסה 1.18 מיליארד דולר מ-83 משקיעים. אלה כוללים, לצד מיקרוסופט, את ג'ון צ'יימברס, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של סיסקו, לייטספיד (Lightspeed) – שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר של החברה – 23.9% וכן את Bain Capital Ventures, Greylock Partners ו-Khosla Ventures.

באוגוסט אשתקד רכשה רובריק את הסטארט-אפ הישראלי למינאר תמורת כרבע מיליארד דולר. בעקבות הרכישה, החברה הישראלית משמשת כמרכז המו"פ החדש שרובריק הקימה בתל אביב. המערכת של למינאר, הפועלת בעננים הציבוריים הגדולים, מגינה על מידע ארגוני רגיש ומונעת דליפה או גניבה שלו, עם נראות על מיקומו ומצבו של המידע.

שומרת גיבוי למידע הארגוני

רובריק הוקמה ב-2014, וייצרה הכנסות שנתיות של 600 מיליון דולר, לצד הפסד נקי של 354 מיליון. היא משרתת כיום 6,100 לקוחות – גידול נאה לעומת 5,000 לקוחות ארגוניים בשנה שעברה. לצד חשש המשקיעים מההפסדים, לזכותה נזקפת העובדה שהיא בנתה מערך נהלים לטיפול בהבטי בינה מלאכותית יוצרת – מהראשונות שעשו זאת ודיווחו על כך.

החברה פועלת להגנה על המידע הארגוני החיוני לטובת זמינות ושחזור שלו, לאחר מתקפות. היא מציעה לארגונים את תוכנת הגיבוי שלה, פלטפורמה מבוססת תוכנה כשירות (SaaS). הפלטפורמה עונה לכלל אירועי הסייבר, לרבות כופרה. הפלטפורמה בנויה בתצורת אפס אמון, שמשתמשת בעותקי הגיבוי ככלי למענה על אתגרי האבטחה הללו. המערכת משלבת עותקי מידע מוגנים מפני שינוי. כך, רובריק מספקת יכולת להתאוששות מהירה בהיקף גדול ובזמן קצר, עם חזרה לנקודה שבה המידע הארגוני היה תקין ונקי. יכולת זאת מספקת מענה גם להתאוששות מאסונות אחרים ולמעבר בין אתרים.

רובריק מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, שהמנכ"ל שלה הוא תומר פרי. אנשי אינוקום הטמיעו את מוצריה בקרב עשרות ארגונים בארץ, כולל בנק גדול.

המתחרות העיקריות של המונפקת הן Dell-EMC, קומוולט (Commvault) – שרכשה בימים אלה את חברת הגנת הסייבר אפראניקס (Appranix); יבמ (IBM); וקוהסיטי (Cohesity), שרכשה באחרונה את עסקי הגנת המידע של וריטאס (Veritas). החברה המשולבת שווה 7 מיליארד דולר, היא בבעלות פרטית וגם כן צפויה להנפיק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים