אקזיט כחולבן: רובריק רוכשת את למינאר ברבע מיליארד דולרים

רובריק פועלת להגנה על המידע הארגוני החיוני, לטובת זמינות ושחזור שלו לאחר מתקפות, ולמינאר מונעת דליפה או גניבה של מידע ארגוני רגיש, תוך הענקת נראות על מיקומו ומצבו של המידע שנמצא על תשתיות ענן

חברת ההזנק הישראלית למינאר (Laminar) נרכשה על ידי רובריק (Rubrik) האמריקנית. היקף הרכישה לא פורסם, אולם בענף ובטק-קראנץ' העריכו את הסכום בכרבע מיליארד דולר.

למינאר הוקמה לפני שלוש שנים וגייסה עד היום 67 מיליון דולרים. היא מונה עשרות עובדים, רובם בישראל. שני מייסדי החברה הם יוצאי 8200: עמית שקד, המנכ"ל, ואורן אברהם, סמנכ"ל הטכנולוגיות. בשל הרכישה החברה הישראלית תשמש כמרכז המו"פ החדש שתקים רובריק בתל אביב.

המערכת פרי פיתוח למינאר מגינה על מידע ארגוני רגיש ומונעת דליפה או גניבה שלו, תוך הענקת נראות על מיקומו ומצבו של המידע שנמצא על תשתיות ענן ועל דרכי ההגנה עליו. למינאר פועלת לאבטחת המידע הארגוני על גבי פלטפורמות הענן הציבוריות הגדולות, AWS, Azure, Google Cloud ועוד.

רובריק האמריקנית הוקמה ב-2014 ושוויה נאמד בכ-4 מיליארד דולר. החברה פועלת להגנה על המידע הארגוני החיוני לטובת זמינות ושחזור שלו, לאחר מתקפות. היא מציעה לארגונים את תוכנת הגיבוי שלה, פלטפורמה מבוססת SaaS.

היא הודיעה בעבר כי תנפיק עצמה בשנה הבאה. רובריק מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן בהובלתו של תומר פרי, המנכ"ל. אנשי אינוקום הטמיעו את מוצרי רובריק בקרב עשרות ארגונים בארץ, כולל בנק גדול. רובריק מדורגת זה כמה שנים ברביע הקסם של גרטנר הן בממד החזון והן במימוש וביצוע. תוכנת הגיבוי המרכזית שלה היא פלטפורמה מבוססת SaaS, וב-2021 היא הוסיפה תמיכה לגיבוי עבור ספקיות הענן הגדולות וסאפ (SAP). הפלטפורמה שלה מספקת לארגונים מענה מלא לאירועי סייבר מסוג כופרה, אך גם לשאר איומי הסייבר, שכיום לרוב אינם מקבלים מענה. החברה פיתחה פלטפורמה הבנויה בתצורת "אפס אמון", המשתמשת בעותקי הגיבוי ככלי למענה על אתגרי האבטחה הללו. המערכת משלבת עותקי מידע מוגנים מפני שינוי. כך, רובריק מספקת יכולת להתאוששות מהירה בהיקף גדול ובזמן קצר, עם חזרה לנקודה שבה המידע הארגוני היה תקין ונקי. יכולת זאת יכולה לאפשר לספק גם מענה בפני התאוששות מאסונות אחרים ומעבר בין אתרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים