קוהיסיטי תרכוש את וריטאס בשלושה מיליארד דולר

חברת אבטחת המידע האמריקנית תרכוש את עסקי הגנת המידע של וריטאס, בעסקה המשלבת מזומנים ומניות ● השווי של החברה המשולבת יעמוד על שבעה מיליארד דולר

הפתרון שלה תומך בשחזור בכל גודל ובכל סוג של אירוע סייבר, מכל מקום ובכל מקום. וריטאס.

חברת אבטחת המידע האמריקנית קוהסיטי תרכוש את עסקי הגנת המידע של וריטאס – כך פורסם בסוף השבוע. העסקה, המוערכת בשלושה מיליארד דולר, משלבת מזומנים ומניות, והיא תיצור ישות אבטחה משולבת בשווי של שבעה מיליארד דולר. הרכישה צפויה להיסגר עד סוף השנה.

רכישת וריטאס עתידה לסייע לקוהסיטי להרחיב את עסקיה הבינלאומיים ולהגדיל את היצע האבטחה שלה, אמר סנג'אי פונן, מנכ"ל הרוכשת, שציין שלשתי החברות ביחד יש הכנסה שנתית של 1.6 מיליארד דולר. "אנחנו מביאים את הצמיחה המהירה ביותר שלנו ו-וריטאס – את הצד הטוב ביותר ברווחיות שלה", הוסיף. "שילוב שתי החברות יחד יביא לעוד צמיחה וליותר רווחיות, שתהיה מבוססת גם על מוצרים ושירותים מבוססי AI".

בעקבות הרכישה, מה שנותרה מ-וריטאס יאוגד בחברה נפרדת, חדשה, שתכלול את שאר עסקיה, לרבות תאימות נתונים ושירותי גיבוי.

הדיווח על העסקה מגיע בזמן שבו רובריק, המתחרה הגדולה ביותר של קוהסיטי, מתכננת להנפיק בבורסה בשבועות הקרובים.

חברה שעובדת עם ענקיות טק לאימוץ GenAI

קוהסיטי, שהמטה שלה יושב בקליפורניה, פיתחה תוכנה שמונעת על ידי בינה מלאכותית, ושעוזרת לארגונים לנהל את הנתונים שלהם ולהגן עליהם מפני איומי סייבר. החברה עובדת עם ענקיות טק לאימוץ של GenAI לטובת חיפוש ואחזור כמויות גדולות של נתונים. קוהסיטי גייסה כמיליארד דולר בהון ועוד שני מיליארד כחוב ממשקיעים – כדי לממש את העסקה.
על לקוחות קוהסיטי נמנות סיילספורס, דלתא, בורסת נאסד"ק וברודקום. בסוף 2021 החברה, מגובה בכספי סופטבנק היפני, פנתה לג'יי.פי. מורגן ולבנקים אחרים כדי להתכונן להנפקה ראשונית, אך בחרה לא להמשיך בהליך, בגלל המשבר הכלכלי.

וריטאס נמצאת בבעלות חברת ההשקעות הפרטיות קרלייל, שרכשה אותה מסימנטק ב-2016. נציגי קרלייל יצורפו להנהלת החברה הממוזגת החדשה, כמו גם גרג יוז, מנכ"ל וריטאס.

יש לציין ש-וריטאס עוסקת בניהול ובהגנת נתונים כבר שלושה עשורים ו-98% מהלקוחות הארגוניים שלה ממליצים עליה. החברה מונה יותר מ-6,000 עובדים, מהם 2,500 מהנדסים. היא משרתת מעל 80 אלף לקוחות ארגוניים, בהם 95% מלקוחות פורצ'ן 500. בסך הכול, החברה מטפלת, בהיבטי ההגנה והניהול, בנתונים בהיקף של יותר מ-100 אקסה-בייט.

מעל עשור לאחר שנרכשה על ידי סימנטק, וריטאס החלה לפעול כחברה עצמאית ב-2016. זאת, לאחר שבאוגוסט 2015 פורסמה עסקת ענק בעולם אבטחת המידע: סימנטק הודיעה כי תמכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס, לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל. סכום העסקה היה גבוה – 7.4 מיליארד דולר במזומן, ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס תמורת 13.5 מיליארד.

וריטאס ידועה בשל תוכנת גיבוי הנתונים שלה, NetBackup. שורשי החברה נעוצים בשנות ה-80', כאשר ב-1989 היא קיבלה את שמה הנוכחי, וב-1993 היא הונפקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים