וריטאס נפרדה מסימנטק ופצחה בדרך עצמאית

החברה הכריזה על הפרידה השבוע, אולם בהיבט המשפטי, היה זה ב-29 בינואר, יום העסקים האחרון של החודש שעבר ● וריטאס פועלת בשוק שצפוי לעמוד על 24 מיליארד דולר ב-2018

נפרדנו כך. וריטאס וסימנטק

יותר מעשור לאחר שנרכשה על ידי סימנטק (Symantec), וריטאס (Veritas) החלה לפעול כחברה עצמאית.

וריטאס הכריזה שלשום (ב') על עצמאותה באופן רשמי, והחלה לפעול כחברה עצמאית, בבעלות פרטית. בהיבט המשפטי, יום הפרידה מענקית אבטחת המידע היה 29 לינואר, יום העסקים האחרון של החודש שעבר.

באוגוסט האחרון פורסמה עסקת ענק בעולם אבטחת המידע: סימנטק הודיעה כי תמכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס, לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group). סכום העסקה היה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן – ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס תמורת 13.5 מיליארד. לפני שבועיים פורסם כי סימנטק תקבל מיליארד דולר במזומן פחות מכפי שהוסכם, ובסך הכול היא תקבל עבור וריטאס 7.4 מיליארד דולר – ולא שמונה מיליארד.

בראש וריטאס העצמאית עומד ביל קולמן, המייסד והמנכ"ל, ומי שהיה גם יו"ר BEA, כיום חברה בבעלות אורקל (Oracle). בתקופת קולמן, BEA הייתה לחברה הצומחת ביותר שהגיעה להכנסות של מיליארד דולר. יו"ר וריטאס הוא ביל קראוס, בכיר בקרלייל ובעבר יו"ר, נשיא ומנכ"ל 3Com, כיום חברה בבעלות HP. חבר הנהלה נוסף הוא דייוויד סקוט, יו"ר ומנכ"ל לשעבר של 3PAR, אשר שימש עד לאחרונה סגן נשיא בכיר ומנכ"ל עסקי האחסון העולמי של HPE. קולמן אמר אתמול כי "בארגונים, למעט ההון האנושי, המידע הוא הנכס הקריטי ביותר שלהם במאה ה-21. אנו נמצאים בעמדה ייחודית, כחברה המגנה ומנהלת את המידע בעולם". לדבריו, "בעידן הענן, ארגונים רבים לא יהיו הבעלים של מרכזי המחשוב שלהם – ורבים עלולים לא להיות אפילו הבעלים של האפליקציות".

משמעות רבה בסביבת ה-IT הנוכחית

וריטאס פועלת בתוך עולם ה-IT, בתחום הצפוי לגלגל 24 מיליארד דולר בשנת 2018, כך לפי מחקרים של IDC וגרטנר (Gartner). שווקים אלו כוללים גיבוי והתאוששות מאסון, התקנים משולבים, זמינות מידע ופתרונות ארכוב. בכל אחד מהתחומים הללו, וריטאס ממוצבת ראשונה או שניה בדירוג נתח השוק.

ענקית אבטחת המידע הודיעה על כוונתה לפצל את עצמה לשתי חברות עוד באוקטובר 2013: האחת היא חברת אבטחת המידע שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק. היא תעסוק באבטחת מידע ובהגנה מפני סייבר, בהגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני, ניהול תחנות הקצה, הצפנה, אבטחה בעולם הנייד, ניהול גישה והגנה רב שכבתית, זיהוי משתמשים, מניעת דליפת מידע, ניהול אבטחה באירוח, כמו גם שירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטר, לרבות ניהול מייל ו-Web. השנייה היא חברת ניהול המידע, שתיקרא וריטאס, והיא תעסוק בגיבוי ושחזור מידע, ארכוב, גילוי מידע, ניהול האחסון ושירותי זמינות. וריטאס ידועה ביותר בשל תוכנת גיבוי הנתונים שלה, NetBackup. שורשי החברה נעוצים בשנות ה-80', כאשר ב-1989 היא קיבלה את שמה הנוכחי, וב-1993 היא הונפקה. החברה היא ספקית ותיקה של מערכות גיבוי ואחסון נתונים, לחברות פורצ'ן Fortune 500) 500) ולארגונים רבים אחרים. החברה מעסיקה 7,800 עובדים ב-58 מדינות.

מאט קיין, מנהל מוצר ראשי בחברה, אמר אתמול (ג') כי כעת החברה ממצבת את עצמה כספקית לעסקי ניהול מידע, הכוללים אחסון וגיבוי. "יש לנו בעיקר לקוחות נאמנים", אמר קיין, "לא רק שמתוך 500 לקוחות פורצ'ן 86% מהם הם לקוחות שלנו, אלא שגם עשרת הלקוחות הגדולים שלנו – עובדים עימנו במשך יותר מ-10 שנים. לעובדה הזו יש משמעות רבה בסביבת ה-IT הנוכחית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים