מחקר: יותר מרבע מהארגונים לא הצליחו לשחזר את המידע שלהם

סקר הגנת הנתונים של Dell EMC חשף גידול של 569% בהיקף הנתונים שארגונים מנהלים: מ-1.45 פטה-בייט ב-2016 ל-9.7 פטה-בייט ב-2018 ● צמיחה של כ-50% באימוץ טכנולוגיות להגנת נתונים

שחזור מידע. צילום: BigStock

ארגונים עדיין מתקשים להגן על הנתונים שלהם. ישנם שיבושים רבים וטעויות בניהול הנתונים באופן תדיר, ומה שיותר מטריד זו העלייה בהיקף אובדן המידע שלא ניתן לשחזור: 76% מהארגונים טוענים כי חוו שיבושים שונים במהלך השנה האחרונה, 27% מהם לא הצליחו לשחזר את המידע באמצעות הפתרונות להגנת נתונים שברשותם – נתון כמעט כפול לעומת 14% ב-2016; כך עולה מסקר הגנת הנתונים הגלובלי של Dell-EMC  מבית דל טכנולוגיות.

הסקר, Global Data Protection Index, נערך זו השנה השלישית, על ידי מכון המחקר ונסון בורן, וכלל 2,200 אנשי IT בארגונים של יותר מ-250 עובדים, מ-18 מדינות ומ-11 מגזרי תעשייה שונים.

המחקר מצביע עוד כי חלה עלייה של 569% בהיקף הממוצע של נתונים שארגונים מנהלים: מ-1.45 פטה-בייט ב-2016, ל-9.7 פטה-בייט ב-2018. במקביל, חלה עלייה משמעותית במודעות לערך הנתונים: 92% מהארגונים רואים את פוטנציאל הערך של הנתונים ו-36% מהם כבר היום מפיקים רווח מהערך המוסף שלהם.

76%  מהארגונים נעזרים לפחות בשני ספקים, מה שהופך אותם לקבוצת סיכון בכל הקשור לשיבושים: עד 35% יותר סיכוי שיחוו שיבושים, מאשר ארגונים המחזיקים פתרונות של ספק אחד. השבתות לא מתוכננות של מערכות היו סוג השיבושים העיקרי: 43% מהארגונים עם שני ספקים או יותר, חוו זאת. סיבת השיבושים השנייה בהיקפה היא כופרות, (32% מהארגונים חוו זאת) ואובדן מידע (29% מהם). למרות שהשבתה לא מתוכננת של מערכות נפוצה בהרבה, אובדן מידע בשל כופרות הוא משמעותי ויקר הרבה יותר. מרבית הארגונים שחוו אובדן מידע, ציינו כי יש לכך השפעות מרחיקות לכת, כגון אובדן אמון הלקוחות, הפסדים כספיים, ירידה בפריון, ירידה במוניטין המותג ועוד.

מרבית העסקים מתקשים להטמיע פתרונות הגנה

עוד עלה כי מרבית העסקים מתקשים להטמיע פתרונות הגנה, גם אם הם מתאימים לצורכיהם במיוחד. אצל 46% מהארגונים הסיבות לכך היו המורכבות של הגדרות התצורה והתפעול של תוכנות וחומרה להגנת נתונים, העלויות המתנפחות של אחסון וניהול גיבויים – עקב הגידול המהיר בהיקף הנתונים. ב-45% מהם, הסיבה הייתה מחסור בפתרונות הגנת נתונים לטכנולוגיות מתפתחות, כמו בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים. 41% מהארגונים התקשו בהגנה בשל הצורך לעמוד בדרישות רגולציה, כגון GDPR.

בנוסף, לפי המחקר, "האתגרים שמגיעים עם הטכנולוגית המתקדמות, לצד הגידול המהיר בנתונים, רק מתהווים כיום ואינם יציבים". כך, רק 16% מהארגונים מאמינים שפתרונות ההגנה הקיימים אצלם כיום, יענו לאתגרי המחר.

לפי המחקר, היקף הפלטפורמות של עננים ציבוריים עלה מ-28% ב-2016 ל-40% ב-2018, בממוצע. כמעט כל הארגונים המשתמשים בענן ציבורי גם ממנפים פלטפורמות אלה כחלק מתשתיות הגנת הנתונים שלהם.

ערן שפיץ, מנהל פעילות פתרונות הגנת נתונים, דל טכנולוגיות ישראל, אמר כי "תוצאות הסקר משקפות את הגידול המאסיבי בכמויות המידע בארגונים והמעבר לניהול Data Capital כמנוע צמיחה עסקי. המצב בישראל איננו שונה מהעולם. ארגונים רבים נמצאים במצב של חשיפה לאיבוד מידע וחוסר הלימה בין הדרישה העסקית לבין מנגנון הגנת הנתונים הקיים בשטח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים