"הענן מספק את היכולת להתחיל בקטן – ולגדול כמו אקורדיון"

"הענן מאפשר למנמ''רים להפנות משאבים מהעיסוק המתמשך בתחזוקה של התשתיות לחדשנות", אמר לאנשים ומחשבים ריצ'רד פטלי, סגן נשיא ומנהל אזורי באורקל, בעת שביקר בישראל

ריצ'רד פטלי, סגן נשיא ומנהל אזורי לבריטניה, אירלנד וישראל באורקל. צילום: יח"צ

"רוב המנמ"רים מנסים כבר שנים רבות לעמוד באתגר המתמשך של לעשות יותר (IT – י"ה) בפחות (תקציב). הענן הוא ההזדמנות שלהם להסיט משאבים רבים שמופנים לתחזוקה הנמשכת בתשתיות לטובת יצירת ערך וחדשנות, וכך לסייע יותר להיבטים העסקיים של הארגון שלהם", כך אמר ריצ'רד פטלי, סגן נשיא ומנהל אזורי לבריטניה, אירלנד וישראל באורקל.

פטלי התראיין לאנשים ומחשבים בעת ביקור שערך באחרונה בארץ. לדבריו, "הדרך ליצירת השינוי היא לבנות פלטפורמה לחדשנות. המטרה היא למנף את הנכסים הקיימים שלך מחד, לעבור לענן מאידך ולהפיק מהמהלך הזה יותר ערך. לצד מינוף היכולות שטמונות בענן, יש לנצל את הטכנולוגיות החדשות, לרבות בינה מלאכותית, לימוד מכונה ובלוקצ'יין". הוא אמר כי "האלסטיות במחשוב שמתקבלת בשל השימוש בענן מאפשרת גמישות כלכלית, לצד גידול בחוסן הסייבר. הענן מאפשר לאמץ בקלות רבה יותר טכנולוגיות IT חדשות".

"הוותק של אורקל בשוק הוא יתרון עבור הלקוחות", אמר פטלי. "אנחנו בעסקי האנטרפרייז כבר ארבעה עשורים ומודעים באופן עמוק לצרכי הארגונים. אנחנו גם בעסקי הנתונים, ולכן יודעים כיצד למנף אותם לטובת הענן שבנינו. אורקל מתמקדת בנתונים רבים מאוד, שצריך להריץ אותם במהירות, באופן מאובטח, ותוך שמירה על נכונות ואמינות הנתונים. היתרון המרכזי של הענן שלנו טמון בעובדה שכל הרכיבים שלנו נבנו כבר להגירה לשם. כך, יש לנו כעת הכל כשירות – תשתית (IaaS), תוכנה (SaaS) ופלטפורמה (PaaS). זאת, בניגוד לעננים ציבוריים של המתחרים. יש לנו את היכולת להטמיע כל מוצר ושירות בענן ציבורי, כמו גם או בדטה סנטר של הלקוחות הארגוניים. כך, כל שנותר למנמ"ר להחליט הוא לאיזה ענן הוא רוצה ללכת – האם לממש תפיסה היברידית או ללכת לסביבה מרובת עננים. ההחלטה תתקבל בהתאם לדרישות עומסים, ביצועים ונתונים".

"גדל המעבר של ארגונים לענן הציבורי"

לדברי פטלי, "אנחנו רואים מעבר הולך ומתרחב של ארגונים לעבר הענן הציבורי. התפיסה של אורקל לעבודה בסביבה מרובת עננים מספקת למנמ"רים מענה כפול: גם צמצום של הסיכונים המנוהלים וגם מניעת מצב של נעילה על ידי ספק ענן יחיד".

"שילבנו במערך הענן שלנו", ציין, "יכולות של בינה מלאכותית. אלה מסייעות לזהות דפוסי התנהגות של המערכות. כך, ניתן לחזות מתי ואם יש או תהיה נפילה של מערכת, או לזהות הונאה. אנחנו כוללים בינה מלאכותית בכל פרויקט". הוא הוסיף כי "את כל היכולות הללו אנחנו עוטפים בשכבה של מיכון וביכולות אוטונומיות. בדרך זו ניתן לשפר את הביצועים ולצמצם משמעותית את כמות הטעויות. זאת, כיוון שהשגיאות האנושיות מהוות רכיב מרכזי בתוך כלל הסיכונים. בדרך זו מתקבלת אג'יליות טכנולוגית שניתן לתרגמה לשורת הרווח בארגון".

עוד אמר פטלי כי "באחרונה הכרזנו על השקה גלובלית של שירות הבלוקצ'יין האוטונומי בענן שלנו. השירות החדש מאפשר לארגונים לבנות בקלות רשתות בלוקצ'יין, על מנת לבצע טרנזקציות מאובטחות ויעילות יותר, כמו גם כדי לעקוב אחר סחורות באמצעות שרשראות אספקה בקנה מידה עולמי. לשירות החדש יש הבטחה לשנות באופן מהותי את הדרך שבה עושים עסקים".

אוטונומיה, אוטונומיה, אוטונומיה

"כמו כן, באחרונה הכרזנו על שירות אוטונומי חדש, וזאת במסגרת שירותי בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל", הוסיף. "מדובר בבסיס הנתונים התפעולי האוטונומי לעיבוד טרנזקציות, שעונה לבעיות של העומסים הנוצרים בעת עבודת אונליין של עיבוד טרנזקציות ולעומסי עבודה מעורבים, המשלבים עיבודי טרנזקציות, דו"חות ואנליטיקה. לפני כמה חודשים השקנו גם בסיס נתונים למחסן המידע האוטונומי ADW. בסיסי הנתונים האוטונומיים מצטרפים לשורת שירותים אוטונומיים עליהם הכרזנו בעבר, בהם שירות לניתוח עסקי – BI, שירות אינטגרציה, שירות לפיתוח ממשק ושירות בלוקצ'יין".

"הדרך בה בנינו את התשתיות שלנו מניבה ערכים עסקיים ללקוחות, יותר מיכון, יותר לימוד מכונה, בסיס נתונים אוטונומי, הגנת סייבר, מערכות שהתצורה שלהן נבנתה מראש, ויכולת לעבודה עם המתחרים", הסביר פטלי. "בדרך זו ישנם ביצועים טובים יותר, עם יכולות ניתוח לטובת חיזוי, ולא פחות חשוב – עם אפס נפילות".

לסיכום הוא אמר כי "השוק הישראלי ידוע באימוץ מוקדם ונרחב של טכנולוגיות חדשניות. נמשיך להיות אלה שמספקים לו את הסחורה. לסניף המקומי, אותו מוביל עוזי נבון, יש לקוחות מכל הסוגים, ארגונים גדולים, ארגוני ממשל וציבור, חברות קטנות ובינוניות, וכן חברות סטארט-אפ. כל אחד ואחד יכול למצוא את מה שהוא זקוק לו טכנולוגית – על הענן שלנו. הענן מספק ללקוחות הארגוניים את היכולת להתחיל בקטן – ולגדול כמו אקורדיון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלום

    פעם קראו לזה שיטת המטריה - מכניסים ואז פותחים לאט לאט ...

אירועים קרובים