אייל צפריר, בזק בינלאומי: "אנחנו מבחינים בהתעוררות לפרויקטי וירטואליזציה ומיחשוב ענן"

"יש לנו יכולת לספק שירותים אלה בצורה מרוחקת: אנחנו מחזיקים בחוות שרתים שמשתרעת על פני שטח כולל של 500 מ"ר ומיועדת לאספקת מכלול שירותי אירוח, כולל אירוח אתר, אירוח ורכישת שרת, אחזקה מלאה של השרת, אחסון מידע, אתר התאוששות מאסון ועוד", אמר צפריר ● לדבריו, "ברוב הפרויקטים שאנחנו עורכים יש היבטים של הכנה למיחשוב ענן, מבוססי VMware, מיקרוסופט וסיסקו"

"אנחנו מבחינים כעת בהתעוררות ובביקושים לכל התחומים, לרבות פרויקטי וירטואליזציה ומיחשוב ענן", אמר אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי. צפריר דיבר במסגרת פאנל "וירטואליזציה" שנערך באירוע השקת שנת העסקים ב-ICT המקומי, KickOff 2010, שנערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה בהפקת אנשים ומחשבים, ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. הפאנל הונחה על ידי יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. במסגרת האירוע חולקו אותות הצטיינות ל-17 מנמ"רים, מנהלי אבטחה ומנהלי טכנולוגיה בארגונים.

לדברי צפריר, בזק בינלאומי מצויה בעולם הסיסטם כבר עשור. "יש לנו יכולת לספק שירותים אלה בצורה מרוחקת: אנחנו מחזיקים בחוות השרתים המתקדמת בישראל, שמשתרעת על פני שטח כולל של 500 מ"ר. היא מיועדת לאספקת מכלול שירותי אירוח, כולל אירוח אתר, אירוח ורכישת שרת, אחזקה מלאה של השרת, אחסון מידע, אתר התאוששות מאסון ועוד". צפריר סיים באמרו, כי "ברוב הפרויקטים שאנחנו עורכים יש היבטים של הכנה למיחשוב ענן, מבוססי VMware, מיקרוסופט (Microsoft) וסיסקו (Cisco)".

גיא לוונברג, CTO גלאסהאוס ישראל, אמר, כי קשה לעיתים להוכיח כדאיות בפרויקטים בתחום הווירטואליזציה, "אולם ברור שהם מאפשרים הליכה למיחשוב ענן". לדבריו, "וירטואליזציה היא למעשה מערכת הפעלה חדשה שנכנסה לארגון. יש להבין את המשמעויות הנובעות מכך עבור הארגון, וליצור עבורה מסגרת אחת ברורה – אחרת הנזקים יהיו רבים על התועלות". הוא הוסיף, כי "עולם הווירטואליזציה מתרחב כיום, רואים אותה גם בתחנות העבודה ובתחומים נוספים. הבשלות והטכנולוגיות השתפרו באופן משמעותי". לוונברג סיכם בציינו, כי "אם הדבר נעשה נכון – ניתן להתייעל עימו ולהשיג תוצאות".

אלירן מלכי, מנכ"ל משותף בווראסיטי, אמר שלווירטואליזציה כמה חסרונות, ביניהם חוסר היכולת למדוד את התועלות. לדבריו, "לנו יש פתרון לשיפור ביצועי היישומים של חברות, בעזרת MORE-VRP". מלכי אף אמר, כי "שמירה על זמינות המערכת וביצועים גבוהים, ללא קשר לעומס הקיים על המערכת, תוך גמישות עסקית והעברת משאבי מחשב לאנשים או המחלקות שזקוקות לכך יותר באותו הרגע, הינה צורך של רוב הארגונים בימינו. אנחנו מאפשרים להגדיר את סדרי העדיפויות של הארגון בזמן אמת ולהתמודד עם המצבים המשתנים בקלות". הוא סיים בציינו, כי "אנחנו עושים וירטואליזציה של ה- CPU/IO ומייצרים חסכון רב בעלות ותחזוקת המערכות".

מני צרפתי, מנהל תחום הווירטואליזציה ב-HP ישראל, אמר, כי "מה שהכרנו כווירטואליזציה בעבר משנה כיום כיוון. זוהי טכנולוגיה עובדת, בדוקה, קיימת". לדבריו, "השלב הבא הוא להסתכל על כל הארגון ולא רק על השרתים, וליישם וירטואליזציה של יישומים, של רשת. אז יש להתחיל ולראות איך כל הרכיבים הופכים ליחידה עובדת אחת". צרפתי סיכם באמרו, כי "וירטואליזציה אינה המטרה, כי אם האמצעי. המטרה היא ליצור עסק העובד לשביעות רצון כולם".

עופר קריצ'מן, מנהל מחלקת תוכנה בסיסית בישראכרט, אמר, כי "הווירטואליזציה קיימת אצלנו בכל מקום ובכל פינה". לדבריו, "יישמנו פרויקטי וירטואליזציה בשנה האחרונה, על מנת לתת באמצעותה יותר משאבים בפחות אמצעים".

משתתף נוסף בפאנל היה שרון זינגר, מנמ"ר מקאן-אריקסון ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים