ארצות הברית נערכת לנקמת סייבר אירנית

בכיר לשעבר במודיעין האמריקני: "פעילות הסייבר האיראנית נגד העולם הייתה המשמעותית ביותר, היקרה ביותר והתוקפנית ביותר בהיסטוריה - יותר משל רוסיה. האיראנים מתפעלים מתקפות סייבר הרסניות"

בקרוב: יותר מתקפות סייבר אירניות. אילוסטרציה: BigSstock

ארצות הברית נערכת כדי להגן על עצמה טוב יותר מפני מתקפות סייבר מצד אירן. זאת, בתגובה על החרפת הסנקציות נגדה; כך על פי כמה מומחי מודיעין והגנת סייבר בארצות הברית.

נורם רול, לשעבר מנהל תחום אירן במשרד המודיעין הלאומי בארצות הברית, אמר כי להערכתו אירן תחריף את מלחמתה בסייבר כתגובה לסנקציות שמוטלות עליה.

רול אמר כי הוא "חושב שיש סיכוי טוב שאירן תנצל את מרחב הסייבר כדי לפעול, אבל ההתקפה תהא מידתית ולא הרסנית, כדי לא להביא לשבר במערכת היחסים שיש לה עם אירופה. הסיבה שהם יעשו זאת היא בשל הכרה בכך שהמחיר של המתקפות לא יהיה גבוה. זו דרך טובה להראות את יכולתם להסב נזק כלכלי לארצות הברית".

"האיראנים מתפעלים מתקפות סייבר הרסניות"

לדברי רול, "פעילות הסייבר האיראנית נגד העולם הייתה המשמעותית ביותר, היקרה ביותר – משמע, היא הסבה הכי הרבה נזקים כספים והיא התוקפנית ביותר בהיסטוריה של האינטרנט אף יותר מזו של רוסיה. האיראנים מתפעלים מתקפות סייבר הרסניות".

הוא הוסיף כי אחת ההתמחויות של ההאקרים האירניים הייתה ועודנה להתחזות לחברות הגנת סייבר ישראליות ומערביות על מנת לקצור מהקורבנות נתונים הקשורים לכניסה לרשתות ארגוניות.

במשרדו של דן קואטס, ראש המודיעין הלאומי, סירבו להגיב על הדיווח. ה-FBI, מצידה, הנפיקה אזהרה לפיה האקרים אירניים עלולים להשתמש במגוון של פעולות על רשתות מחשבים – ביניהם סריקת רשתות לצורך איתור פגיעויות פוטנציאליות, כדי לבצע פעולות מחיקת מידע – נגד רשתות שבסיסן בארצות הברית. זאת, בתגובה לנסיגת הממשל האמריקני מהסכם הגרעין.

תקפו באופן מסיבי כמעט 50 בנקים ומוסדות פיננסיים בארצות הברית

החשש המחודש מפני מתקפות אירניות בסייבר החל בחודש מאי השנה, בעקבות ביטול הסכם הגרעין משנת 2015. בטרם נחתם הסכם הגרעין, בין השנים 2012 ל-2014, האקרים אירניים תקפו באופן מסיבי כמעט 50 בנקים ומוסדות פיננסיים בארצות הברית והסבו נזק רב, בגובה עשרות מיליוני דולרים. ההאקרים אף ניסו לחדור לתשתיות קריטיות, אולם לא הצליחו בכך. כמה כתבי אישום הוגשו נגד האקרים אירניים בטענה כי הם פעלו כשלוחי ממשלת אירן.

גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות אירן, הזהיר בחודש שעבר כי לאירן יש יכולות ל"מלחמה א-סימטרית", ובכך רמז על יכולות התקפיות בלתי קונבנציונליות, לרבות מתקפה בסייבר.

בעבר קבעו סוכנויות המודיעין האמריקניות כי אירן מהווה את אחד מאיומי הסייבר הזרים העיקריים מול אמריקה, לצד רוסיה, סין וצפון קוריאה. אירן הכחישה בעבר כי יש לה יכולות התקפיות בסייבר.

בדו"ח חצי שנתי של חטיבת המחקר בסייבר של אקסנצ'ר, אשר יצא לפני ימים אחדים נכתב כי אירן צפויה להסלים ולהגדיל את פעילותה בסייבר. הדו"ח מתאר חמישה איומי מפתח, כשזה האירני עומד בראש. "איום הסייבר האירני הוא איום אמיתי. המדינה נתפסת ככוח סייבר מתעורר, וראיות חדשות מצביעות על שחקני איומים המבוססים בה, כמו גם על קבוצות האקרים הפועלות בחסות המדינה, אשר מרחיבים את הפעילויות הזדוניות שלהם ומגדילים את יכולותיהם בתחום",, נכתב בדו"ח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים