משרד האוצר יכפיל את השקעותיו לצמצום הפער הדיגיטלי; היקף התוספת: עשרות מיליוני שקלים

זאת, בעקבות יוזמה של חיים שני, מנכ"ל המשרד ● בדיון שנערך בראשות שני הוחלט, כי במהלך השנה הקרובה יוקמו 13 מרכזים נוספים במסגרת מיזם להב"ה, בנוסף ל-13 הקיימים ● כמו כן, יגויסו עובדים נוספים ● עוד הוחלט בדיון, כי לקראת סוף השנה תיבחן שוב ההחלטה, ובהתאם - תתקבל ההחלטה על המשך הפיתוח לשנים הבאות

משרד האוצר מתכוון להרחיב את מיזם להב"ה, הפרויקט לצמצום הפער הדיגיטלי, אשר פועל כיום ב-13 מרכזים ברחבי הארץ, ולגייס עובדים חדשים – כל זאת בתוספת השקעה של עשרות מיליוני שקלים; כך נודע לאנשים ומחשבים.

בדיון שנערך בסוף השבוע בלשכתו של חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, הוחלט, כי פעילות להב"ה בתחום צמצום הפער הדיגיטלי במדינה הינה חשובה. בהתאם לכך הוחלט, כי פרויקט להב"ה ימשיך בפעילותו במסגרת משרד האוצר ואף, כאמור, יורחב. על פי הדיון אצל שני, שיזם את הרעיון, במהלך השנה הקרובה יוקמו 13 מרכזים נוספים במסגרת המיזם, בנוסף ל-13 המרכזים הקיימים. עוד הוחלט, בין השאר, כי מרכז להב"ה בקריית מוצקין יהפוך למרכז אזורי, וככזה, הוא ישרת את כלל אוכלוסיית הקריות. עוד הוחלט בדיון, כי לקראת סוף השנה תיבחן שוב ההחלטה, ובהתאם – תתקבל ההחלטה על המשך הפיתוח לשנים הבאות.

בעקבות פניית אנשים ומחשבים, אישרו במשרד האוצר את הפרטים. לפי הערכות לא רשמיות, עלות הקמת המרכזים החדשים כרוכה בהוצאה תקציבית של עשרות מיליוני שקלים. עדיין לא ברור מהיכן יילקחו התקציבים להקמת המרכזים הללו.

להב"ה, ראשי תיבות של "לצמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית", הוא מיזם של ממשלת ישראל שהחל בשנת 2001, שמטרתו צמצום פערים בשימוש בטכנולוגיית המידע בחברה הישראלית. המיזם מתמקד בהטמעת טכנולוגיית המידע והגברת המודעות לשימוש בה בפריפריה ובאוכלוסיות חלשות, בדגש על ילדים ונוער. הפרויקט מבוסס על הרעיון של הקמת מרכזי תיקשוב ביישובי הפריפריה, והוא מעניק נגישות פיזית למחשב ולאינטרנט למי שאין ידו משגת, הדרכת שימוש במחשב ובאינטרנט, הטמעת שירותי ממשל זמין, הקניית מיומנויות והרגלי שימוש באינטרנט כמקור מידע וכפלטפורמה תקשורתית וקהילתית. במסגרת הפרויקט מרכזי להב"ה פועלים במשך רוב שעות היום ומספקים שירותי הדרכה לכלל האוכלוסייה ללא תשלום. בכל מרכז צוות הדרכה מיומן הכולל מנהל וארבעה מדריכים, שתי כיתות הדרכה המכילות כ-40 עמדות מחשב, המחוברות לאינטרנט בפס רחב.

המיזם מתוקצב, מנוהל ומופעל על ידי אגף החשב הכללי במשרד האוצר. יותר מ-40 אלף משתתפים מהאוכלוסייה המבוגרת ויותר מ-60 אלף ילדים עברו במסגרתו הכשרות רבות ומגוונות.

המיזם הוקם על ידי שר האוצר לשעבר, סילבן שלום. בשנת 2003 נמתחה על המיזם ביקורת חריפה על ידי מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג. כך, טען המבקר, בין היתר, כי הפרויקט היווה צינור להעסקת אנשים שהיו מקורביו של שלום ודרך לביצוע מינויים פוליטיים. מאז עבר הפרויקט גלגולים שונים, ולמרות ההתנגדות הפנימית שהייתה בקרב יחידות שונות של האוצר, פעילותו נמשכה.במשך השנים הועלו רעיונות שונים לגבי עתידו של המיזם.

בדצמבר 2009, בלא קשר להחלטה של המנכ"ל שני להרחיב את המרכזים, פנו העובדים אל ההסתדרות במרחב חיפה כדי להתארגן. זאת, מפני שלטענתם הממשלה עושקת אותם ומאז שנת 2002 שכרם לא עלה. בעקבות ניסיון לפטר את נציג העובדים שניסו להתארגן, פנו העובדים לבית הדין לעבודה ודרשו למנוע את הפיטורים. נכון להיום, העובד טרם פוטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים