"יש לקחת את הנתונים ולהפוך אותם לבעלי ערך"

"המטרה היא לסייע לשמירת המידע, לגיבוי ולהגנה עליו, וגם לשינוע שלו בין העננים השונים", כך אמר שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל

שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"ל-Airbnb אין חדר לינה אחד בבעלותה. לעליבאבא (Alibaba) אין חנות אחת פיזית עם מדפים. המשותף להן ולחברות אחרות הפועלות בעולם החדש, הוא שיש להן נתונים, והן יודעות להפוך את המידע לכסף. פה אנחנו נכנסים לתמונה ומסייעים לארגונים לנהל את המידע שלהם בצורה מושכלת – שתביא להם ערך", כך אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל.

פרייס דיבר בפתח ערב בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (ב') במועדון זאפה בהרצליה.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

לדברי פרייס, "באחרונה ערכנו ניסוי קטן בקפיטריה שבמשרדי החברה. חילקנו את העובדים לצוותים, וכל אחד מהם בדק מימד אחר בנתונים הנאספים מניטור מכונת הקפה: מה כמות פולי הקפה, מה כמות המים, כמה כוסות נצרכו, מה התנהגות ה-'צרכנים' ששותים, ומה הם שותים".

"זהו פרויקט IoT קלאסי: איסוף הנתונים וניתוח שלהם מספק תובנות על הלקוחות, על הרגלי השתיה שלהם. ניתוח הנתונים, אחסונם וניהולם, יכול לספק תובנות בעלות ערך. כך, כאשר אתקרב אל המכונה, היא תברך אותי בברכת 'בוקר טוב, שלומי' ותגיש לי את האספרסו האהוב עלי".

לדברי פרייס, "נט-אפ משלימה בימים אלה מהפך תפיסתי וטכנולוגי אותו ערכה בשנים האחרות. היא הופכת מחברת אחסון לחברת ניהול מידע. זה לא שחדלנו לעסוק בחומרה, אולם כיום אנו מציעים לארגונים פתרון בכל צורה שהיא: בענן, פתרון מבוסס תוכנה, בצורה של רכיב, התקן (אפליינס), או במסגרת תשתיות משולבות עמוק, Hyper Converged".

"אנו מתרכזים בפעילות בשלושה תחומים. האחד, אחסון מסורתי, עם יותר מוצרים וטכנולוגיות מבוססות פלאש (Flash), בדגש על ביצועים ומהירות. ארגונים רוצים לייעל ולחדש את הדטה סנטר שלהם – ולכן נדרש מעבר למוצרי פלאש. הפלאש הוא המענה למודרניזציה של הדטה סנטר, והוא מספק עלות בעלות כוללת, TCO, טוב משמעותית ממה שהיה נהוג, עם חיסכון בחשמל ונדל"ן ושיפור ביצועים וזמינות. העולם הולך לפתרונות פלאש. התחום השני הוא ענן פנימי עם HCI – לטובת ייעול התהליכים הפנים-ארגוניים. המיקוד השלישי שלנו הוא בענן הציבורי".

חזון שהופך למציאות

כך, אמר פרייס, "ספוטיפיי (Spotify) השבדית הולכת בימים אלה להנפקה בשווי של 23 מיליארד דולר. הם גילו שצריכת השירים שהם מזרימים ללקוחות מהענן הציבורי – עולה להם כסף, כי ספקית הענן גובה עמלה על הורדה של כל שיר. אז הם הטמיעו את פתרון הפלאש שלנו, ובנו ענן פנימי ובו נמצאים כל השירים ה-'חמים', אלה שהמשתמשים מורידים פעמים רבות. את השירים האלה הם שמו בדטה סנטר הפנימי שלהם, ואת שאר השירים – הם השאירו בענן הציבורי. בדרך זו הם צמצמו את הוצאות התפעול שלהם וחסכו כסף רב".

"מניית נט-אפ צמחה ב-300% בשנתיים האחרונות", אמר פרייס. "לקוחות ומשקיעים מאמינים בחברה. כך הדבר גם בישראל: אנו מובילים את שוק האחסון בישראל עם נתח שוק של 32% ואת שוק האחסון מבוסס פלאש – עם נתח שוק של 37%".

"בכובע החדש שלנו, כחברה לניהול מידע – היכולת שלנו לסייע לארגונים – גדלה", סיכם פרייס. "אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לנצל את המידע שלהם ולהפיק ממנו יותר. המטרה היא לסייע לשמירת המידע, לגיבוי ולהגנה עליו, וגם לשינוע של המידע בין העננים השונים – הפרטי, זה של ספק השירות והענן הציבורי. Data Fabric, חזון מארג הנתונים של נט-אפ, העוסק בפיתוח ושמירה של הנתונים בארגונים מכל הסוגים – קרם עור וגידים, מיושם הלכה למעשה בקרב ארגונים, והפך למציאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים