"מנמ"רים אינם ערוכים להתמודד עם אתגרי ה-IT כיום"

"על המנמ"רים להיערך לעולם חדש, מוטה-נתונים, עם אבטחת מידע מוגברת ויכולות ניתוח של הנתונים - אנחנו יכולים לסייע להם לעשות זאת", כך אמר בוב האמר, נשיא ומנכ''ל קומוולט

בוב האמר, נשיא ומנכ''ל קומוולט היוצא. צילום: ניב קנטור

"המנמ"רים אינם ערוכים להתמודד, לא רק עם אתגרי ה-IT של המחר – אלא גם לא עם אלה של היום. הם נדרשים להפנים שעליהם לשנות את האופן בו מערכות המחשוב שלהם פועלות, ואת החשיבות והמיקוד שיש לעשות לנתונים ולעובדה שהם גדלים וממשיכים לגדול. עליהם להיערך לעולם חדש, מוטה-נתונים, עם אבטחת מידע מוגברת ויכולות ניתוח של הנתונים. אנחנו יכולים לסייע להם לעשות זאת", כך אמר לאנשים ומחשבים בוב האמר, נשיא ומנכ"ל קומוולט (Commvault).

האמר היה דובר המפתח בכנס COMMVAULT CONNECTIONS (LIVE). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-500 מלקוחות הסניף הישראלי של החברה ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

האמר הציג תמונה משדרות פלאטבוש בברוקלין של שנות ה-40' מהמאה הקודמת ואמר כי "הזמנים השתנו מאז טיילתי בשדרות עם סבי. זו הייתה פלנטה אחרת, לאנשים לא היו מקררים, או מחשבים. גם על מנועי סילון טרם חשבו. איש לא דיבר על הקריטיות של הנתונים, או על ניתוח נתונים, על מציאות רבודה – או על מנועי סילון".

לדברי האמר, "המנמ"רים נדרשים להיערך לקראת כמה מגמות על טכנולוגיות, שיביאו לשיפור האופן בו הארגונים שלהם עובדים, להבאת יותר ערך עסקי מהנתונים, ולטיוב התפעול והתהליכים. עליהם להתייחס קודם כל לנתונים, למפות אותם, להבין את ערכם, לחבר אותם לעולם העסקי ואז, ורק אז, לתכנן את ארכיטקטורת התשתיות המתאימה להם. התשתיות צריכות להיות מוכוונות-מידע".

הענן, אמר האמר, "משנה את כלל תעשיית המחשוב העולמית, והוא ימשיך להשפיע עלינו בשנים הקרובות. מחקרים מעלים כי בתוך שלוש עד חמש שנים, 75% מתשתיות ה-IT יהיו כבר הענן. יש לוודא שהגירת הנתונים לענן ומהענן תיעשה בצורה מדויקת, יעילה, ובעיקר – מאובטחת. יש להשיג יכולות ניהול של המידע והנתונים, בענן ומחוצה לו. יש ליצור בקרה על גישה למידע".

הסייבר, ציין האמר, "הוא תחום חדש-ישן וגם אליו יש להיערך. לצד כלי ההגנה של ספקיות האבטחה, אנו מציעים הגנה שפיתחנו, עם יכולות לזהות דפוסי התנהגות חריגים. היכולות הללו מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה, והן מסייעות לארגונים לנטר את מי שחדר לארגון ולעקוב אחר פעילותו. על המנמ"ר לקבל יכולות לשחזור המידע, ולעשות זאת באופן חוצה-ארגון".

תחום שלישי, ציין האמר, "הוא הרגולציות. במדינות השונות יש תקנות שונות,  ויש לענות לכולן. אי אפשר לעשות זאת, אם אין לך ידע על איזה מידע יש לך, איפה הוא נמצא ומה מצבו. עליך לעשות זאת באופן העונה על הרגולציות השונות. זה נושא מורכב ויש לעשותו באופן אוטומטי".

תובנות עשירות מהנתונים

התחום האחרון, הסביר האמר, הוא הניתוח המתקדם, Analytics. "אנו יכולים להבטיח את הגעתו של המידע הנכון למקום הנכון, ואז לעשות לנתונים את הניתוח שהם נדרשים לו. צריך להגיע להבנה עמוקה לגבי הנתונים, כדי לקבל תובנות עשירות מהם. בעזרת אלגוריתמים שבנינו, מבוססי לימוד מכונה ובינה מלאכותית – אותם הטמענו על גבי הפלטפורמה שלנו, אנו יכולים לעשות זאת ולספק למקבלי ההחלטות תובנות מושכלות".

"הקמנו את פעילות הסניף הישראלי של החברה לפני חמש שנים", סיכם האמר, "והוא פועל בהצלחה יוצאת דופן, והוא בין הסניפים הפעילים ביותר שלנו בהיבט המכירות – יחסית לגודל האוכלוסיה במדינה".

"יש לנו פה לקוחות ממגוון מגזרי המשק, ממשלה, ביטחון, פיננסים, היי-טק ותעשייה. אנו מזריקים לארגונים חדשנות עם הפתרונות שלנו. אנו עוזרים להם במילוי המשימה הכי חשובה שלהם: להגן טוב יותר על הנכס המשמעותי שלהם, המידע – ולהפיק ממנו יותר תועלות עסקיות".

"על ארגונים להפנים כי העולם השתנה – מטכנולוגיות מידע, IT, לטכנולוגיות נתונים, DT. זה לעולם לא יהיה פשוט – אבל חייבים לעשות זאת, כדי לפשט את המורכבות ולהכניס יותר מיכון ויותר חוכמה למערכות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריה עמית

    הכותרת מטעה, בומבסטית ולא נכונה, תמיד יש מקום לשיפורים אבל המנמ"רים הם הראשונים להיערך ולהיות מוכנים לאתגרי ה IT. ולראיה המערכות האופרטיביות האינטגרטיביות המורכבת שהם מפעילים והפיתוחים בעולם הדיגיטלי שהם מאפשרים ואלה לא דברים מובנים מאליהם.

אירועים קרובים