"הטכנולוגיה כבר כאן – השינוי נדרש באנשים ובתהליכים"

"המיקוד בעסק צריך להיות על IT - גבולות הטכנולוגיה שהיו בעבר כבר אינם קיימים, והתוכנה צריכה להיות בתוך ה-DNA הארגוני", כך אמר גוארב צ'אנד, סגן נשיא בכיר ב-Dell-EMC העולמית

גוארב צ'אנד, סגן נשיא בכיר ב-Dell-EMC העולמית. צילום: ניב קנטור

"ארגונים מביטים בחשש על שפע הטכנולוגיות שמורעפות עליהם. הם יודעים שהם זקוקים לחדשנות כדי לשרוד עסקית, ושעליהם לפצוח במסע לעבר הפיכתם לארגון דיגיטלי. מה שעליהם להבין הוא שהטכנולוגיה כבר כאן, כעת נדרש לעשות את השינוי במימדים הנוספים בארגון – בתהליכים ובאנשים", כך אמר גוארב צ'אנד, סגן נשיא בכיר לפתרונות גלובליים ב-Dell-EMC העולמית.

צ'אנד היה דובר המפתח ב-Dell-EMC Forum 2017, הכנס השנתי הראשון של ענקית ה-IT בישראל מאז המיזוג. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש, לקוחות ושותפיה העסקיים של החברה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

צ'אנד פתח בסיפור "אשר כל אחד עובר באופן אישי וכל ארגון בכל מגזר תעשייה חווה", על מנת להמחיש את הטרנספורמציה הדיגיטלית.

לדבריו, הוא גדל בהודו, ובימי הקיץ הלוהטים המשפחה הייתה נוסעת להרים בצפון המדינה, שם צונן יחסית. היה לו דוד, סיפר, בעל חווה, ושיא הכיף בחופשה היה נסיעה על טרקטור. כשהיה מספר על כך לבתו, הגדלה בארצות הברית, היא הייתה מביטה בו במבט משועמם ומזלזל.

יום אחד הכיתה של הילדה ערכה סיור בחווה. צ'אנד ובתו היו מאד נרגשים לקראת הסיור. אלא, אמר, "מה רבה הייתה אכזבתנו, כשהגענו לחווה – והטרקטור שעמד בשדה היה כלי רכב ענק ומפלצתי, אוטונומי – ללא מקומות ישיבה…".

להמחשת הטרנספורמציה הדיגיטלית, הוא הביא לדוגמה את הירידה הדרסטית בעלויות של מונית בניו-יורק, בעקבות כניסת חברות הכלכלה השיתופית – משני מיליון דולר, לרבע מיליון – בתוך שנתיים.

"כל חברה משנה את המודל העסקי שלה בשל המהפכה הדיגיטלית", אמר צ'אנד, "כך, אובר (Uber) החלה כחברת מוניות וכיום עוסקת במכוניות אוטונומיות ובמשלוחים. כך, פורד (Ford) פיתחה ממשק לאפליקציות, SYNC AppLink, לטובת הפיכת כלי הרכב שלה למקושרים בעולם האינטרנט של הדברים, והיא יודעת מה מצב הגלגל והמנוע במכונית ומה מצב העירנות של הנהג.

כך, ג'נרל אלקטריק (GE), התקינה חיישנים על טורבינות ועל להבי המנועים שהיא מספקת למטוסים, כדי לדעת מהו הגובה המיטבי בעת המראות ונחיתות – למניעת מצב של קרח המצטבר על הלהבים. זה נעשה על ידי צמצום ההתנגדות של הרוח בגוף המטוס. הטמעת החיישנים הניבה ללקוחות של GE – חברות התעופה, חיסכון שנתי בדלק של עשרות מיליוני דולרים כל אחת".

הטכנולוגיה תניב יתרון תחרותי

"חברות מסורתיות עוברות מהפך", אמר צ'אנד. "האג'נדה העסקית של ארגונים היא טכנולוגיה. IT הוא זה שיניב את היתרון התחרותי. פורד וג'נרל אלקטריק הבינו שלושה עקרונות מפתח, מה שחלק מהארגונים טרם הפנימו: המיקוד בעסק צריך להיות על IT; גבולות הטכנולוגיה שהיו בעבר כבר אינם קיימים; ושהתוכנה צריכה להיות בתוך ה-DNA הארגוני".

"האופן בו תוכנה מפותחת ומונפקת השתנה", אמר צ'אנד. "בעבר הפיתוח היה ארוך, מקוטע, ונעשה בנפרד. כיום אנו מדברים על פיתוח מתמשך, עם הידוק הקשר בין המפתחים והלקוחות, עם אספקה מהירה של תוצרי פיתוח, עם ריבוי גרסאות ועדכונים עצמאיים".

"היום זה עולם חדש, של פיתוח תוכנה מודולרי, עם מיקרו-שירותים, עם אבני בניין קטנות, של שעות או ימים – ולא חודשים ושנים כבעבר. המשקל הסגולי של התוכנה גדל – בכל מכונית יש 100 מיליון שורות קוד".

עבודה במודל של ענן היברידי

"בחברה הממוזגת Dell-EMC", אמר צ'אנד, "אנו מספקים פלטפורמות לפיתוח תוכנה במהירות וביעילות. אנו נותנים ללקוחות הארגוניים את האפשרות לבחור בין IT בחצר הבית, בדטה סנטר, עם יכולות לבנות ענן פרטי, או יכולות הגירה לעננים ציבוריים, והכי חשוב – עבודה במודל של ענן היברידי. בדרך זו לקוחות יכולים למנף את פיתוח האפליקציות שלהם במהירות, ועל בסיס פיתוח מתמשך והטמעה אג'ילית".

לדבריו, "עבודה בדרך זו תניב לארגונים כפליים יעילות בפיתוח, עם קיצור משמעותי של משך זמן ההגעה לשוק של מוצרים ושירותים".

כיום, אמר צ'אנד, "ארגונים לא עושים פרויקטי Big Data באמת, ואם הם כן עושים, אז מדובר בפרויקטים בודדים, שלא מקיפים את כלל הארגון. על גבי מיזם Pivotal יש לנו יכולת לבנות אגם נתונים, לטובת הוצאת תובנות מושכלות מה-Big Data".

"ככה אנו עולים קומה – מניהול התשתיות בעידן הענן, לקומת פיתוח היישומים המתחייבים לניתוח מהיר של ים הנתונים הנצברים בזמן אמת בארגונים. הדבר מאפשר לארגונים לשפר את חוויית הלקוחות ולהעמיק את הקשר עימם, וכך לשמר נאמנות ולהגדיל מכירות".

החברה הממוזגת, אמר צ'אנד, "מספקת לארגונים היצע IT כולל, החל ממערכות לניהול תשתית המידע ומרכזי נתונים בעידן הדיגיטלי, הכוללות טכנולוגיות מתקדמות לאחסון אחוד, גיבוי, ניהול ואבטחת מידע ומרחב הסייבר, באתר פיזי ובענן, מבית EMC – ועד עשרות שרתים ומכשירי קצה וציוד חדשים מבית דל (Dell)".

"מייקל דל הבין זאת כשהחל להניע את המיזוג, כי הוא הבין שהעתיד טמון בתוכנה. היא המפתח לארבעת העמודים החדשים: טרנספורמציה דיגיטלית, שינוי ה-IT, שינוי סביבת העבודה ובניית מעטפת אבטחת מידע. יש לחבר את כלל רכיבי ה-IT – תקשורת, שרתים, אחסון, פיתוח תוכנה, אבטחת מידע, מערכות משולבות, וענן היברידי – כדי שיעבדו יחדיו וינוהלו ממקום אחד".

"ארגונים נדרשים לנוע קדימה, ובמהירות", סיכם צ'אנד. "עליהם להבין שחידוש ארכיטקטורת ה-IT שלהם הוא לא אפשרות לבחירה – אלא הכרח. רק ניהול כולל, מבוסס תפיסת 'הכל מוגדר תוכנה' – הוא שייתן את היתרון התחרותי, את היכולת לבידול ואת החדשנות הנדרשת לארגונים בעידן החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים