"95% מהמנהלים מקבלים החלטות מבוססות אינטואציה – ולא מידע"

לדברי אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro, "עידן ה-So-Lo-Mo מוביל אותנו לשאלה המרכזית לשנת 2017 בתחום המידע והאנליטיקה: האם הארגונים בישראל ישכילו לעשות שימוש פורה ומועיל בהזדמנויות הדרמטיות שנפתחות בפני כולנו"?

אמיר רסקין, יועץ אסטרטגי למידע ואנליטיקה. צילום: ניב קנטור

"ארגונים שעושים שימוש בניתוחים מתקדמים של מידע וביישומי Big Data, מביאים לשיפורים בביצועים העסקיים שלהם. למרות זאת, 95% מהמנהלים בארגונים מקבלים החלטות אשר מבוססות על אינטואציה – ולא על מידע", כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

רסקין השתתף ברב-שיח שנערך באחרונה לקראת כנס בנושא. הכנס, BI&Big Data 2017, ייערך ביום א', ה-25 ליוני, באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

לדברי רסקין, "השיפורים בביצועים העסקיים של הארגונים שעשו שימוש בניתוח מידע מתקדם, הם שיפורים מדידים: ארגונים שכאלה הניבו שיפור כפול בביצועים הפיננסיים שלהם, לעומת מתחריהם שלא עשו כך; תהליכי קבלת ההחלטות בארגונים אלה היו מהירים פי חמישה לעומת המתחרים; הם השיגו שיפור גדול יותר ברווח, בשיעור של 12%, והשיגו שיפור במכירות בשיעור של 33%".

"אף פעם לא היה קל כל כך להיות מושפעים על ידי נתונים"

"אם המצאת הגלגל הפכה לנקודת המפנה בסיפור האנושי, הדפוס חולל מהפכה נוספת", אמר רסקין. "אם משהו מתקרב בדרמטיות שלו לשני רגעים מוקדמים אלה – הגיע האינטרנט והביא איתו את ה-Big Data. אף פעם בהיסטוריה שלנו לא היה קל כל כך ליצור, לרשום, לנתח ולהיות מושפעים על ידי נתונים".

"איך הגענו לצבור כמויות עצומות של נתונים"? שאל רסקין והשיב: "התשובה לכך היא בגלל שני דברים – המשיכה הקסומה שלנו לנתונים וכמה קל הפך לאסוף נתונים".

לדבריו, "בני האדם תמיד הוקסמו ממידע, אבל כל זה דרש איסוף שכבות ושכבות של נתונים, באופן ידני או ממערכות מחשב מוקדמות, לשאול אנשים שאלות ולציין את התגובות שלהם או מהפעולות הבודדות שנרשמו במחשבים של החברות והארגונים"

כיום, סיכם רסקין, "עידן הנייד-חברתי-מבוסס מיקום (So-Lo-Mo), אשר הגיע עם המכשירים הניידים שלנו, מוביל אותנו לשאלה המרכזית לשנת 2017 בתחום המידע והאנליטיקה: האם החברות העסקיות והארגונים בישראל ישכילו לעשות שימוש פורה ומועיל בהזדמנויות הדרמטיות שנפתחות בפני כולנו"?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים