מעבד ה-M4 – כוכב אירוע ההכרזה של אפל

המעבד החדש כלול בדור הבא של טאבלטי ה-iPad Pro של החברה, שהושק באירוע ● מהם המפרטים הטכניים של המחשב והמעבד? ואילו עוד רכיבים הושקו?

ה-iPad Pro החדש של אפל, עם מעבד ה-M4.

אירוע ההכרזה של אפל, שנערך אמש (ג'), לא הפתיע מצד אחד, ומהצד השני סיפק את הסחורה שכולם ציפו לה: החברה השיקה את הדור הבא של טאבלטי ה-iPad Pro וכן את המעבד החדש, M4, שהוא הראשון בדור הבא של משפחת המעבדים של החברה.

אפשר בהחלט לומר ש-M4 היה כוכב ההכרזה. הוא מיוצר ב-TSMC – איך לא? – באמצעות הדור השני של ליתוגרפיית ה-3 ננו-מטר של היצרנית. זהו מעבד שמציע עד 10 ליבות מחשוב, 4 מהן מוגדרות כליבות ביצועים ו-6 – כליבות יעילות. לצד הליבות הללו, ואולי כדי לקצר את זמן ההגעה לשוק, שילבה אפל 10 ליבות גרפיות, שהוצגו כבר ב-M3. ליבות אלה תומכות, כצפוי, בזיכרון מטמון דינמי, במעקב קרניים באמצעות האצת חומרה ובהצללות מואצות – ואלה תכונות שמגיעות בפעם הראשונה לשוק עם ה-iPad Pro, לאחר שהחברה החליטה לדלג בטאבלט הדגל החדש שלה על ה-M3 ישירות ל-M4.

באפל סיפרו בנוסף כי המעבד מצויד במנוע תצוגה חדש עם תמיכה חזקה ב-OLED, בבהירות וצבעים שמשתנים באופן דינמי ובקצב תצוגה דינמי שיכול לנוע בין 10 ועד ל-120 הרץ. הוא תומך בנוסף בהאצת קידוד AV1 בחומרה, ובמקרה של ה-iPad Pro זו הפעם הראשונה שזה קורה.

יש גם מנוע חישוב עצבי חדש – או, אם תרצו, ליבות בינה מלאכותית. יש 16 ליבות כאלה ב-M4 ולפי החברה, הן יכולות לבצע עד 38 טריליון פעולות בשנייה. לטענת אפל, מדובר בשבב עצבי שחזק הרבה יותר מכל מעבד אחר שמוצע לשוק ה-AI PC. כן מציינים בחברה שהשבב הזה מציע עד פי 60 ביצועי בינה מלאכותית מאשר שבב החישוב העצבי הראשון שהיא שילבה במעבד ה-A11 Bionic שלה – מעבד השוק עבור ה-iPhone 8, שהוכרז ב-2017.

מה עוד מציע ה-iPad Pro החדש?

אפל מציעה את הטאבלט החדש בשני גדלי מסך – 11 ו-13 אינץ', והעובי שלהם עומד על 5.9 מ"מ ו-5.1 מ"מ בלבד, בהתאמה. זאת, מבלי להתפשר על עמידות. המארז מיוצר מאלומיניום קשיח ולפי החברה, כולו ממוחזר. המסך מציע, בפעם הראשונה, את הטכנולוגיה הקניינית, שהחברה מכנה Ultra Retina XDR, והוא מבוסס על פאנל OLED, עם בהירות ממוצעת של 1,000 ניט, שיכולה להגיע עבור תכנים המוצגים ב-HDR עד ל-1,600 ניט.

הגרסה הנוכחית של ה-iPad Pro נוחתת בשוק שנתיים לאחר השקת הרענון הקודם, וכנראה שזו הסיבה שהובילה את החברה לדלג על M3 ישירות אל המעבד החדש שלה. זה אומר שיפור ביצועים של עד פי 1.5 בממוצע לעומת הדור הקודם, וביישומים גרפיים טוענים באפל שהשיפור יכול להיות עד פי ארבעה.

מערכת הצילום מורכבת ממצלמת 12 מגה-פיקסל מאחור ומצלמת רוחב על מקדימה עם חיישן בגודל זהה, שמציעה יעילות יותר גבוהה מאשר בעבר בהיבט של ביצוע שיחות ועידה. בהתאם לדרישות של האיחוד האירופי מגיע ה-iPad Pro החדש עם חיבור USB-C שתומך בטכנולוגיית Thunderbolt 3 וב-USB4, שיכול להעביר נתונים בקצב של עד 40 גיגה-ביט/לשנייה. כמו כן, הוא תומך בתצוגות חיצונית ברזולוציה של עד 6K. יש גם תמיכה ב-eSim וב-WiFi 6E, בהיבט של הקישוריות.

נפח האחסון המינימלי עומד על 256 גיגה-בייט ומגיע עד ל-2 טרה-בייט, מערכת ההפעלה היא עדיין iPadOS 17, עדיין ללא התאמה לדרישות ה-DMA החדשות של האיחוד האירופי.

המחירים ההתחלתיים נותרו זהים לאלה של הדור הקודם: 999 דולר לדגם עם מסך 11 אינץ' ו-1,299 דולר לדגם עם מסך 13 אינץ'. מי שרוצה דגם עם תמיכה במודם סלולרי יצטרך להוסיף עוד 200 דולר.

ה-Apple Pencil המשודרג.

ה-Apple Pencil המשודרג. צילום: יח"צ

ויש עוד

אפל השיקה באירוע גם מקלדת חיצונית חדשה בשם Magic Keyboard, שמיוצרת מאלומיניום. היא כוללת שורת מקשים נוספת לפונקציות, כמו מקלדת של MacBook, ועולה 299 ו-349 דולר, בהתאם לגודל המסך. יש גם כיסוי חדש, שמאפשר זוויות צפייה שונות, ועולה 79 ו-99 דולר – שוב, בהתאם למסך, וגם עט דיגיטלי, Apple Pencil, שעבר שדרוג, מציע תמיכה בפונקציות שונות באמצעות לחיצה על המסגרת, וגם איתור באמצעות שירות Find My. הוא גם מציע אפקט של רטט בעת כתיבה ועולה 79 דולר.

ה-iPad Air החדש.

ה-iPad Air החדש. צילום: יח"צ

עוד השקה שבוצעה באירוע הייתה של שני דגמים מעודכנים של iPad Air, בגדלים של 11 ו-13 אינץ'. אולם, במקרה שלהם מדובר בשדרוג של המעבד מ-M1 ל-M2. המסכים שלהם נותרו LCD ולא שודרגו ל-OLED. הדגמים החדשים זמינים בכמה צבעים עדינים ותומכים ברכיבים החיצוניים החדשים.

בבסיס, שני הדגמים המעודכנים של ה-iPad Air מגיעים עם 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון, ויכולים להגיע עד 1 טרה-בייט. המחיר הבסיסי עומד על 599 דולר ו-799 דולר ומי שרוצה אותם עם מודם סלולרי יצטרך להוסיף 150 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים