וויז נוסקת: גייסה מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד

החברה ממשיכה לבחון רכישות של חברות - אחרי שבחודשים האחרונים רכשה את ראפט וג'ם סקיוריטי, ובסופו של דבר לא רכשה את סנטינל וואן את לייסוורק ● היא הכריזה על 2024 כ-"שנת הקונסולידציה" בסייבר

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה.

וויז דיווחה היום (ג') על סבב גיוס ענק – של מיליארד דולר. השווי של החברה של אסף רפפורט וחבריו – שהולכים ביחד עוד מהשירות הצבאי שלהם ב-8200 ושכבר מכרו חברה למיקרוסופט – עומד על 12 מיליארד.

עם הגיוס הנוכחי, וויז מכפילה, ואף קצת יותר מכך, את סכום הגיוסים שהיא ביצעה עד כה, שעומד כעת על 1.9 מיליארד דולר. הסבב הובל על ידי קרן ההשקעות האמריקנית אנדריסן הורוביץ, וכן הקרנות לייט ספיד ונצ'רס ו-Thrive Capital. בגיוס השתתפו גם הקרנות גריילוק ו-וולינגטון מנג'מנט, וכן המשקיעים הקיימים בחברה.

וויז הוקמה במרץ 2020, בשיא ימי הקורונה, על ידי אסף רפפורט, המנכ"ל, עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים, ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הארבעה הקימו את אדאלום, שכמו וויז, גם היא עסקה בעולמות אבטחת המידע והסייבר, וב-2015 מכרו אותה למיקרוסופט תמורת 320 מיליון דולר. הענקית מרדמונד הקימה על בסיס רכישת אדאלום מרכז מו"פ בישראל, שהפך למיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח – שארבעת המייסדים השתלבו בה ורפפורט מונה למנכ"ל שלה. בהמשך הוא פרש כדי להקים את וויז.

יש לציין ש-וויז הפכה ליוניקורן בתוך תשעה חודשים בלבד, לאחר שבדצמבר 2020 היא הכריזה על גיוס של 100 מיליון דולר. בדרך היא עברה עוד כמה סבבי גיוס, ובפברואר אשתקד, שבו היא הכריזה על גיוס של 300 מיליון דולר, החברה כבר הייתה שווה 10 מיליארד דולר.

תחום העיסוק של וויז הוא אבטחת מידע למחשוב ענן, והפלטפורמה שלה פועלת על גבי כל העננים הבולטים בשוק – של AWS, גוגל קלאוד ומיקרוסופט. היא משתמשת ב-API בלבד, ללא התקנת סוכנים על שרתים – מה שנקרא Agentless. הדבר חוסך לארגונים משאבים ועלויות במעבר לענן ובהתרחבות בו. עוד מציע הפתרון שלה איתור בעיות וחולשות אבטחה, קונפיגורציה והזדהות.

"שנת הקונסולידציה"

וויז צופה כי 2024 תהיה "שנת הקונסולידציה" בתחום אבטחת הסייבר, עקב המעבר של השוק מפיצ'רים לפלטפורמות. היא רכשה עד כה שתי חברות: באפריל האחרון הודיעה החברה על רכישת ג'ם סקיוריטי תמורת 350 מיליון דולר במזומן, כחלק מהרחבת פלטפורמת אבטחת יישומי הענן (CNAPP) שלה, ובדצמבר היא קנתה את הסטארט-אפ ראפט תמורת 80 מיליון דולר.

ל-וויז היו באחרונה שתי כוונות רכישה של חברות שלא עלו יפה: לפני ימים אחדים פורסם כי המגעים לרכישה שלה את לייסוורק האמריקנית לא הבשילו, לפי הדיווחים עקב הסכום שהציעה וויז – בין 150 ל-200 מיליון דולר, ובאוגוסט האחרון פורסם בבלומברג כי היא מתעניינת ברכישת סנטינל וואן. זה לא קרה ומנכ"ל סנטינל, תומר ויינגרטן, אף שלל זאת.

כך או כך, החברה ממשיכה לבחון רכישות, ובהודעתה נמסר כי "סבב הגיוס הנוכחי ישמש את וויז להמשך איתור חברות טכנולוגיה מצוינות לטובת מיזוגים ורכישות עתידיים, לצד גיוס טאלנטים ופיתוח מוצרים חדשים". החברה הציבה יעד של מיליארד דולר מכירות (ARR) לקראת הנפקה בוול סטריט. וויז הציגה היקף מכירות ARR של 100 מיליון דולר שנה וחצי בלבד לאחר הקמתה – נתון שיא בתעשיית התוכנה, ובסוף השנה שעברה הגיע הנתון ל-350 מיליון. 40% מחברות הפורצ'ן 100 נמנות על לקוחותיה והיא הייתה חברת אבטחת הענן הראשונה ברשימת ה-Forbes Cloud 100.

רפפורט אמר כי "המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו, ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה שלנו. סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן, וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה שבהם הם משתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים