רכישה ראשונה ל-וויז: קונה את ראפט הישראלית בעשרות מיליונים

ארבע שנים לאחר הקמתה, אחת מחברות אבטחת הסייבר הבולטות בישראל קונה את ראפט, שפיתחה פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים ● מטרת הרכישה: לתמוך בקהילת המפתחים שמשתמשים בפתרון של וויז

רעב. אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז.

יוניקורן הסייבר הישראלי וויז מבצע רכישה ראשונה של חברה מאז שהוקם בראשית 2020: החברה הודיעה היום (ב') כי היא קונה את ראפט (Raftt), שפיתחה פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים, תמורת עשרות מיליוני דולרים.

כמו וויז, גם ראפט נוסדה ב-2020, והיא גייסה חמישה מיליון דולר בסבב בהובלת קרן אלף – אחת הקרנות הבולטות בתעשיית ההון-סיכון בארץ. מייסד החברה הוא רועי ירחי, והוא גם המנכ"ל שלה.

בראפט אומרים כי פלטפורמת הענן שלה מיועדת ליצירה ולשיתוף של סביבות פיתוח קלות לשימוש, שמשפרות את שיתוף הפעולה בין מפתחים ומחלקות שונות בארגון, ומתאימות את תשתיות ה-DevOps לצרכי המפתחים.

מימין: רועי ירחי, מייסד ומנכ"ל ראפט; וגל סרף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה.

מימין: רועי ירחי, מייסד ומנכ"ל ראפט; וגל סרף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. צילום: תום חוליגנוב

וויז היא חברת אבטחת סייבר בענן, שנוסדה על ידי ארבעה יוצאי 8200 – אסף רפפורט, המנכ"ל, ינון קוסטיקה, רועי רזניק ועמי לוטבק. הארבעה יסדו במשותף גם את אדאלום, שנמכרה למיקרוסופט תמורת יותר מ-300 מיליון דולר. וויז הפכה ליוניקורן מספר חודשים בלבד לאחר הקמתה, ואחרי שנה וחצי בלבד עמד שוויה על שישה מיליארד דולר – הישג נדיר בעולם הסטארט-אפ, בישראל אבל גם במבט גלובלי. בפברואר האחרון היא גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד. בחודש אוגוסט פורסם כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת חברת אבטחת סייבר ישראלית גדולה אחרת – סנטינל וואן. אולם, מיד לאחר הפרסום המגעים עלו על שרטון, וסנטינל הפסיקה את שיתוף הפעולה שלה עם וויז.

יש לציין ש-וויז רוכשת את ראפט על רקע העובדה שיותר ממחצית ממשתמשי פלטפורמת אבטחת היישומים בענן (CNAPP) שלה, שמעניקה שירותים ליותר מ-40% מחברות הפורצ'ן 100, הם דווקא מפתחים – ולא אנשי אבטחת מידע. הצוות של ראפט יצטרף כולו ל-וויז, ובחברת החד קרן מבטיחים כי הרכישה תאפשר לשפר את חוויית המשתמש של צוותי פיתוח במוצר שלה, ותאפשר לאנשי אבטחה ופיתוח לייעל את תהליכי הפיתוח ולבנות בצורה מאובטחת, לאורך כל מחזור החיים של פיתוח התוכנה.

"המטרה: לקדם פיתוח מאובטח בענן, ולמנוע בעיות מבעוד מועד"

ירחי ציין כי "ההצעה להיות חלק מ-וויז היא הזדמנות שלא יכולנו לוותר עליה. כשהקמנו את ראפט, בנינו פתרון למען ציבור המפתחים, וכעת אנחנו נרגשים להיכנס לתחום הסייבר ולהצטרף לחברה שמשנה את פני אבטחת הענן".

לדברי רפפורט, "המנוע שמוביל את וויז מאז ומעולם הוא הטאלנטים שלנו – ואנחנו שמחים לצרף אלינו את הצוות המוכשר של ראפט. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לארגונים לנהל סיכונים בענן משלב הפיתוח ועד להרצה, ועוזרת לנקוט בפעולות פשוטות ומהירות כדי לצמצם את הפערים בין צוותי האבטחה לאנשי הפיתוח. ההצטרפות של ראפט תסייע לנו במאמצים לקדם פיתוח מאובטח בענן, ולמנוע בעיות אבטחה ופיתוח מבעוד מועד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים