Wiz גייסה לפי שווי של 10 מיליארד דולר; הכסף לא יישאר בישראל

החברה גייסה 300 מיליון דולר, שיושמו בבנקים בחו"ל - לאור החלטת החברה להוציא את הכספים שלה מישראל, עקב התוכנית המשפטית של הממשלה ● מדובר בסבב גיוס שלישי של החברה

רעב. אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז.

חברת הסייבר Wiz של אסף רפפורט הודיעה היום (ב') כי היא גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד – מה שלדבריה עושה אותה יוניקורן הסייבר הגדול בעולם. החברה, שהיא בין מובילות המאבק של ההיי-טק נגד התוכנית המשפטית של הממשלה, תשים את הכסף בבנקים מחוץ לישראל.

Wiz הוקמה במרץ 2020 על ידי רפפורט, המנכ"ל; עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים; ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הצוות כולו עובד יחד יותר מ-20 שנים, בין היתר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, שאותה הם הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר. מאז הקמתה לפני שלוש שנים גייסה Wiz סכום כולל של 900 מיליון דולר, שהביאו אותה לשווי של 10 מיליארד דולר. המשקיעים העיקריים בסבב הנוכחי היו הקרנות לייטספיד וגרינאוקס, שהובילו אותו לצד המשקיעים הקיימים בחברה, בהם הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האיש העשיר בעולם; האוורד שולץ, המייסד של סטארבאקס; ויזמים בולטים נוספים.

הטכנולוגיה של Wiz מאפשרת לצוותי אבטחה ופיתוח לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות. היא סורקת את סביבת הענן, על השכבות השונות שבה, על ידי התממשקות פשוטה ב-API. כך מתבצע ניתוח עומק של המשאבים בענן, כולל מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. Wiz משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר בענן על ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם.

בשנה האחרונה Wiz הרחיבה את פלטפורמת הגנת הענן שלה לתחומים נוספים, כולל אבטחת סביבות קונטיינרים וקוברנטיס, פתרון DSPM להגנה על מידע רגיש בענן ופתרון CDR, שעוזר לארגונים עם זיהוי ומניעת תקיפות בקלאוד. הפלטפורמה של Wiz מאפשרת לחברות קונסולידציה מלאה יותר של אבטחת הענן לתוך כלי אחד.

הטכנולוגיה של Wiz מותקנת ביותר מ- 35% מחברות פורצ'ן 100 ועל לקוחותיה נמנים מורגן סטנלי, קולגייט, סלאק, סיילספורס, BMW ועוד. החברה מעסיקה 650 עובדים, מתוכם כ-150 בישראל, והיא צפויה להמשיך ולגייס עובדים, כולל בארץ. יש לה משרדים בארצות הברית – בניו יורק ובדנוור, והיא מתכננת לפתוח משרדים חדשים בוושינגטון, אוסטין ודאלאס.

"האקו-סיסטם בישראל עומד בפני סכנה קיומית"

רפפורט אמר כי "אנחנו גאים מאוד בשיעור הצמיחה שלנו בכל הקשור למספר הלקוחות, למכירות ולעלייה בשווי החברה, במיוחד על רקע תנאי השוק הקשיים בהם מצוי ההיי טק הגלובלי. המוצר של Wiz הוכיח שהוא מהווה פלטפורמה שמשרתת ארגונים בתחום אבטחת הענן, ומאפשרת להם לאחד מספר מערכות שונות- החל מהערכת חולשות, דרך הגנה על מידע ועד לניתוח הרשאות מתקדם, גם עבור צוותי אבטחה וגם עבור צוותי הפיתוח. Wiz ממשיכה לצמוח גלובלית ומוכרת למגוון ארגונים מתעשיות שונות".

יש לציין ש-Wiz ומייסדיה הם משתתפים בולטים בהפגנות נגד התוכנית המשפטית של הממשלה, והיא החליטה, בעקבות אותה תוכנית, להעביר את רוב הכספים שלה לחו"ל – להוציא תשלומים של הוצאות שוטפות, כגון שכר ושכר דירה בישראל. רפפורט אמר בעבר לאנשים ומחשבים כי "אי אפשר לקיים כלכלה חזקה ותעשיית היי-טק חזקה בלי בית משפט חזק ובלי מדינה דמוקרטית. ראינו מה קרה במדינות כמו פולין, הונגריה ורוסיה, איך התהליכים שקרו בהן הרחיקו משקיעים ופגעו בזכות הקניין – ועל זה אנחנו נלחמים. בסופו של דבר, ההיי-טק הוא אמנם רק 10% מהעובדים, אבל אחראי על 25% מהמיסים שגובה המדינה ועל יותר מ-50% מהיצוא".

היום אמר רפפורט כי "אנחנו משתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ביממה האחרונה ומודאגים מההידרדרות הביטחונית המהירה בשני הצדדים".

"לצערנו", הוסיף, "לאור ההפיכה המשטרית, הכסף שגייסנו לא ייכנס לישראל. החשש הגדול שלנו לגבי ההיי-טק הישראלי הוא לא רק בכספים שיוצאים מישראל, אלא גם בכספים הרבים שכבר לא ייכנסו לארץ. אני שומע מכל עבר קולות של משקיעים מודאגים, של יזמים שמוציאים בחשאי כסף מהארץ ושל עובדים שמפחדים לעתידם בישראל".

"Wiz הצליחה עד היום בזכות אקו-סיסטם מדהים שקיים בישראל, אבל הוא עומד כרגע בפני סכנה קיומית. אני מאמין ומקווה שקולות הכאב העולים מכל חלקי העם יביאו את הממשלה להתמקד באירועים הביטחוניים, לעצור את מהלכי החקיקה ולחתור לפשרה אמיתית, שמקובלת על כל הצדדים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    אני מקווה שהחברה תיסגר פה בישראל ,אתם גרגיר בערמת חול.כשהרפומה תסתיים כנראה שלא נשמע עליכם יותר

  2. 123 המקורי

    כאשר היתה ההתנתקות, או הסכם אוסולו, או אפילו מלחמת לבנון השנייה שנוהלה על ידי אולמרט המושחת ורמטכ"ל שדאג למניות שלו.... כאשר קרו אירועים אלו, ראיתם משהו שהוציא כספים מישראל או בחר לא לשרת בצבא? במילה אחת בושה!!

  3. גדי

    החלטה פוליטית ללא כל בסיס עובדתי. או אולי רק תירוץ מדוע חברה ישראלית משקיעה את כספיה בחו"ל.

  4. Wizzzz

    אקו-סיסטם רק לטובתכם... רדו ממגדל השן וממצג השואה...

  5. משה

    בעזרת השם החששות יתבדו. הרפורמה תעבור ותיטיב עם האקלים הכלכלי בישראל. חפשו הלכות אפרופים בגוגל ותבינו למה החברות ה "ישראליות", כולל אלו שמצהירות על התנגדותן לרפורמה, מעדיפות לדון משפטית בחוזים על פי חוקי מדינות אחרות

אירועים קרובים