עכשיו זה רשמי: וויז רוכשת את ג'ם סקיוריטי הישראלית

הנרכשת מציעה יכולות זיהוי ותגובה בזמן אמת למתקפות בענן ● העסקה בוצעה תמורת 350 מיליון ד' במזומן ● זאת הרכישה השנייה ש-וויז מבצעת מאז הקמתה ב-2020 - בדצמבר האחרון היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי ראפט

מימין לשמאל: מייסדי ג'ם סקיוריטי. אריה זילברשטיין, המנכ"ל, אופיר ברוקנר, סמנכ"ל המוצר ו-רון קוניגסברג, ה-CTO.

במחצית מרץ דיווחנו באנשים ומחשבים, כי וויז (Wiz) רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי ג'ם סקיוריטי (Gem Security), תמורת 350 מיליון דולר במזומן. היום (ד') הודיעה וויז באופן רשמי על הרכישה, השנייה שהיא עורכת.

הנרכשת מציעה יכולות זיהוי ותגובה בזמן אמת למתקפות בענן – CDR (ר"ת Cloud Detection and Response) – המאפשרות לארגונים וצוותי ניטור ובקרה (SOC) לקצר משמעותית את משך התגובה בעת מתקפה על תשתיות הענן.

וויז נוסדה ב-2022 – שווה כבר כ-10 מיליארד דולר

וויז, הפועלת בתחום אבטחת הענן, פיתחה פלטפורמת CNAPP (ר"ת Cloud Native Application Protection Platform). שווייה נאמד כיום בכ-10 מיליארד דולר, והיא גייסה עד כה כ-900 מיליון דולר, עם מכירות שעמדו על 350 מיליון דולר. 40 מארגוני ה-Fortune 100 הם לקוחותיה. וויז הציבה לעצמה יעד מכירות של מיליארד דולר, לפני הנפקה עתידית בוול סטריט.

"החברה", נמסר, "שואפת להמשיך ולהרחיב את הפלטפורמה שלה, ברקע הביקוש הגובר לפתרונות אבטחת ענן מוכללים, לעומת עשרות מוצרי אבטחה שלא מתקשרים זה עם זה ומקשים על ניהול מערך האבטחה".

הרכישה של ג'ם תאפשר ל-וויז להרחיב את היכולות לזהות איומים על גבי הענן בזמן אמת, בכל שלבי הפיתוח והייצור, ולעזור לארגונים לקצר משמעותית את זמן התגובה אליהם.

המייסדים של ג'ם: יוצאי 8200

ג'ם סקיוריטי הוקמה ב-2022 על ידי אריה זילברשטיין, מנכ"ל החברה, רון קוניגסברג, ה-CTO, ואופיר ברוקנר, סמנכ"ל המוצר. מייסדי החברה הם בעלי ניסיון רב בתחום הסייבר, הכירו ועבדו יחד במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200; זילברשטיין וברוקנר עבדו ב-סיגניה, הפועלת בתחום ה-Incident Response (ניהול ותגובה לאירועי סייבר) וזו נמכרה לקרן Temasek. קוניגסברג היה ארכיטקט ראשי ב-Singular.

מאז הקמתה, ג'ם גייסה 34 מיליון דולר מקרן הסייבר של Team8, קרן Notable Capital (לשעבר GGV Capital) וכן קרנות IBM Ventures, Cisco Investments, וקבוצת מנהלי אבטחת המידע Silicon Valley CISO Investment. לאחר הרכישה, עובדי ג'ם ייקלטו ב-Wiz ומייסדיה יצטרפו להנהלה של הרוכשת.

זו, כאמור,הרכישה השנייה של וויז מאז הוקמה ב-2020. בדצמבר האחרון היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי ראפט (Raftt) – שפיתח פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים – תמורת עשרות מיליוני דולרים.

אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז.

אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז. צילום: עומר הכהן

"עם ג'ם, נבנה יחד את פלטפורמת אבטחת הענן המובילה בשוק"

לדברי אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז, "המעבר המואץ לענן, לצד הגידול המהיר בשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, מציף את הצורך בפלטפורמות רחבות, שנבנו במחשבה על הענן ונותנות מענה מקיף לצרכי האבטחה המשתנים. ג'ם בנו פתרון לזיהוי איומים בענן ולתגובה אליהם, שמציב סטנדרט חדש בתעשייה. הרכישה תאפשר לנו לספק פתרון אפקטיבי, דרכו צוותי ניטור והגנת סייבר יכולים להגיב לאיומים המשתנים במהירות. עם ג'ם, נבנה יחד את פלטפורמת אבטחת הענן המובילה בשוק".

זילברשטיין ציין כי "הבאנו גישה חדשנית לצוותי ניטור ותגובה בעידן תשתיות הענן. הפלטפורמה שבנינו מאפשרת לצוותים להיות מהירים וחכמים יותר בעת זיהוי ותגובה לאירוע תקיפה. עם וויז נעניק ערך משמעותי ליותר ארגונים ברחבי העולם".

הסייבר הישראלי – בתנועה מתמדת

ככלל, הסייבר הישראלי נמצא בתנועה מתמדת – ענקית הגנת הסייבר פאלו אלטו (Palo Alto Networks), שהקים ניר צוק, רכשה בסוף 2023 את דיג סקיוריטי (Dig) הישראלית, תמורת 315 מיליון דולר, וכן רכשה את טאלון סייבר סקיוריטי (Talon) תמורת יותר מ-600 מיליון דולר. בסך הכל השקיעה פאלו אלטו ברכישות של חברות בישראל כשלושה מיליארדי דולרים.

באוגוסט האחרון נערך עוד אקזיט כל ישראלי, כאשר צ'ק פוינט רכשה את חברת אבטחת הענן הישראלית פרימיטר 81 (Perimeter 81) תמורת 490 מיליון דולר.

במרץ השנה ענקית הסייבר האמריקנית קראוד סטרייק (Crowdstrike) רכשה את פלואו (Flow) הישראלית בכ-200 מיליון דולר.

הרכישה הנוכחית היא אחת מעסקאות הרכישה הגדולות בהן חברת הזנק ישראלית רוכשת סטארט-אפ ישראלי: ב-2021 קלארוטי קנתה את מדיגייט (Medigate) ב-400 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים