אקזיט כחולבן: וויז רוכשת את ג'ם סקיוריטי ב-350 מיליון דולר

עולם הסייבר מבעבע – עוד אחת מהרכישות הגדולות של חברת הזנק ישראלית, הרוכשת חברת הזנק ישראלית ● הרכישה - במזומן בלבד

רעב. אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז.

שוק הסייבר הישראלי ממשיך לבעבע: וויז (Wiz), שהקים אסף רפפורט, רכשה את ג'ם סקיוריטי (Gem Security) תמורת 350 מיליון דולר, בעסקת מזומן בלבד. זוהי הרכישה השנייה שעורכת וויז.

ג'ם סקיוריטי הוקמה ב-2022 כחלק מ-Team8 על ידי יוצאי יחידת 8200. המערכת שפיתחה נועדה לטפל בתחום אבטחת הענן: היא מזהה את איומי הסייבר אשר עלולים לפגוע בארגון ומספקת המלצות לפעולות תגובה כנגד אירועים אלה. את חברת ההזנק הצעירה הקימו אריה זילברשטיין המנכ"ל, רון קוניגסברג, ה-CTO, ואופיר ברוקנר, ה-CPO.

המערכת מתממשקת לענקיות הענן הציבורי, אמזון ווב סרביסז, גוגל קלאוד ואז'ור של מיקרוסופט – ומספקת תמונת מצב של אבטחת מערכות הארגון הנמצאות בעננים, וכן מה מידת הסיכוי למתקפה. המערכת מנתחת את פעילויות שחקני האיום – ומספקת תובנות על טקטיקות, טכניקות ודפוסי תקיפה (TTP), תוך תעדוף האיומים וסינון התרעות שווא. הטכנולוגיה של הנרכשת, הפועלת בעולם אבטחת הענן, תשולב בפלטפורמה של וויז. כלל עובדי ג'ם סקיורטי, כ-70 בישראל ובארה"ב – יעברו לעבוד אצל הרוכשת. מאז הקמתה, לפני כשנתיים, הנרכשת גייסה יותר מ-30 מיליון דולר.

מזרים הרבה כסף ועסקאות. סייבר ישראלי.

מזרים הרבה כסף ועסקאות. סייבר ישראלי. צילום: שאטרסטוק

חד קרן בסייבר שממשיך לגייס ולהתרחב והסייבר המקומי רותח

קופת המזומנים של וויז, לדבריה, עומדת על 900 מיליון דולר ולה הכנסות שנתיות של 350 מיליון. באחרונה דווח כי חד-הקרן בסייבר מנסה להביא לגיוס של עוד 800 מיליון ד', לפי שווי של יותר מ-10 מיליארד ד'.

וויז, רק בת ארבע שנים, הגיעה למעמד של יוניקורן ב-2021, והייתה לחברה שהגיעה הכי מהר בעולם לשווי של מיליארד דולר. בפברואר לפני שנה וויז גייסה סכום של 300 מיליון דולר, לפי שווי של כ-10 מיליארד ד'. לפי וויז, יותר מ-40 חברות Fortune 100 הם לקוחותיה. בדצמבר האחרון וויז רכשה את ראפט (Raftt) הישראלית בעשרות מיליוני דולרים.

ככלל, הסייבר הישראלי נמצא בתנועה מתמדת – ענקית הגנת הסייבר פאלו אלטו (Palo Alto Networks), שהקים ניר צוק, רכשה בסוף 2023 את דיג סקיוריטי (Dig) הישראלית, תמורת 315 מיליון ד' וכן רכשה את טאלון סייבר סקיוריטי (Talon) תמורת יותר מ-600 מיליון דולר. בסך הכל השקיעה פאלו אלטו ברכישות של חברות בישראל כשלושה מיליארדי דולרים.

באוגוסט האחרון נערך עוד אקזיט כל ישראלי, כאשר צ'ק פוינט רכשה את חברת אבטחת הענן הישראלית פרימיטר 81 (Perimeter 81) תמורת 490 מיליון דולר. 

לפני ימים אחדים ענקית הסייבר האמריקאית קראוד סטרייק (Crowdstrike) רכשה את פלואו (Flow) הישראלית בכ-200 מיליון דולרים.

הרכישה הנוכחית היא אחת מעסקאות הרכישה הגדולות בהן חברת הזנק ישראלית רוכשת סטארט-אפ ישראלי: ב-2021 קלארוטי קנתה את Medigate ב-400 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים