אקזיט: קראוד סטרייק קונה את פלואו סקיוריטי ב-200 מיליון דולר

הנרכשת מתל אביב פיתחה פלטפורמה שמסווגת אוטומטית את כלל נתוני הארגון הפזורים, לרבות אחסון חיצוני ובעננים - ומיפוי האיומים העלולים להשפיע על המידע הארגוני, כולל דרכי מענה ותגובות

רוכשת. קראוד סטרייק

שוק הסייבר הישראלי ממשיך לבעבע: אמש (ג') נודע כי קראוד סטרייק רוכשת את פלואו סקיוריטי הישראלית, בעסקה בהיקף של 200 מיליון דולר, במזומן.

פלואו סקיוריטי הוקמה ב-2021 על ידי ג'ונתן רויזין, המשמש מנכ"ל החברה, ורום אשכנזי, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. היא פיתחה פלטפורמה המאפשרת "ניתוח תוך כדי ריצה": כך, היא מבצעת סיווג אוטומטי של כלל נתוני הארגון הפזורים, לרבות אחסון חיצוני ובעננים – ומיפוי האיומים העלולים להשפיע על המידע הארגוני, כולל דרכי מענה ותגובות. הפלטפורמה של החברה סורקת את מאגרי המידע של הארגונים ומנתחת אותם. באופן זה, היא מספקת נראות וסטטוס של כלל הנתונים, ומעניקה לצוותי האבטחה כלים על מצב הנתונים, מידת האבטחה שלהם ועוד – עם המלצות לפעולות שיש לבצע כדי לפעול נגד האיומים. כך היא עונה לשינוי שעברו הנתונים בחלוף השנים, לעומת העבר, אז הם היו מאוחסנים בעיקרם בבסיסי נתונים ב-"קרקע", בדאטה סנטר הארגוני. ייחודה של הפלטפורמה שפיתחה פלואו הוא בכך שהסריקה שהיא עורכת איננה סטטית, והיא מנתחת את המידע העובר בין מערכות ויישומי הארגון השונים בזמן אמת. היא תשולב בפלטפורמת הגנת הענן של קראוד סטרייק.

הנרכשת גייסה 13 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, בהם השתתפו, בין השאר, אודי מוקדי, המייסד ומי שהיה המנכ"ל של סייבר ארק, וסלביק מרקוביץ', לשעבר מנכ"ל דמיסטו. החברה מונה כ-30 עובדים, רובם במרכז הפיתוח שלה בתל אביב.

לפי קראוד סטרייק, "הוספת ההיצע של פלואו לזה שלנו תניב אבטחת ענן מודרנית, עם הגנה מקיפה על נתונים בזמן אמת. ההגנה משתרעת מנקודות הקצה ועד הענן, ומספקת פלטפורמת הגנת נתונים בענן – גם נתונים במצב מנוחה וגם בתנועה. המידע הקריטי ביותר של כל ארגון נשאר היעד העיקרי של היריב. לכן, נדרשת פלטפורמת אבטחה מאוחדת, שמגנה על נתונים בכל מצב – כשהם זורמים בענן, בקרקע וביישומים. אתנו ועם פלואו, לקוחות ארגוניים יקבלו נראות על זרימות נתונים קריטיים בענן, תובנות לגבי האופן שבו הנתונים מקיימים אינטראקציה עם יישומים, ויכולת לזהות מתי דאטה רגישה נמצאת בסיכון, או דולפת".

ג'ורג' קורץ, מייסד-שותף ומנכ"ל קראוד סטרייק, אמר כי "נולדנו בענן והיינו חלוצים בתחום אבטחת הסייבר בענן. עם רכישת פלואו, אנחנו מחזקים את מעמדנו בתחום זה".

רכישות קודמות בישראל

קראוד סטרייק נסחרת לפי שווי שוק של יותר מ-70 מיליארד דולר. היא קמה ב-2011 והונפקה ב-2019 לפי שווי של שבעה מיליארד דולר. כלומר, היא הכפילה את שוויה פי 10 בחמש שנים בלבד. החברה מונה יותר מ-1,600 עובדים ועל לקוחותיה נמנים, בין השאר, גולדמן זאקס, MIT ו-AWS. הסניף הישראלי שלה נפתח בינואר 2020, מעט לפני הקורונה, ובראשו עומד כפיר בירנבוים, לשעבר מנכ"ל סימנטק ישראל. בעבר, קראוד סטרייק השקיעה, דרך קרן שבבעלותה, בסולט סקיוריטי הישראלית.

פלואו סקיוריטי היא עוד אחת ברשימת החברות שקראוד סטרייק רכשה בישראל. בספטמבר האחרון היא קנתה את ביוניק תמורת מאות מיליוני דולרים. ביוניק פיתחה פלטפורמת אבטחה שמעניקה לארגונים יכולת ניהול של האפליקציות הארגוניות שלהם. זאת, על מנת לענות למתח ולפער בין אנשי האבטחה, האמונים על הגנת הסייבר, והמפתחים, שרוצים להגיע לשוק מהר, עם כמה שיותר שירותים. הפלטפורמה של ביוניק מנטרת את כלל היישומים של הלקוח הארגוני, משלב הפיתוח ועד להגעתם לייצור, לאורך כל מחזור חיי האפליקציות, ומתריעה האם הן עומדות בתקנות האבטחה ובמדיניות האבטחה הארגונית, ומהי רמת הפגיעות שלהן.

בספטמבר 2022 רכשה קראוד סטרייק את הסטארט-אפ הישראלי רפוזיפיי, תמורת סכום שלא פורסם, אך הוערך בעשרות מיליוני דולרים. המנטליסט המפורסם ליאור סושרד היה בין המשקיעים ברפוזיפיי, שפיתחה פלטפורמה לניהול משטחי תקיפה חיצוניים. המערכת סורקת את האינטרנט, מחפשת נכסים חשופים של הארגון ומנסה לנטרל אותם לפני שהתוקפים יעשו זאת.

ב-2020 קנתה החברה את פרימפט סקיוריטי – חברה אמריקנית-ישראלית, שהחזיקה במרכז פיתוח ברמת גן. היקף הרכישה עמד על 96 מיליון דולר. פרימפט סקיוריטי נוסדה ב-2014 על ידי רומן בלכמן ואג'יט סאנצ'טי, שמשמש כמנכ"ל שלה. החברה מציעה פלטפורמה להגנה על מערכות מחשוב ארגוניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים