אקזיט ראשון לתשפ"ד: קראודסטרייק רוכשת את ביוניק במאות מילונים

ביוניק פיתחה פלטפורמת אבטחה שמעניקה לארגונים יכולת ניהול של האפליקציות הארגוניות שלהם, על ידי גישור על הפער שבין אנשי האבטחה למפתחים

רוכשת. קראוד סטרייק

אקזיט ראשון בכלל, ובתחום הסייבר בפרט, לשנה העברית החדשה: קראודסטרייק רוכשת את ביוניק הישראלית. היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות מילוני דולרים.

ביוניק הוקמה ב-2019 על ידי עידן ניניו, המשמש מנכ"ל החברה, ואייל ממו, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה – שניהם בתחילת שנות ה-30 לחייהם. השניים שירתו בצבא ביחידות טכנולוגיות. החברה מונה עשרות עובדים, יש לה משרדים בפאלו אלטו ובתל אביב, והיא גייסה עד היום כ-80 מיליון דולר. על המשקיעים בה נמנים גילי רענן, מייסד סייברסטארס, כמו גם בכירים לשעבר בסימנטק, ברקליס וגולדמן זאקס, וקרן ההשקעות האמריקנית באטרי ונצ'רס.

החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמת אבטחה שמעניקה לארגונים יכולת ניהול של האפליקציות הארגוניות שלהם. זאת, על מנת לענות למתח ולפער בין אנשי האבטחה, האמונים על הגנת סייבר, והמפתחים, שרוצים להגיע לשוק מהר, עם כמה שיותר שירותים. כך, הפלטפורמה של ביוניק מנטרת את כלל היישומים של הלקוח הארגוני, משלב הפיתוח ועד הגעתו לייצור, לאורך כל מחזור חיי האפליקציות, ומתריעה האם הן עומדות בתקנות האבטחה, מדיניות האבטחה הארגונית ורמת הפגיעות שלהן.

קראוד סטרייק: רכישה שנייה של חברה ישראלית בשנה

קראוד סטרייק נסחרת לפי שווי שוק של 35.4 מיליארד דולר. היא קמה ב-2011 והונפקה ב-2019 לפי שווי של שבעה מיליארד דולר. החברה מונה יותר מ-1,600 עובדים ועל לקוחותיה נמנים גולדמן זאקס, MIT ו-AWS.

בספטמבר האחרון רכשה קראוד סטרייק את הסטארט-אפ הישראלי ריפוסיפיי, תמורת סכום שלא פורסם, אך הוערך בעשרות מיליוני דולרים. המנטליסט המפורסם ליאור סושרד היה בין המשקיעים בריפוסיפיי, שפיתחה פלטפורמה לניהול משטחי תקיפה חיצוניים, שסורקת את האינטרנט ומחפשת נכסים חשופים של הארגון – ומנסה לנטרל אותם בטרם יעשו זאת התוקפים.

ב-2020 קנתה החברה את פרימפט סקיוריטי – חברה אמריקנית-ישראלית, שהחזיקה במרכז פיתוח ברמת גן. היקף הרכישה עמד על 96 מיליון דולר. פרימפט סקיוריטי נוסדה ב-2014 על ידי רומן בלכמן ואג'יט סאנצ'טי, שמשמש כמנכ"ל שלה. החברה מציעה פלטפורמה להגנה על מערכות מחשוב ארגוניות.

בינואר 2020, מעט לפני הקורונה, נפתח הסניף הישראלי של קראוד סטרייק, שבראשו עומד כפיר בירנבוים, לשעבר מנכ"ל סימנטק ישראל.

בעבר, קראוד סטרייק השקיעה, דרך קרן שבבעלותה, בסולט סקיוריטי הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים