אקזיט ענק כל-ישראלי: קלארוטי רוכשת את מדיגייט ב-400 מיליון דולר

קלארוטי השלימה סבב גיוס חמישי, בהובלת סופטבנק ● יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר ומנהל פעילות ההשקעות של סופטבנק בישראל - מצטרף לדירקטוריון קלארוטי ● יניב ורדי, מנכ''ל קלארוטי: "אבן הדרך הבאה שלנו היא הנפקה"

מייסדי מדיגיייט. מימין: איתי קרישנבאום, יונתן לנגר ופיני פנחסוב.

קלארוטי (Claroty), חברת הסייבר הישראלית, רכשה את מדיגייט (Medigate) – הישראלית אף היא, הפועלת בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות עבור בתי חולים. היקף הרכישה עומד על 400 מיליון דולר, רובו במזומן, והשאר במניות.

ההודעה על הרכישה באה במסגרת סגירת סבב גיוס E בסכום זהה. הסבב הנוכחי מביא את סך הגיוסים של קלארוטי ל-635 מיליון דולר, מה שהופך אותה לחברת אבטחת הסייבר שגייסה את סכום הכסף הגדול ביותר במגזרי התעשייה, הבריאות וה-IoT הארגוני.

מדיגייט הוקמה ב-2017, על ידי שלושה: פיני פנחסוב, סמנכ"ל מוצרים; יונתן לנגר, המנכ"ל; ואיתי קרישנבאום, סמנכ"ל המו"פ. היא יושבת בתל אביב וגייסה מאז הקמתה 50 מיליון דולר. מדיגייט פיתחה פלטפורמה לאבטחת מכשור רפואי וניהול נכסים, המאפשרת לספק טיפול מאובטח ומקושר. לנרכשת יש כ-150 עובדים, ולה יותר מאלף לקוחות, ארגוני בריאות. היא מגנה על יותר ממיליון מכשירים רפואיים ו-10 מיליון רכיבי IoT. החברה זכתה ביותר מ-40 פרסי תעשייה, הוכרזה כמובילה בתחומה לפי פורסטר ונמנתה ברשימת 20 הסטארט-אפים המובילים של פורבס (Forbes) ש"כדאי לעקוב אחריהם בתחום ה-IoT".

את הסבב הובילו במשותף SoftBank Vision Fund 2, המשקיעה בקלארוטי לראשונה, והמשקיעים הקיימים Bessemer Venture Partners ושניידר אלקטריק. משקיעים קיימים של קלארוטי, כולל Team8, ISTARI (פלטפורמת אבטחת סייבר גלובלית שהקימה Temasek), ו-Standard Investments (לשעבר North 40) השתתפו אף הם בסבב הגיוס.

בעקבות ההשקעה, יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, מנהל פעילות ההשקעות של סופטבנק בישראל, הצטרף לדירקטוריון של קלארוטי.

יניב ורדי, מנכ''ל קלארוטי.

יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי. צילום: קרן מזור

"הגנה לא יכולה להיות רק על מצלמות חכמות, או מדפסות"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ורדי, מנכ"ל קלארוטי, כי "החזון שלנו הוא לאבטח את כל המערכות הפיזיות המחוברות לרשת – במגזרי התעשייה, הבריאות ובסביבות ארגוניות – האינטרנט המורחב של הדברים

 (the Extended Internet of Things – XioT). לכלל הארגונים בעולמות אלה יש מגוון רכיבי IoT  – בתעשיה אלה בקרים ורובוטים, למשל, וברפואה, MRI. כשהאקרים תוקפים מחשב או טלפון וגונבים מידע, זה לא טוב. אבל חמור יותר זה כשחולה בבית חולים בגרמניה מתה בשל מתקפת סייבר. אנחנו מגינים על אנשים ועל חייהם".

לדבריו, "הגנה לא יכולה להיות רק על רכיבי אינטרנט של הדברים – מצלמות חכמות, או מדפסות. נדרשת מערכת אחת, מוכללת, העונה לכלל צורכי האבטחה והגנת הפרטיות, המגנה על כל המכשירים המחוברים, עם נראות, זיהוי, ומיפוי הרשת – כדי לדעת מה יש שם. עם הרכישה, ניתן מענה אבטחה לכלל התשתיות".

לדבריו, "אבטחת מערכות סייבר-פיזיות משולבות, מהווה אתגר גדול במיוחד במגזר הבריאות, עקב ריבוי התקני IoT  ו-IoMT, רכיבי אינטרנט של הדברים המתחברים לרשתות בתי חולים. 82% ממערכות הבריאות דיווחו כי חוו מתקפת סייבר של IoT ב-18 החודשים האחרונים. גרטנר צופה כי עד 2024, 80% מארגוני התשתית הקריטיים ינטשו את ספקי פתרונות האבטחה הקיימים שלהם, על מנת לגשר בין סיכוני סייבר-פיזי ו-IT, על ידי אימוץ פתרונות אחודים. זה מורכב מדי ואי אפשר לקחת כמה פתרונות אבטחה נקודתיים".

ורדי סיים בציינו כי "הערך של קלארוטי צמח ביותר מפי שניים בתוך שלושה חודשים. ההכנסות שלנו צמחו ביותר מ-100%. הכפלנו את היקף הלקוחות שלנו. בעקבות הרכישה, מספר עובדי החברה הממוזגת יעמוד על 450, ונגייס מאה עובדים נוספים בזמן הקרוב. אבן הדרך הבאה שלנו היא הנפקה. נאבטח את העולם המתפתח תמידית של ה-IoT. אנו נערכים לעתיד שבו העולם הפיזי וכל החברות בו מחברות את המכשירים הקריטיים לרשת – בקר בעולם התעשייה או מוניטור רפואי – יתמכו בחיים שלנו, כשהם מחוברים ביניהם בצורה בטוחה".

לנגר, מנכ"ל מדיגייט, אמר כי "בנינו את פלטפורמת האבטחה הראשונה הממוקדת ב-IoT במגזר הבריאות. הפלטפורמה מאפשרת לארגוני בריאות לספק טיפול בטוח בסביבה דיגיטלית. הרכישה מבטיחה לא רק את ההגנה הטובה ביותר לציוד הרפואי המחובר של הלקוחות, אלא גם לטווח רחב של נכסי IoT תעשייתיים הנמצאים ברשתות שלהם, וזאת בלא הצורך לחבר בין כלים נפרדים".

נדב צפריר, מייסד ומנכ"ל Team8, ציין כי "תחום הסייבר הפיזי מייצג חלק גדול וקריטי ביותר מהכלכלה העולמית, ובכוונתנו להוביל אותו. המהלך של קלארוטי לאבטחת תחום הבריאות מחזק את מעמדה כפלטפורמת אבטחת הסייבר התעשייתית המובילה בעולם".

בעקבות ההשקעה אמר, ראש המוסד היוצא, כהן, מנהל פעילות ההשקעות של סופטבנק בישראל, כי "יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מניעות כיום את המערכות הפיזיות החיוניות שאנו מסתמכים עליהן לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר. לכן אבטחת מערכות אלה עוסקת, בסופו של דבר, בהפחתת סיכונים לחיי אדם. הטכנולוגיה של קלארוטי מספקת מענה לבעיה בעלת סיכון גבוה ומאפשרת טרנספורמציה דיגיטלית בטוחה, ואנו להוטים לשתף פעולה עם הצוות שלה במסע להגנה על התשתיות הקריטיות שמהוות את הבסיס למהפכת ה-AI".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים