ארה"ב מבטלת את רישיונות הייצוא של אינטל וקוואלקום לוואווי הסינית

המהלך מגיע לאחר שחרורו בחודש שעבר של המחשב הנייד הראשון של וואווי התומך בבינה מלאכותית, ה-MateBook X Pro, המופעל על ידי מעבד Core Ultra 9 החדש של אינטל

ארה"ב מחריפה את מגבלות הייצוא לוואווי.

"מלחמתה" של ארצות הברית בענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי לא עוצרת לרגע: לפי דיווח חדש ברויטרס, המתבסס על שלושה אנשים המצויים בנושא, הממשל האמריקני ביטל רישיונות ייצוא של חברות טכנולוגיות, בהן אינטל וקוואלקום, שאפשרו להן למכור שבבים המשמשים למחשבים ניידים ומכשירים ניידים. מקור רביעי נוסף סיפר כי חלק מהחברות קיבלו אתמול (ג') הודעה על שלילת רישיונותיהן באופן מיידי.

משרד המסחר האמריקני אישר את דבר שלילת הרישיונות, וציין בהודעתו, כי "ביטלנו רישיונות מסוימים לייצוא לוואווי", אך לא פירט את שמות החברות שרישיונן בוטל.

המהלך מגיע לאחר שחרורו בחודש שעבר של המחשב הנייד הראשון של וואווי התומך בבינה מלאכותית, ה-MateBook X Pro, המופעל על ידי מעבד Core Ultra 9 החדש של אינטל. השקת המחשב הנייד גררה אש מצד מחוקקים רפובליקנים, שאמרו כי נודע להם, שמשרד המסחר נתן אור ירוק לאינטל למכור את השבב לוואווי. מתנגדי סין בקונגרס הפעילו לחץ על הממשל לנקוט פעולה קשה נגד וואווי, בטענה שהיא מסכנת את הביטחון הלאומי של ארה"ב.

המהלך עלול לפגוע בוואווי, שעדיין מסתמכת על שבבי אינטל כדי לייצר את המחשבים הניידים שלה, כמו גם בספקים אמריקנים שעושים עסקים עם החברה.

וואווי הוכנסה לרשימת מגבלות סחר בארה"ב ב-2019 על רקע החשש שהיא עלולה לרגל אחרי אזרחים אמריקנים וכחלק ממאמץ רחב יותר לפגוע ביכולתה של סין לחזק את הצבא שלה ולשמר את מובילותה הטכנולוגית של ארה"ב.  במסגרת מגבלות הסחר נאסר על חברות אמריקניות למכור לוואווי טכנולוגיות ומוצרים אמריקניים אלא באיושר ובקבלת רישיון ממשד המסחר.

למרות זאת, ספקים של וואווי קיבלו רישיונות בשווי מיליארדי דולרים למכירת סחורות וטכנולוגיה לחברה, כולל הרשאה אחת שנויה במחלוקת במיוחד, שהונפקה על ידי ממשל טראמפ, שאפשרה לאינטל לשלוח מעבדים מרכזיים לוואווי לשימוש במחשבים הניידים שלה מאז 2020.

קוואלקום מכרה לוואווי שבבי דור 4 ישנים יותר למכשירים מאז שקיבלה רישיון בשנת 2020. במסמכים רגולטוריים שהגישה החברה מוקדם יותר החודש, אמרה קוואלקום שהיא לא מצפה להכנסות נוספות מוואווי על השבבים מעבר לשנה זו.

עם זאת, קוואלקום עדיין מעניקה רישיונות לפורטפוליו טכנולוגיות ה-5G שלה לוואווי, שבשנה שעברה החלה להשתמש בשבב 5G שתוכנן על ידי יחידת HiSilicon שלה, שרוב האנליסטים מאמינים כי הוא מיוצר תוך הפרה של הסנקציות של ארה"ב. קוואלקום גם ציינה במסמכיה, כי עסקת הפטנטים שלה עם וואווי מסתיימת בתחילת שנת הכספים 2025 שלה וכי היא החלה במשא ומתן לחידוש העסקה.

מבקרים טוענים שרישיונות כאלה תרמו לתחייתה מחדש של החברה. וואווי הדהימה את התעשייה באוגוסט האחרון עם סמארטפון חדש המופעל על ידי שבב מתוחכם המיוצר על ידי יצרנית השבבים הסינית SMIC, למרות מגבלות הייצוא של ארה"ב על שתי החברות.

הטלפון עזר למכירות הסמארטפונים של וואווי לזנק ב-64% משנה לשנה בששת השבועות הראשונים של 2024, לפי חברת המחקר קאונטרפוינט. רכיבי המכונית החכמים שלה תרמו גם הם לתחייתה המחודשת של וואווי, שרשמה ב-2023 את הצמיחה המהירה ביותר בהכנסותיה מזה ארבע שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים