בכירה ב-וויז: "חברות גדולות צומחות בזכות רכישות – וכך נוביל את השוק"

רז הרצברג, סמנכ"לית אסטרטגיית המוצר והשיווק של וויז, מסבירה למה החברה מתכוונת בהכרזתה על "שנת הקונסולידציה", ומדברת על המגמות בשוק הסייבר - שזוהי, לדבריה, הבולטת שבהן

רז הרצברג, סמנכ"לית אסטרטגיית המוצר והשיווק של וויז.רז הרצברג, סמנכ"לית אסטרטגיית המוצר והשיווק של וויז.

וויז, אחת מחברות הגנת הסייבר הישראליות הבולטות והצומחות ביותר, שהודיעה היום (ג') על גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד, הכריזה על "שנת הקונסולידציה". או, במילים אחרות, שנה שבה יותר ויותר ארגונים יזנחו שלל פתרונות סייבר שיש להם לטובת מעט פתרונות, וכדי לספק את זה, חברות בתחום יתמזגו. וויז עצמה "בלעה" לתוכה בחודשים האחרונים את ראפט ואת ג'ם סקיוריטי, וניסיונות או גישושים שלה להתמזג עם שתיים נוספות – לייסוורק וסנטינל וואן – לא הניבו פירות.

כיצד ההכרזה של וויז על "שנת הקונסולידציה" עומדת להתבטא ב-וויז עצמה? לדברי רז הרצברג, סמנכ"לית אסטרטגיית המוצר והשיווק של החברה, "אנחנו מבינים כיום שחברות גדולות מצליחות לצמוח בזכות רכישות, ולכן אסטרטגיית הצמיחה שלנו משלבת חדשנות מוצרית וטכנולוגית שוטפת לצד רכישות של צוותים וטכנולוגיות. אנחנו מאמינים שהשילוב הזה הוא שיאפשר לנו לבנות פתרון רחב, שיוכל להוביל את השוק. יש המון הזדמנויות מסקרנות בשוק הסייבר בעת הנוכחית, ואנחנו מסתכלים על חברות ברחבי העולם וגם בישראל, בתחומים שייקחו את המוצר שלנו קדימה – תוך שימת דגש חזק על צוותים חזקים עם מומחיות טכנולוגית עמוקה, שיעזרו לנו להמשיך ולייצר יתרון תחרותי בשוק".

הקונסולידציה שחוזה וויז בין חברות הסייבר היא, כאמור, פועל יוצא של התחזית שלה לאיחוד שארגונים ירצו, או בעצם כבר רוצים, לבצע של הפתרונות בתחום. זוהי, לדברי הרצברג, המגמה המשמעותית ביותר כיום בשוק הסייבר, ואין לה ספק שהיא תלך ותתפתח. "המגמה המרכזית שאנחנו מזהים בתעשייה היא הקונסולידציה, משום ששוק הסייבר נמצא בעיצומו של תהליך מעבר מפיצ'רים לפלטפורמות", אמרה. "אם סמנכ"ל אבטחת המידע בתאגיד האמריקני הממוצע התרגל לעבוד עם ממוצע של 75 טכנולוגיות סייבר בארגון, הוא מבין שהמציאות הזאת חייבת להשתנות ושאי אפשר להמשיך להתנהל ככה. לכן, בטווח הארוך, ארגונים ירצו לרכוש פתרונות שעונים על צרכי אבטחה רחבים. אנחנו מזהים את הלך הרוח הזה בתעשייה ולכן בונים פלטפורמת אבטחה הוליסטית, שאין לי ספק שתוביל את שוק אבטחת הענן".

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה.

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה. צילום: אבישג שאר ישוב

אילו עוד מגמות אתם מזהים בתחום?
הרצברג: "בתוך תחום אבטחת הענן, אנחנו מזהים אזורים נוספים שמעסיקים כיום ארגונים ומתרחבים גם אליהם, בהם איתור אירועי סייבר בענן ותגובה אליהם (Cloud Detection and Response), שנחשב משמעותי ביותר עבור צוותי התגובה והניטור בארגונים. רכישת ג'ם סקיוריטי מאפשרת לנו להתרחב לשם. בנוסף, תחום אבטחת הבינה המלאכותית תופס תאוצה בארגונים, ודורש לבנות מאפס את מנגנוני האבטחה שיגנו על השימוש בטכנולוגיות הללו".

הסבב הקודם שלכם היה של 300 מיליון דולר והסבב הנוכחי – של מיליארד. בערך חצי מכלל הגיוסים שלכם הוא בסבב הנוכחי. מה גרם לו להיות כל כך גדול?
"גודל הסיבוב הנוכחי מושפע מכמה משתנים – ההזדמנות הגדולה שקיימת כרגע בשוק, המומנטום העסקי החזק של וויז, הרצון להמשיך ולרכוש חברות שיתמכו בצמיחה המהירה שלנו, וכמובן משימת הגיוס של טאלנטים מוכשרים והגדלת כוח האדם של החברה. יחד עם זאת, מה שהשפיע יותר מכל על אופי הגיוס הוא הרצון לחבור למשקיעים הטובים בתעשייה (את הסיבוב הובילו שלוש קרנות בולטות – אנדריסן הורוביץ, לייט ספיד ונצ'רס ו-Thrive Capital; י"ה). היה לנו חשוב לבחור בקרנות מובילות עם ניסיון בבניית חברות גדולות, שיהפכו לשותפות לדרך שלנו ויתמכו בנו בשלב הבא של מסע הצמיחה שלנו כחברה".

לפני ימים אחדים דווח שהמגעים שניהלתם עם לייסוורק לרכישתה עלו על שרטון. מה יש לך לומר על זה?
"מבלי להתייחס לדיווחים כאלה ואחרים, וויז נמצאת בפוזיציה ייחודית בתעשייה – בתור חברה שנבנתה במטרה להפוך לפלטפורמה רחבה כבר מיומה הראשון. המיינדסט הזה מאפשר לנו לבחון כל הזמן את המתרחש בשוק, לאתר טאלנטים מעולים וטכנולוגיות משלימות, ולהוציא לפועל עסקאות שנחשבות לא שגרתיות עבור סטארט-אפ בן ארבע שנים. זה גם הופך את מפת התחרות שלנו להרבה יותר מאתגרת, כי אנחנו מתמודדים מול חברות סייבר ותיקות עם כיסים עמוקים כמו קראודסטרייק ופאלו אלטו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פא.לו

    בקיצור אתם עושים מה שכולם בתעשייה עושים רק עם שיווק אגרסיבי

אירועים קרובים