ארה"ב: רובין הוד קיבלה מה-SEC התרעה לפני תביעה משפטית

מקבלת ההתרעה היא Robinhood Crypto - זרוע הקריפטו של פלטפורמת המסחר הפופולרית רובין הוד - העומדת בפני פעולת אכיפה אפשרית מצד רשות ניירות הערך האמריקנית, אחרי שהצוות המשפטי של ה-SEC ערך חקירה בעניינה

ה-SEC תתבע את Robinhood Crypto - זרוע המטבעות הקריפטוגרפיים שלה. פלטפורמת המסחר הפופולרית, רובין הוד.

Robinhood Crypto, זרוע המטבעות הקריפטוגרפיים של פלטפורמת המסחר הפופולרית רובין הוד (Robinhood), עומדת בפני פעולת אכיפה אפשרית מצד רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC.

ה-SEC פרסמה את מה שמכונה הודעה המכונה Wells Notice – הצהרה כתובה או טלפונית, המודיעה שהרשות סיימה חקירה נגד מקבל ההודעה ומתכננת לבצע פעולות אכיפה כלשהי בעניינו.

ההודעה, שנמסרה ל-Robinhood Crypto בסוף השבוע, ציינה כי הצוות המשפטי של ה-SEC ממליץ על נקיטת צעדים משפטיים נגד החברה בנוגע למשמורת קריפטו, רישומי אסימונים ופעולות בפלטפורמה.

התפתחות זו באה בעקבות חקירה שערכה ה-SEC לחברה, שכללה זימונים שהונפקו ל-Robinhood Crypto בפברואר, בנוגע לפעולות ההצפנה שלהם.

תגובת רובין הוד: אנחנו טובים מהאחרים

רובין הוד הגיבה על דבר התביעה המתקרבת, וטענה שבחברה חיפשו באופן יזום בהירות רגולטורית מה-SEC, ואף ניסו להירשם כסוחר/ברוקר למטרה מיוחדת לטיפול הן בסחורות בנכסים דיגיטליים והן בניירות ערך – אך לשווא.

דן גלאגר, המשפטן הראשי של רובין הוד, המתמחה בנושאי ציות ועניינים תאגידיים, הביע אכזבה מבחירת הרשות להוציא לחברה הודעת Wells, וזאת לדבריו בהתחשב במאמצי החברה לעבוד עם ה-SEC. מאמצים שנראה שעלו בתוהו.

החברה טוענת שהנכסים שהיא מציעה אינם על תקן ניירות ערך, ולפיכך בכוונתה להילחם בטענות ה-SEC. ברובין הוד מאמינים שהתיק של ה-SEC חלש ושביכולתם להוכיח זאת במהלך כל הליך משפטי אפשרי.

חברת המסחר במטבעות הווירטואלים טענה בנוסף בתגובה להודעה כי היא דווקא פלטפורמה שנקטה בגישה זהירה יותר למטבעות הקריפטוגרפיים, בהשוואה לפלטפורמות אחרות בתחום.

יתר על כן, רובין הוד, לדבריה, הגבילה את הצעות אסימוני הקריפטו שלה לקומץ בלבד לפני 2022, והתרחבה ל-18 אסימונים בלבד לאחר תהליך סקירה יסודי שערכה בתחום. לטענתה, התנהלותה זו עומדת בניגוד מוחלט לזו של בורסות אחרות מסוגה, המציעות למשקיעים מאות אסימונים.

חששות מפעולות רגולטוריות אגרסיביות בהיעדר חקיקה

הפעולות המתגעשות ובאות מטעם ה-SEC כנגד רובין הוד גררו ביקורת מצד תומכי התעשייה. כך למשל, לשכת המסחר הדיגיטלית (The Digital Chamber) – קבוצת סחר מבוסס בלוקצ'יין – הביעה דאגה עמוקה מהחלטת ה-SEC ומהפוטנציאל שלה לחנוק חדשנות ולפגוע בהגנה על משקיעים.

הלשכה צייצה ב-X: "אנו מודאגים מאוד מהודעת ה-Wells של ה-SEC ל-Robinhood Crypto. ההתערבות הרגולטורית הבלתי מבוקרת של ה-SEC מאיימת על חדשנות והגנה על משקיעים. הקונגרס חייב לפעול". הלשכה צירפה לציוץ קישור להודעה רשמית מטעמה בעניין.

יצוין כי רובין הוד הבטיחה למשתמשיה שהודעת ה-Wells לא תשפיע על החשבונות או השירותים שלה, עם זאת, מאבק משפטי עתידי עם ה-SEC יטיל כנראה צל של אי ודאות על הפעילות העתידית של Robinhood Crypto.

באחרונה ראינו את תוצאות המקרים המאוד מסוקרים ומטרידים של בורסות הקריפטו בינאנס ו-FTX, מהגדולות בעולם. כזכור, מייסדיהם ומנכ"ליהן המפורסמים, צ'אנגפנג ז'או וסם בנקמן-פריד (בהתאמה), נשלחו לכלא – ז'או לארבע חודשים עקב הלבנת הון לגורמי טרור ופשע ו-סב"פ ל-25 שנה עקב הונאת משקיעים עצומה. הפרשה החדשה בגזרת הקריפטו, יהיו תוצאותיה אשר יהיו, מדגישה גם היא את אי הוודאות הרגולטורית המתמשכת סביב תחום המטבעות הדיגיטליים בארה"ב.

הפעולות של ה-SEC נגד Robinhood Crypto, יחד עם ההתמקדות האחרונה שלה בישויות קריפטו אחרות, כולל ב-Consensys ו-Uniswap, מסמנים כנראה גישה אגרסיבית יותר מצד הרגולטור כלפי התעשייה. כעת נותר יהיה לראות האם ה-SEC פשוט תמשיך לחקור ולהעניש בחומרה פלטפורמות להשקעה בקריפטו, או שהמחוקקים האמריקנים יכנסו סופסוף לתמונה ויספקו תקנות ברורות לתחום המתעתע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים