"רכישת ריט משתלבת באסטרטגיית הצמיחה שלנו בעולמות האינטגרציה"

לדברי יאן צ'אנגקון, משנה למנכ''ל YOFC, "אנו מאמינים כי השוק הסיני נדרש לפתרונות של ריט, בשל הגידול הבלתי פוסק בעולם הכבילה בסין"

יאן צ'אנגקון, משנה למנכ''ל YOFC. צילום: יח"צ

"רכישת ריט טכנולוגיות משתלבת באסטרטגיית הצמיחה שלנו בעולמות האינטגרציה. אנחנו מאמינים שהשוק הסיני נדרש לפתרונות של ריט, בשל הגידול הבלתי פוסק בעולם הכבילה בסין", כך אמר לאנשים ומחשבים יאן צ'אנגקון, משנה למנכ"ל YOFC, תאגיד הענק הסיני.

יאן הגיע לארץ על מנת להשתתף בכנס לקוחות שערכה ריט. הכנס התקיים באחרונה בגלריה דובנוב בתל אביב.

YOFC נוסדה בשנת 1988 ומשרדיה הראשיים ממוקמים בווהאן שבמחוז הובאיי שבסין. היא מהחברות הגדולות בעולם לייצור חומר הגלם המשמש לייצור סיבים אופטיים, כמו גם לייצור סיבים אופטיים וכבלים אופטיים.

ריט פועלת בעולם של ניהול ובקרה לתשתיות תקשורת, ומתמחה בפיתוח ובניטור פתרונות תשתיות תקשורת פיזית לחדרי מחשב בארגונים.

החברה הוקמה ב-1989 והייתה חלק מקבוצת רד של האחים יהודה וזהר זיסאפל, שמכרו את גרעין השליטה בה לידי החברה הרוסית, סטינס קומאן, של איש העסקים היהודי-רוסי סרגיי אניסימוב. לאחר 27 שנות פעילות, נקלעה החברה לקשיים כלכליים – בשל חובות הנובעים מהפעילות של חברת האם, ולא בשל קשיים טכנולוגיים או אחרים של ריט.

אסף שקולניק, מנכ"ל ריט טכנולוגיות. צילום: יח"צ

אסף שקולניק, מנכ"ל ריט טכנולוגיות. צילום: יח"צ

ב-2016 מונה לחברה, מפרק זמני. לאחר מאמצים מרובים למציאת רוכש – מהלך אותו הוביל אסף שקולניק – בדצמבר האחרון היא נרכשה מהמפרק הזמני על ידי YOFC הסינית. לאחר הרכישה, הקימה YOFC חברה ישראלית, ושקולניק מונה למנכ"ל החברה החדשה

לדברי יאן, התאגיד הוקם על בסיס שיתוף פעולה בין החברה, שהייתה בבעלות הממשלה הסינית, ובין פיליפס (Philips) ההולנדית. היא הונפקה בבורסת הונג-קונג ב-2014, ולה 11 מפעלים לייצור כבלים אופטיים, 22 משרדים בעולם ומכירות ב-60 מדינות. החברה, אמר יאן, אוחזת בנתח שוק של 40% משוק הכבילה האופטית בסין ובנתח של 23% מהשוק העולמי.

ניצול יעיל יותר של יתרונות שתי החברות

"ריט היא חברה טובה, זו רכישה טובה שלנו", אמר יאן. "יש לנרכשת מערך מחקר ופיתוח מתקדם וטוב, יש לה מוצרים ופתרונות תוכנה טובים – סינרגטיים לשלנו. יחד, נגיע לשוק עם היצע נרחב יותר של פתרונות לעולמות הכבילה וניהול הבקרה והתשתיות בדטה סנטרים".

"השוק הסיני נדרש לפתרונות של ריט", אמר יאן, "כי ארגונים רבים בסין נמצאים בימים אלה בעיצומן של בניות של דטה סנטרים. הרכישה תביא לניצול יעיל יותר של יתרונות שתי החברות: אנו מנצלים את היתרונות של ריט בעולם התוכנה, ואת שלנו בעולם הגודל והנוכחות בשוק הסיני".

"אני מכיר את השוק הישראלי זה שנים רבות", אמר יאן, "טלדור הישראלית היא לקוחה של החברה שנים רבות. שתי המדינות, סין וישראל, מתפתחות טכנולוגית. השילוב של ריט יסייע לנו בשוק הסיני ויסייע לריט לפרוץ מסיבית לעולם. נעמוד בהתחייבות לשמור על זהותה הישראלית של ריט".

"בעקבות הרכישה שלנו על ידי תאגיד הענק הסיני YOFC, נקבל גב כלכלי לצד גב טכנולוגי, תפעולי, ייצורי ומכירתי. החברה בראשותי תמשיך להישאר ישראלית – ותרחיב את פעילותה הגלובלית", אמר שקולניק.

הוא הסביר כי ריט מספקת פתרונות מתקדמים לניהול תשתיות תקשורת במרכזי נתונים וחדרי מחשוב. היא הרחיבה את תחום פעילותה עם כניסתה לשוק ניהול הדטה סנטרים, עם פתרון CenterMind, המאפשר לבצע ניטור ובקרה מנקודה אחת של כל הנכסים, תשתיות הקישוריות, ומצב צריכת ההספק והטמפרטורה של כל הארונות שבדטה סנטרים.

יציבות והמשכיות ארוכות טווח

"החברה מפתחת ומוכרת פתרונות קישוריות פיזית לחדרי מחשב ולסביבות משתמשים – בארגונים מכל הגדלים", הסביר שקולניק. "הכנסנו תוכנה, חכמה ואלקטרוניקה לעולם הפיזי, וכך ניתן לחבר בין עולם זה לעולם הלוגי, לשכבות הגבוהות יותר. החברה פיתחה מערכת מנוהלת, הפועלת בסביבת הכבילה, שם נדרשים פתרונות מלאים של חומרה ותוכנה".

הקלף המנצח שלנו, סיכם שקולניק, "הוא היכולת לבנות פתרון מותאם אישית לכל סביבת מחשוב וכבילה – של כל ארגון. רכישת החברה על ידי YOFC מניבה לנו כמה יתרונות: גב פיננסי; סינרגיה בין פעילות החברה האם ופעילותנו ברמת מוצרים משלימים, ברמת הייצור וברמת התפעול. אלה רכיבים קריטיים שהיו חסרים לנו בעבר".

"אנו צופים לגידול בפעילות השנה – בשל הסינרגיה עם החברה האם, שתביא גם להרחבת החשיפה שלנו ללקוחות פוטנציאליים. ריט משנה את כל ההתנהלות שלה, כי היא הופכת להיות חלק מחברה יצרנית משמעותית בתחום. יכולת זו תאפשר לה את כל הפעילויות המשלימות כדי להיות תחרותית. מהצד השני, אנו מביאים לחברה האם 'שכל', ידע טכנולוגי".

"היכולת הטכנולוגית הקיימת בריט במשך שנים, תקבל כיום רוח גבית –  בהיבט הייצורי, התפעולי, והפיננסי – ותהפוך למיקשה אחת, שתיתן פתרון מקצה לקצה, עם יציבות והמשכיות ארוכות טווח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים